Renault 5 Turbo 3E въплъщава иновативния, дързък и съревнователски дух на марката. Този модел е вектор на иновациите, демонстрирайки стремеж към съвършенство за електрическите суперавтомобили на бъдещето.
Съвместно с Alpine и техния експертен опит в разработването на спортни и ексклузивни електрически модели, Renault възражда легендата R5 Turbo под формата на истинска мини ракета, отличаваща се с темпераментен дизайн, специална платформа и иновативни мотори, вградени в колелата, с мощност 540 к.с.
Renault 5 Turbo 3E възражда емблематичното наследство на Renault 5 Turbo и Turbo 2 от 80-те години, две хали, които бележат съвремието си с впечатляващи възможности в ралитата, а сега са силно търсени като колекционерски автомобили. Те са първите френски модели, оборудвани с бензинов двигател с турбокомпресор – технология, която Renault представи успешно във Формула 1, а сега са изключително търсени като колекционерски автомобили.
Renault 5 Turbo 3E се отличава с впечатляващи технически спецификации (540 к.с., 0-100 км/ч за по-малко от 3,5 секунди, карбонова суперконструкция и др.), като същевременно предлага високо ниво на персонализация, за да отговори на всички изисквания. Неговото минимално съотношение дължина/широчина е 2,01, което го причислява към лигата на суперавтомобилите, но под формата на компактен спортен хечбек.
Конструирано върху специална платформа, съобразена с неговите амбиции и производителност, Renault 5 Turbo 3E е мини-суперавтомобилът, заемащ позиция редом с Renault 5 E-Tech electric (градският автомобил) и Alpine A290 (спортният градски автомобил). По този начин Renault Group прилага формулата, позната от 80-те години с Renault 5, Renault 5 Alpine и Renault 5 Turbo: дръзкият имидж и силните характеристики на Renault, съчетани със съревнователския дух и опит на Alpine.
В същото време се появяват други допълващи сили като Ampere за софтуер и електронна архитектура и Mobilize за двупосочно зареждане (V2L и V2G), заедно с редица услуги, които улесняват електрическото шофиране: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass и Plug & Charge. Някои партньори също предоставят своя опит и ноу-хау за ключови компоненти като моторите, вградени в колелата, и суперконструкцията от въглеродни влакна.
Отвън Renault 5 Turbo 3E изглежда темпераментно, за което свидетелстват изявената предна броня и разширените задни калници. При електрическите автомобили аеродинамиката играе важна роля за ефективността редом с масата.
Дизайнът на Renault 5 Turbo 3E е естествено вдъхновен от оригиналните Renault 5 Turbo и Turbo 2. Някои функции и характеристики са разпознаваеми от последното Renault 5 E-Tech electric, като задните светлини и страничните огледала, но основната идея зад проекта е съживяване на емблематичното наследство на тези два модела от 80-те години, като се използват авангардни технологии, за да се изтъкнат модерните му характеристики и да се оптимизира производителността.
Renault 5 Turbo 3E е конструирано върху нова платформа със специално разработена архитектура със задно предаване. В сравнение с Renault 5 E-Tech electric (3,92 м дължина и 2,54 м междуосие), предното стъкло е изнесено назад и междуосието е удължено (2,57 м), за да се постигнат наистина забележителни размери (4,08 м дължина, 2,03 м широчина, 1,38 м височина), които подчертават изтънчените линии. Колоната на предното стъкло например сякаш прелива в предните колела. С тези размери Renault 5 Turbo 3E има дължината на градски автомобил с широчината на суперавтомобил.
Отпред Renault 5 Turbo 3E запазва същото оформление като своите предшественици: правоъгълни предни фарове – сега с LED технология – сливащи се с ръба на предния капак, елегантна лента с три централни секции и две допълнителни правоъгълни светлини, като оригиналните дълги светлини сега са заместени от LED дневни светлини.
Аеродинамичният сплитер, разположен около предната броня, и големият въздушен отвор на предния капак спомагат за оптимизиране на притискащата сила за перфектен баланс между предната и задната част.
Отстрани специфична рамка минава по колоните на предното стъкло и линията на покрива, сливайки се със задния спойлер.
Несъмнено 2-местен автомобил с 2 врати, Renault 5 Turbo 3E крие 20-инчови колела, всяко оборудвано с електрически мотор, под разширенията на калниците. Цялата силова електроника е разположена между тях, докато батерията е поместена под пода. Тази архитектура освобождава много място в багажника и същевременно снижава центъра на тежестта.
