Ново измерение

-
снимки:Витоша Спортс Карс

Луксозен и спортен както отвън, така и отвътре, предлага се на цени, започващи от 218 390 лв. с ДДС.

С впечатляващ спектакъл с арт шоу и 3D мапинг беше представено третото поколение на Panamera – визията на Porsche за луксозен спортен четириврат седан.

Официалният вносител на Porsche за България, отбеляза премиерата с вълнуващо арт шоу, изнесено от известния български стрийт арт майстор и художник Станислав Трифонов – Nasimo, който внесе български елементи в творбата си, посветена на Panamera. Новото Porsche Panamera беше представено под звуците на музика, специално създадена за събитието от композитора Иван Шопов.

Третото поколение на спортния луксозен седан се отличава с по-широка гама от дигитални системи, изразителен дизайн и по-добър баланс между динамично поведение и комфорт при шофиране. По-мощните задвижвания E-Hybrid и новата система на окачването подчертават амбициите за предлагане на най-динамичния седан в сегмента.

Луксозният седан на производителя на спортни автомобили подчертава своя спортен характер, предлагайки още по-мощни задвижващи системи. Цялостният профил на автомобила е подобрен благодарение на фундаментално модернизираната операционна концепция и изобилието от иновативни технологии. Сред тях е новата система на ходовата част Porsche Active Ride, която съчетава значително по-високо ниво на комфорт със спортни параметри и динамичното поведение при шофиране, което е същностна черта на марката. Интегрирането на собствената дигитална екосистема на потребителя в Porsche Communication Management (PCM) осигурява нови начини за взаимодействие с автомобила. Елегантният и динамичен дизайн създава нов начин на изразяване на атрактивните пропорции на моделната линия. Широка гама от системи за подпомагане на водача и фундаментално преработен, ориентиран към водача интериор подобряват изживяването при шофиране.

Новата Panamera вече се предлага с двукамерно въздушно окачване с два клапана и системата за активно управление на ходовата част Porsche Active Suspension Management (PASM) като част от стандартното оборудване. Технологичното решение за амортисьори с два клапана дава възможност за създаване на различни характеристики при процесите на свиване и разгъване на амортисьорите. Вследствие от това се осигурява още по-широк диапазон между комфорт на поведението и динамични параметри. Системата осезаемо поглъща ударите, причинени от преминаването по неравности, като в същото време осигурява повече стабилност на каросерията при ситуации на динамично шофиране. Управлението на автомобила може да бъде подобрено още повече, благодарение на предлаганата като допълнително оборудване система за управление на всички колела.

В допълнение, като опция за моделите E-Hybrid се предлага иновативната система за активно окачване Porsche Active Ride. Тази технология превъзхожда другите концепции за окачване във всички важни параметри и предлага безпрецедентен диапазон между комфорт и динамика на поведението на автомобила. Основата за това технологично решение са новите активни амортисьори – също с технология с два клапана: всеки свързан към хидравлична помпа с електрическо задвижване. Системата създава маслен поток в амортисьора в зависимост от ситуацията и в резултат от това може да генерира сили между каросерията и колелата по светкавичен, много прецизен и целенасочен начин. Въпросните сили противодействат и почти напълно компенсират силите, произтичащи от накланянето и вибрациите от движението. Тази технология е съчетана с въздушно окачване със спестяваща тегло еднокамерна система.

Ходовата част се стреми да поддържа в максимална степен хоризонтално ниво на каросерията на Panamera през цялото време, дори при динамично шофиране с интензивно спиране, ускоряване и висока скорост в завоите. В такива ситуации системата на окачването Porsche Active Ride осигурява оптимална връзка на колелата с пътя благодарение на балансираното разпределение на натоварването към всяко едно от тях. При по-спокойно шофиране системата поема и абсорбира неравностите.

При активиране на съответния режим, окачването може да компенсира допълнително стремежа на каросерията към надлъжно и напречно накланяне за да намали до минимум силите на ускорение, действащи върху пътниците. При такава настройка новата Panamera може да се наклони в завоите по подобие на това на мотоциклет. Системата се стреми да задържи и ограничи повдигането на предната част при ускоряване, както и на задната при намаляване на скоростта. Когато автомобилът е неподвижен системата на окачването Porsche Active Ride повдига каросерията на автомобила – създавайки повече удобство за пътниците при влизане или излизане.

Porsche предлага общо четири високоефективни E-Hybrid задвижвания за новата Panamera в отговор на голямото търсене на този тип задвижваща система. Всички варианти на E-Hybrid осигуряват по-добри динамични качества, пробег и ефективност. Panamera Turbo E-Hybrid е включена в гамата още от самото представяне на модела. В основата на системата стои преработен 4-литров V8 двигател с принудително пълнене с два турбокомпресора. Мощността на електрическия мотор, който е с нова конструкция – е 140 кВт (190 к.с.). Системната мощност на тази комбинация е 500 кВт (680 к.с.), а общият въртящ момент достига внушителните 930 Нм. Porsche интегрира електрическия мотор в структурата на цялостно преработената осемстепенна PDK трансмисия с два съединителя. Това решение за дълбока интеграция и елиминирането на необходимостта от използване на електрически мотор с отделен корпус снижава теглото с около пет килограма. То включва и общ модул на електромотора и масления кръг на трансмисията с което се оптимизира топлинният баланс на електрическия задвижващ блок и се осигурява по-висока продължителна мощност от електрическия мотор.

