Заводът на Volvo в Чънду, Западен Китай, се захранва от 100% възобновяема електроенергия

-
снимки:Volvo Cars

Употребата на възобновяеми източници на енергия ще намали емисиите на CO2 с над 11 000 тона годишно.

Производственият завод на Volvo Cars в Чънду се захранва от 100% възобновяема електроенергия, като по този начин вече 80% от фабриките на компанията в световен мащаб използват възобновяеми енергийни източници.

Изцяло възобновяемите източници на енергия в Чънду са резултат от наскоро подписан договор за доставка, като по този начин отделените емисии на CO2 ще намалеят с над 11 000 тона годишно.

Това е последната конкретна стъпка към амбицията на Volvo да има климатично неутрално производство до 2025 г. Тази цел е част от по-широк план за опазване на климата, включващ намаляване на общия въглероден отпечатък на автомобил с 40 на сто между 2018 и 2025 г. До 2040 г. шведският бранд цели да бъде изцяло климатично неутрална компания.

Новият договор за електроенергия е в съответствие с по-амбициозните планове в Китай да се намалят въглеродните емисии от промишлеността и въглеродният отпечатък в резултат на производството на енергия.

Доскоро заводът в Чънду доставяше 70% от електроенергията си от възобновяеми източници. Новият договор е насочен към останалите 30%. Според него около 65 на сто от доставката на електроенергия идва от водата, а останалата част са от слънчева енергия, вятърна енергия и други възобновяеми източници.

Volvo непрекъснато работи за намаляване на въглеродния отпечатък на производствената си мрежа и достигна редица основни етапи през последните години. Всичките европейски централи на компанията разполагат с климатично неутрално електроснабдяване от 2008 г. насам, докато автомобилният завод в Шьовде, Швеция, беше първият в мрежата на бранда, който стана изцяло климатично неутрален през 2018 г.

В завода в Гент, Белгия, Volvo инсталира 15 000 слънчеви панела през 2018 г., което е първото широкомащабно въвеждане на слънчева енергия в глобалната производствена мрежа на автомобилната компания.

Тези и редица други мерки са част от климатичния план на Volvo, стартиран в края на миналата година, който е и един от най-амбициозните в автомобилната индустрия. В центъра му е амбицията на компанията да генерира 50% от продажбите си в световен мащаб от изцяло електрически автомобили до 2025 г., а останалите да бъдат от хибриди.

Въпреки това планът надхвърля предварително заложеното, включвайки и цялостна електрификация и справяне с въглеродните емисии при по-широките операции на компанията и нейната верига за доставки чрез рециклиране и повторна употреба на материали.