С голямото пътешествие Grand Tour 2018 ще бъде отпразнуван 50-годишния юбилей на Opel GT. Между 19 и 22 септември, седемдесет автомобили Opel GT в перфектно състояние и техните собственици ще изминат вълнуващ маршрут сред крайъгълните камъни в историята на легендата.
В унисон с идеята, Grand Tour ще направи летящ старт на 19 септември на пистата Хокенхайм. Първото официално представяне на спортния модел с „формата на бутилка Coca-Cola“ пред журналисти е проведено именно на пистата за Формула 1 преди 50 години.
Сред звездите, поканени да гостуват в първия ден на събитието са „бащата” на GT в лицето на дизайнера на модела Ерхард Шнел, както и един от най-бързите рали-пилоти на всички времена – Валтер Рьол, който през 1982 г. стана световен шампион с Opel Ascona 400. Рьол ще се появи зад волана на собствения си Opel GT.
20 септември е отреден изцяло на семейството и керванът на Grand Tour ще посети домът на семейството Opel. Първата спирка на обиколката сред хълмовете на планината Таунус е зоопаркът Opel Zoo, последван от двореца Шлос Вестерхаус – лозето на семейство Opel.
На следващия ден шествието ще продължи в посока югозапад. На 21 септември Grand Tour пристига в завода на Opel в Кайзерслаутерн, който доставя части за GT по време на производството му в периода 1968-1973 г. По маршрута на обиколката обратно към родния град на Оpel в Рюселсхайм екипажите на GT могат да се наслаждават на пъргавото поведение на своите класически автомобили по живописните пътища на областта.
Grand finale ще се състои на 22 септември, като дестинацията е изпитателния център на Opel в Родгау-Дуденхофен. Спортният GT е разработен и достига серийна зрялост именно на това място, където се провеждат и първите изпитания с „педала до метала“ на високоскоростното овално трасе. Същата вечер Opel кани участниците в Grand Tour на официална вечеря в историческата сграда K48 в Рюселсхайм.
Първият Opel GT, който слиза от поточната линия през 1968 г., е по-ранен исторически пример за успешно френско-германско сътрудничество. На основата на предишни съвместни проекти, френският производител на каросерии Chausson/Brissoneau еt Lotz се доказва като надежден партньор на Opel, който е избран да поеме пресоването, заварката, монтажа и боядисването на едрогабаритните детайли, както и цялостната вътрешна инсталация и оборудване на каросерията на GT преди да бъде изпратена в Германия за окончателно сглобяване с ходовата част и задвижващия тракт.
Клиентите на модела GT могат да избират между два четирицилиндрови двигателя – единият с 1.1-литров работен обем и максимална мощност 60 к.с. е заимстван от компактния Kadett, а другият с 1.9-литров агрегат и мощност 90 к.с. идва от по-големия модел Rekord. Още от самото начало версията GT 1900 се радва на голяма популярност. Максималната скорост от 185 км/ч и ускорението от нула до 100 км/ч за 11,5 секунди са точно това, което искат потребителите. Въртящият момент към задните задвижващи колела се предава чрез 4-степенна механична предавателна кутия. Допълнително се предлага и 3-степенна автоматична трансмисия, но тя се поръчва извънредно рядко от европейските клиенти, докато от другата страна на Атлантическия океан този вид предавателни механизми вече се радват на голяма популярност.
Фридхелм Енглер, който по онова време ръководи оформлението на външния дизайн на автомобилите Opel, описва работата на колегите си върху модела така: „Дръзко! Беше доста смело и провокативно да предложим автомобил с централноразположен зад предния мост двигател на платформата на Kadett B. Вместо просто да „облекат” доказани в масовото производство компоненти в привлекателна външност, инженерите имаха нервите и куража да направят нещо наистина радикално – един истински малък Gran Turismo. Затова бих казал, че GT е олицетворение на смелостта, претворена в стомана!“