На тазгодишното автомобилно изложение в София официално стъпи на българския пазар италианската марка DR.
Компанията DR е основана преди повече от 50 години, а през 80-те на миналия век се налага в Италия и Европа като водеща такава за продажба на автомобили на най-престижните западноевропейски марки чрез мрежа от собствени дилъри. Паралелно с търговската си дейност, в същия период DR се занимава активно с проектирането и производството на състезателни автомобили.
През 2006 г. DR, използвайки собственото си технологично ноу-хау, успява да направи първия си автомобил – DR5, благодарение на който влиза в редиците на италианските автомобилни производители.
След като произведе и пусна на пазара в Италия SUV-а DR5, както и други модели, сред които малки градски автомобили, миниванове и компактни кросоувъри, през 2018 г. DR лансира изцяло нова гама.
Днес, след като затвърди позициите си на италианския пазар, където присъства с около 100 дилъра и 200 сервизни центъра, DR започва разширяване на основните европейски пазари.
Брандът DR навлиза на европейския пазар с изцяло нова гама SUV модели: DR3, DR4, DR Evo5 и DR6.
DR3 се откроява със своята спортна линия и с малкото си купе (дължина: 4,2 м), като използва 4-цилиндров 1,5-литров двигател с мощност 106 к.с. Дългият 4,32 метра DR4 е с 1,6-литров агрегат с мощност 115 к.с. и се характеризира с един от най-просторните интериори в класа си. DR Evo5 е с 1,6-литров мотор с максимална мощност 126 к.с. Петата серия на легендарния DR5, запазва своята характерна линия на компактен офроудър. А DR6 представя най-доброто от настоящата серийна моделна гама – динамичен 4,5-метров автомобил с развиващ 150 к.с. турбодвигател, подходящ както за дълги пътувания, така и за всекидневието.
Философията на DR е да предлага автомобили, стандартно оборудвани с всички опции, включени в цената: от електрическия люк до инфоразвлекателната система с функция за прожектиране съдържанието на смартфона, като минем през алуминиевите джанти, климатика, кожения салон, сензорите за паркиране, камерата за заден ход и дори системата с 4 камери за 360-градусов обзор в DR4.
Благодарение на постоянното развитие на технологиите и качеството при DR, новите SUV модели са изпипани във всички аспекти, най-вече по отношение на активната и пасивната безопасност: с антиблокировъчна система на спирачките ABS, електронно разпределение на спирачното усилие EBD, тракшън контрол ASR, асистент за потегляне по наклон HHC, спирачен асистент EBA, деактивируема система за динамичен контрол на стабилността ESP и система за следене на налягането в гумите TPMS.
Автомобилите DR предлагат оптимално съотношение качество-цена.
Всички модели се предлагат и с бивалентно задвижване – както с пропан-бутан, така и с метан. Партньор на DR за доставката на газовите уредби е лидер в сектора – италианската компания BRC, с която DR има вече десетгодишно сътрудничество.
DR3 EV е предшественик на цялостна електрическа гама, която ще бъде пусната в продажба от 2020 г.
С 54,3 кВтч капацитет на батерията, съставена от 24 литиево-йонни клетки, и приблизително 400 км пробег с едно зареждане (до 500 км – при постоянно движение с 60 км/ч) и максимална мощност от 90 кВт, постигната от синхронен двигател с постоянни магнити, DR3 EV използва една от най-добрите технологии за електрическа мобилност в момента.
Революционната „тройна“ технология с литиеви йони (никел-кобалт-алуминий), използвана при DR, гарантира ниски температури, висока енергийна плътност, висока ефективност при зареждане, добра продължителност на циклите – и всичко това при тегло на батерията само 385 кг. Подобни характеристики са немислими при литиево-железните фосфатни батерии от първо поколение.
Времето за бавно зареждане варира от 6 до 8 часа. Бързото зареждане за половин час гарантира достигане на 80% от капацитета на батерията.
Бъдещата електрическа гама също ще се предлага с всички опции, включени в цената. DR3 EV, в допълнение към богатото оборудване на бивалентната версия, предлага възможност за избор между режимите на шофиране Eco и Sport; регенеративна спирачна система, която при намаляване на скоростта и спиране позволява 24-те клетки на литиево-йонната батерия частично да бъдат зареждани, както и звуков сигнал за пешеходци, когато автомобилът се движи.
Официален представител на италианската марка в България е „Автомотор корпорация“, вносител и на Citroen у нас.