Огромен интерес още в първия ден на Moto Expo 2024

-
снимки:Тони Тончев

По-силно изложение като нови модели и премиери досега в България не е имало.

Интересът на посетителите още в първия ден на мотоциклетното изложение Moto Expo 2024, бе огромен. Вратите в зала Арена София  отвориха в 10 часа, а в 10.30 ч. паркингът за 800 автомобила бе на 2/3 пълен. В 11 ч. почти нямаше свободно място.

Все пак организаторите от ААП, съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор Експо Тим, както и хората от зала Арена София се бяха погрижили всички пристигащи да бъдат насочвани към свободните места. Сред посетителите имаше не само столичани, но и хора от цяла България. Дори изложителите бяха учудени от наплива на мотоциклетни фенове.

На всички щандове и от всички фирми бяха единодушни – по-силно изложение като нови модели и премиери досега в България не е имало.

Освен това има три нови марки мотоциклети за българския пазар – Moto Morini, Horwin и Stark Future.

Има модели мотоциклети, които не са виждани досега. Например едва ден преди изложението пристигна изцяло новият Triumph TF 250-X. Този модел има предпремиера на Moto Expo 2024. Досега кросовият модел на британската марка не е представен официално. Още не е влязъл в производство най-новия модел на Benelli – TNT 500. Той ще бъде при дилърите през есента,  но сега е на щанда на Мотопойнт. Има и други уникални експонати.

Няма марка мотоциклети, които да нямат премиери. Дори са с по няколко. С най-много премиери са Honda – 14. Triumph са с 6, Ducati с 5, BMW също са с 5.

От Moto Expo 2024 на супер дълго пътешествие – над 30 000 км тръгва Цветан Христов. С него посетителите можеха да се срещнат, да вземат автограф и да се снимат на щанда на MyMoto. Той тръгва на 21 април сам до Малайзия, като ще премине през териториите на Турция, Грузия, Армения, Русия, Казахстан, Монголия, Китай, Лаос, Камбоджа и Тайланд.

Цветан Христов планира да пристигне в Малайзия през декември. Той предвижда да спи предимно на палатка. Целият багаж, който носи е на мотоциклета му – отляво личния багаж, а отдясно – къмпинг оборудването.

Цецо ще пътува с 300-кубикова Honda CRF. Двигателят на мотоциклета е японски, но рамата е правена в Тайланд. Намеренията на пътешественика са да се снима с него пред фабриката, която го е произвела.

На тези, които им доскучае да обиколят по щандовете, има и други забавления. През един час са основните атракции извън залата – Стънт шоу, което е с три представления. С толкова е невероятното изживяване с Глобуса на смъртта.

С майсторските си акробатични изпълнения стънтърите Стефан Петров и Петьо Петков оставиха скупчилите се около терена зрители без дъх.

И как не, след като Стефчо и Петьо владеят до съвършенство контрола върху мотоциклета. Всъщност те със своето изкуство са доста познати у нас, а и зад граница.

Гледайки бясната мотовъртележка в Глобуса на смъртта, която правят Марти и Дани от цирк Колизеум, на човек могат да му настръхнат косите. Но пък те се справиха отлично. Новото е, че сега глобусът е по-голям и се върти.

За най-малките също има забавление. То не е с мотори, но е с картинги. Така малчуганите могат да седнат зад волана и да се забавляват.