Panamera Turbo E-Hybrid ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди и има максимална скорост от 315 км/ч. Капацитетът на акумулаторната батерия вече е 25,9 кВтч. Това позволява еквивалентен електрически пробег до 91 километра съгласно комбинирания WLTP цикъл или 83–93 км в градския цикъл. Нова силова електроника на интегрираното зарядно устройство за променлив ток с мощност 11 кВт съкращава времето за зареждане на подходящи системи до 2 часа и 39 мин.

Вариантите Panamera и Panamera 4 също са налични. Промени в системата за турбопълнене, горивния поток в системата за впръскване и алгоритъма на ъгъла на изпреварване на запалването спомагат за оптимизацията на работата на 2,9-литровия V6 турбо двигател с два турбокомпресова. Сега той генерира 260 кВт (353 к.с.) и предлага 500 Нм въртящ момент – това е увеличение от съответно 17 кВт (23 к.с.) и 50 Нм в сравнение със същите параметри при предшественика. По този начин Panamera ускорява до 100 км/ч за 5,2 секунди, а максималната скорост се увеличава до 272 км/ч. При Panamera 4 със задвижване на всички колела тези показатели са съответно – 4,8 секунди и 270 км/ч.

Новата Panamera запазва характерните линии и пропорции на моделната линия. Дължината е 5052 мм (Executive: 5202 мм), широчината – 1937 мм, а височината – 1423 мм (Executive: 1428 мм). Обновеният външен вид придава на спортния седан още по-изразителен и динамичен вид. В предната част, над табелата с регистрационния номер има допълнителен отвор, чиято задача е да осигури по-интензивен въздушен поток, заради повишените нужди на задвижващите системи. Преработената линия на прозорците в страничната част подсилва силуета на седан. Външните краища на задното стъкло са формирани като общ флуиден поток с подравнени с контура на каросерията повърхности, създавайки хармонични линии в задната част на автомобила.

Кокпитът на Porsche Driver Experience се отличава с оптимален баланс между дигитални и аналогови контролни прибори и позиционира данните за елементите за управление и изходяща информация, които са от съществено значение за шофиране по плоскостта на погледа на водача. Лостът за избор на предавките на трансмисията е точно отдясно на волана. Превключвателят за режими за шофиране Normal, Sport и Sport Plus и лостчетата за управление на системите за подпомагане са директно достъпни за водача. Това означава, че не е нужно той да откъсва очи от пътя, за да настрои програмите за шофиране и асистиращите системи.

10,9-инчовият екран показва данни за ефективността на автомобила при поискване. Той позволява също работа с инфоразвлекателната система и поддържа видео стрийминг, докато автомобилът е в движение. За да не се разсейва водачът, дисплеят на пътника е извън полето му на видимост.

Външно моделът се характеризира с отличителна задна престилка с боядисани панели на дифузьора и уникална предна престилка в цвета на каросерията. Уравнението включва също и хромирани накрайници на ауспуховите тръби в тъмен бронз и предлагани като допълнително оборудване колела с централни болтове, които могат да бъдат специфицирани и при другите модели.

Ексклузивният за Turbo цвят Turbonite се използва като контраст върху лентите на страничните прозорци и логото Turbo на вратата на багажника, както и в герба на Porsche върху предния капак, колелата и волана. В интериора Turbonite е комбиниран с карбонови елементи, за да създаде спортна атмосфера. Може да бъде открит например в централния оборотомер в арматурното табло и като цвят на контролните прибори в централната конзола.

За да влязат с личния си Porsche ID, всичко, което клиентите трябва да направят, е с помощта на своя смартфон да сканират QR код, показан в PCM. Apple CarPlay и Android Auto позволяват свързването на смартфона с данни за автомобила, с цел по-добра използваемост. Интегрирането на функциите на автомобила от приложението MyPorsche в Apple CarPlay позволява оптимизирана работа с дигитални функции и създава по-ясен преглед. Функции като климатик, масаж на седалката и амбиентно осветление могат да се управляват директно чрез Apple CarPlay или с гласовия асистент Siri.

Porsche оборудва Panamera стандартно с Matrix LED светлини. Като опция се предлагат предни светлини HD Matrix LED с висока разделителна способност, която е изградена на базата на 32 000 пиксела на отделно светлинно тяло. Системата предлага напълно нови функции, като специално осветяване на платното, а обхватът на снопа светлина е до 600 метра.

Porsche значително обновява гамата от асистиращи системи в новата Panamera. Стандартният активен асистент за скорост вече взаимодейства с разпознаването на пътни знаци. Ако системата е активна, Panamera няма да се движи със скорост по-висока от съответното ограничение. Porsche InnoDrive, включително адаптивен круиз контрол, разполага с активно насочване в лентата и асистент за кръстовища. Асистентът за безопасно избягване на препятствие също е част от набора от функции. Нова е и възможността при автоматично паркиране водачът да не е в автомобила, въпреки че остава отговорен за маневрата. Процесът на паркиране може да се наблюдава от смартфон с новата функция Remote ParkAssist.

Моделът предлага разширено стандартно оборудване в сравнение с предшественика си, с двуклапанно двукамерно въздушно окачване, LED матрични светлини, ParkAssist, превключвател за режим на шофиране на волана, охлаждано отделение за смартфон с функция за индуктивно зареждане и подобрен филтър за фини частици с GPS- поддържана функция за автоматична рециркулация на въздуха.

В България новата Panamera се предлага на цени от 218 390 лв. с ДДС. Panamera Turbo E-Hybrid стартира от 385 490 лв. с ДДС.