Renault 5 Turbo 3E е разработено върху платформа и с архитектура, специално за електромобили, с цел постигане на най-високи нива на производителност без компромиси. Целта е автомобилът да бъде възможно най-лек в търсене на несравнима пъргавина и скорост в съответствие със стандартите за суперавтомобили, т.е. 0-100 км/ч за по-малко от 3,5 сек.
Тази задача е възложена на Alpine, чиито инженери са развили специфичен експертен опит в електрическите спортни автомобили с A110 E-ternity, A290 и A390. Инженерите разработват специална алуминиева платформа, в състояние да помести всяка архитектура. За задвижването те избират мотори, монтирани в задните колела заради четворно предимство: масивен 4800 Нм въртящ момент; още по-незабавна мощност в сравнение с конвенционален електрически мотор; значително спестяване на маса и пространство на задната ос; пъргавина, увеличена от отделното управление на двата мотора.
Батерията е разположена под пода, снижавайки центъра на тежестта и позволявайки на инженерите на Alpine, отговарящи за настройката и окачването, да разгърнат напълно идеите си за автомобила, постигайки максимална пъргавина, зашеметяваща производителност и впечатляващи възможности за дрифтове (със специална функция за подпомагане на дрифта и вертикална ръчна спирачка в стил рали) за истинска тръпка от шофирането. По същата причина суперконструкцията на автомобила е от карбон – здрав материал с ниска маса.
Renault 5 Turbo 3E тежи общо не повече от 1450 кг, включително батерията от 70 кВтч. Със силов агрегат от 540 к.с. (2 x 200 кВт) то може да се похвали с изключително съотношение мощност/маса от 2,7 кг/к.с. Пълното зареждане на батерията с променлив ток отнема около осем часа с бордовото зарядно устройство от 11 кВт.
За по-спортно шофиране на пистата Renault 5 Turbo 3E ще може да измине няколко бързи обиколки с максимална скорост до 270 км/ч, преди да започне бързо зареждане с постоянен ток до 350 кВт благодарение на своята 800-волтова архитектура. Зареждането на батерията от 15 до 80% ще отнема само 15 мин. При изпреварване бутон на волана осигурява усилване на мощността. Друг бутон позволява рекуперацията на спирачната енергия да бъде настроена на четири нива. И накрая, системата MULTI-SENSE ще предлага четири режима на шофиране: Сняг, Стандартен, Спортен и Състезателен, който включва също функцията за подпомагане на дрифта.
Интериорът изявява спортния си уклон с обгръщащи седалки и шестточкови колани, компоненти, направени основно от карбон за намаляване на теглото, и първокласни материали като Alcantara за седалките и таблото. Вертикалната ръчна спирачка в стил рали добавя финалния щрих към тази наелектризираща атмосфера
Обърнати към водача, 10,1- и 10,25-инчовите екрани OpenR извеждат информация за шофирането, навигацията и мултимедията чрез интерфейс, вдъхновен от арматурното табло на оригиналните Renault 5 Turbo и Turbo 2. Системата OpenR Link с вградени Google услуги ще предлага достъп до широк набор от услуги на Google, актуализирани непрекъснато във времето. Те включват Google Maps, което позволява на водачите да планират пътуването, както и да предвидят зареждането по пътя до местоназначението си.
Renault 5 Turbo 3E ще се предлага в различни цветове за екстериора и интериора, някои от които напомнят познатия облик на Renault 5 Turbo и Turbo 2 в миналото, като Rouge Grenade, присъстващ при серийните модели, или състезателна ливрея в жълто, бяло и черно на рали модела „Tour de Corse 1982“. Ще бъдат налични и нови опции в стил „джентълмен шофьор“ или със съвременно звучене.
Renault 5 Turbo 3E ще се предлага на няколко ключови пазара, включващи Европа, Близкия изток, Япония и Австралия, в серия от 1980 броя – в знак на почит към годината, в която е лансирано оригиналното Renault 5 Turbo – и всеки автомобил от серията ще бъде номериран. Клиентите ще могат да избират своя номер, когато поръчват. Поръчките ще бъдат отворени през следващите седмици, а първите доставки ще бъдат извършени през първата половина на 2027 г.