Renault представи нов 1,8-литров силов агрегат full hybrid E-Tech със 160 к.с. и батерия с капацитет 1,4 кВтч. Наличен за Captur и Symbioz, той доставя повече мощност, по-нисък разход на гориво и само 98 г CO2 /км при двата модела. С технологията full hybrid E-Tech автомобилът стартира в електрически режим за безшумно шофиране. Водачите могат да останат в електрически режим до 80% от времето на пътуванията си в града и околностите му.
Черпейки от своя опит в електрическите превозни средства, марката разработи иновативния силов агрегат full hybrid E-Tech през 2021 г. Подадени са над 150 патента за тази технология, която се възползва от експертния опит на Renault във Формула 1 и по-специално във възстановяването и регенерирането на енергия. Тя вече отговаря на високите стандарти за производителност и ефективност при много модели от гамата, от Clio до Rafale.
Renault има продадени над 750 000 превозни средства, оборудвани със силов агрегат full hybrid E-Tech от лансирането му през 2021 г. Към момента марката е на второ място по продажби на хибридни автомобили (HEV) в Европа, увеличавайки техния дял в микса от продажби със 7,8% през първото тримесечие на 2025 г. в сравнение със същия период на 2024-а. Тази тенденция подчертава нарастващия интерес на клиентите към хибридната технология като решение за енергийния и икономическия преход. За клиентите, които все още не са готови да преминат към електрически автомобил, силовите агрегати full hybrid E-Tech предоставят всички ползи на електрическите мотори: безшумно стартиране, изцяло електрическо задвижване при ниски скорости в града и околностите му, както и презареждане на батерията при забавяне и спиране за още по-добра управляемост.
Както при предишното поколение, серийно-паралелната хибридна архитектура на този нов силов агрегат комбинира два електрически мотора (36 кВт електромотор и 15 кВт високоволтов стартер генератор) с 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 80 кВт или 109 к.с. (69 кВт и 94 к.с. за предишния двигател), съчетани с нова интелигентна скоростна кутия с палцови муфи, без съединител, с различни режими и батерия с капацитет 1,4 кВтч. Скоростната кутия с палцови муфи осигурява бърза и прецизна смяна на предавките с минимална загуба на мощност. Тя е също така по-проста от гледна точка на механиката, което я прави по-надеждна.
Индиректното впръскване от предишното поколение е заменено от нова система за директно впръскване. В резултат на това впръскването на горивото е по-прецизно, а изпаряването му е оптимизирано при налягане от 350 бара за по-голяма точност и ефективност при горенето. Това подобрява производителността на двигателя, намалява емисиите и допринася за по-нисък разход на гориво.
Въртящият момент е с 25% по-висок в сравнение с предишната версия. Това означава, че максималният въртящ момент е наличен при по-ниски обороти (около 2000 об/мин.) за увеличена производителност и по-бързи реакции особено по време на ускорение или при набиране на скорост по високоскоростни пътища. Следователно ускорението е по-динамично. Captur сега ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди в сравнение с 10,6 секунди за предишната версия, осигурявайки по-бързи реакции за по-пъргаво шофиране. Symbioz също така подобрява времето си за ускорение от 0 до 100 км/ч: 9,1 секунди спрямо 10,6 секунди за предходната версия.
Новият хибриден силов агрегат е оборудван с батерия с капацитет 1,4 кВтч (230 V) в сравнение с 1,2 кВтч за предишната версия. Увеличеният капацитет на батерията увеличава пробега на автомобила в електрически режим, оптимизирайки разхода на гориво и осигурявайки по-голяма гъвкавост за водачите при пътувания в града или на кратки разстояния.
Разходът на гориво е оптимизиран чрез функцията за рекуперация на спирачната енергия в съчетание с големия капацитет на самозареждане на батерията от 1,4 кВтч и ефективността на системата E-Tech.
Новият силов агрегат full hybrid E-Tech под капака на Captur и Symbioz харчи само 4,4 л/100 км в сравнение с 4,7 л за предишната версия. Тази оптимизирана система осигурява икономия на гориво до 40%, като същевременно намалява емисиите на CO2 до едва 98 г/км и за двата автомобила.
Трансмисията с палцови муфи е запазена: тя заменя както зъбното колело, така и синхронизиращия пръстен в системата без съединител с по-малко триещи се части за високи нива на ефективност. След това скоростната кутия е фино настроена за по-бърза и по-плавна смяна на предавките. В резултат на това превключването е по-тихо и по-отзивчиво, намалявайки вибрациите и шума от двигателя за увеличен комфорт на водача. Допълнително, въвеждането на нов електронен скоростен лост (e-shifter) осигурява по-голяма прецизност и оптимизирана ергономичност.
Новият силов агрегат full hybrid E-Tech със 160 к.с. също така увеличава и капацитета за теглене на автомобила от 750 кг на 1000 кг. Това осигурява по-голяма гъвкавост за водачите, теглещи ремарке или каравана.
Renault добавя два нови силови агрегата към гамата на Symbioz, за да отговори на пълния спектър от нужди на клиентите. Новите силови агрегати са ефективни, отзивчиви и напълно отговарят на новите екологични стандарти.
Силовият агрегат mild-hybrid със 140 к.с. при Symbioz е първо ниво на хибридизация. Той е базиран на 1,3-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване. Налична с 6-степенна механична скоростна кутия, тази версия постига оптимален баланс между производителност и разход на гориво. Двигателят е подпомаган от стартер-алтернатор и 12-волтова литиево-йонна батерия.
Със силовия агрегат mild hybrid, 140 к.с., 12V, Symbioz има максимален въртящ момент от 260 Нм, наличен между 1750 и 3500 об/мин., и разход на гориво при комбиниран цикъл от само 5,9 л/100 км, с емисии на CO2, започващи от 134 г/км.
За Captur full hybrid E-Tech със 160 к.с. цените започват от 54 490 лв.
За Symbioz марката представи нов бензинов двигател mild hybrid със 140 к.с.
Symbioz се предлага на цена от 46 990 лв. за Evolution mild hybrid със 140 к.с. и от 57 490 лв. за Evolution full hybrid E-Tech със 160 к.с.