Водородна алтернатива от Renault

-
снимки:Groupe Renault
2019 - Véhicules Utilitaires Z.E. 33 H2 HYDROGEN

Благодарение на опита си в областта на лекотоварните автомобили и като един от лидерите в електрическата LCV гама, Renault допълва портфолиото си с Kangoo Z.E. Hydrogen в края на настоящата година и Master Z.E. Hydrogen през 2020-а.

Honda X-mas 2019 728×90

Водородната горивна клетка осигурява допълнителна енергия за до 3 пъти по-голям пробег в сравнение със 100% електрическите автомобили, с време на зареждане от 5 до 10 минути.

Renault въвежда водорода като допълнително решение към стратегията си за електрически и хибридни автомобили, за да предложи на бизнес клиентите ново решение, осигурявайки подобрена автономия.

Тествана от 2014 г. насам, водородната технология на Groupe Renault е разработена в партньорство със Symbio, дъщерно дружество на Groupe Michelin. Автомобилите са оборудвани с увеличаваща пробега горивна клетка, предоставяща електрическа и топлинна мощност от 10 кВт, което увеличава пробега на Renault Master Z.E. Hydrogen и Kangoo Z.E. Hydrogen до над 350 км. Друго предимство на водорода е, че зареждането отнема едва от пет до десет минути. Водородът отговаря на онези изисквания на бизнес клиентите, които все още не могат да бъдат изпълнени от електрическите автомобили, по-специално на нуждите им за пътуване на дълги разстояния.

Очакван през първата половина на 2020 г., Renault Master Z.E. Hydrogen ще утрои пробега си от 120 км на 350 км и ще бъде наличен като ван (две версии) и шаси кабина (две версии). Оборудван с два водородни резервоара, разположени под каросерията, автомобилът ще увеличи функционалността си без да прави компромис с товарния обем от 10,8 м3 до 20 м3 с разумна допълнителна маса от 200 кг.

Renault разширява приложението на своите електрически лекотоварни автомобили, представяйки задвижване с водород.

От края на 2019 г. Renault Kangoo Z.E. Hydrogen ще може да се похвали с най-добрия реален пробег на електрически ван на пазара от 370 км (спрямо 230 км по WLTP при Kangoo Z.E.). С товарен обем от 3,9 м3 въпреки разумната допълнителна маса от 110 кг, този автомобил ще се предлага във Франция на цена от 48 300 евро без ДДС (със закупуването на батерията и без включени субсидии и екологичните бонуси).

Конкретните водородни електрически автомобили работят с горивна клетка, която съчетава водород от резервоарите им с кислород от въздуха, за да произвеждат електричество – за захранване на електрическия мотор. Първото им предимство е, че те отговарят на новите екологични предизвикателства на градската мобилност. В допълнение, предлагат увеличена автономия, бързо зареждане с водород – от 5 до 10 минути, и лесна поддръжка.

Тези предимства правят водородните електрически лекотоварни автомобили подходящи за интензивно ползване от бизнес клиенти от големите градски зони до периферията на градовете: транспорт и логистика, градски доставки и мултитехнически услуги, обслужване на общински и местни власти, експресна и специална поща.