Само два дни остават до откриването на TRUCK EXPO 2021. На изложението за комерсиални транспортни средства, което ще се проведе в Пловдив, посетителите ще имат възможност да видят най-новото в моделната гама на производителите, свръхвисоки технологии и приложения.
Основен акцент на щанда на MAN ще бъде комфортът на водача. Кабините на всички камиони, които MAN ще покаже на TRUCK EXPO 2021, са с широчина 2,6 м. На щанда на марката ще дефилира новото поколение на TGX във версиите MAN NEW TGX 18.470 и MAN NEW TGX 18.510 4×2 BLS SA. 2 комфортни легла с повдигащ се матрак, водна печка 4 кВт, климатроник, хладилник, висок клас комфортни седалки и 12,3-инчово дигитално инструментално табло правят впечатление от пръв поглед. Кабината разкрива иновативната си концепция за оформление и функционалност с МАN Advanced media system със 7-инчов дисплей и смарт навигация, звукова система със субуфер, пълен LED пакет и електрическа паркинг спирачка на инструменталния панел. Тези кабини са отличени със злато на германските награди за дизайн – German Design Award 2021 и носители на две от наградите на iF DESIGN AWARD за интуитивно управление на функциите за шофиране и мултимедия, безопасно и удобно работно място. Новият TGX бе избран и за Международен камион на 2021 година (ITOY). Ефикасният двигател Euro 6d, заедно с подобрена аеродинамика и GPS базираната система за круиз контрол, позволява икономия на гориво до 8,2% в сравнение с предишната версия, което е ценен принос както за джоба на собственика, така и за намаляване на замърсяването на околната среда.
На TRUCK EXPO 2021 ще се състои премиерата за България на DAF CF 430 FAW. Задвижването 8х4 подсказва, че за този камион няма трудни терени. Дни преди откриването на изложението, представителят на марката повдигна завесата за част от характеристиките и възможностите на този здрав и маневрен самосвал. Силовата линия се състои от 6-цилиндров дизелов двигател с работен обем 12,9 л и мощност 315 кВт. Обемът на резервоара за гориво е 220 л, а на AdBlue резервоара – 45 л. Горивната система Common rail, турбокомпресорът и специалната технология за намаляване на изгорелите газове осигуряват покриването на европейските екологични норми. DAF CF 430 FAW е с последно поколение завиваща и повдигаема ос, кош е half-pipe със задно разтоварване и надстройка KH-Kipper. Това го превръща в модерно решение за градско строителство и обекти със затруднен достъп до зоната за товаро-разтоварни дейности. В случай, че сте помислили, че самосвал и комфорт са несъвместими, подгответе се да тествате просторната кабина с автоматичен контрол на температурата и пневматично окачване, в т.ч. и на шофьорската седалка. Щом машината излезе от строителния обект на пътя, се включва пакет от системи за безопасност и икономия на гориво, като фабрична телематична система, система за следене на другите участници в движението и аварийно спиране, асистент за поддържане на пътните ленти, за контрол на стабилността и налягането в гумите.
Още една премиера ще видим на TRUCK EXPO, този път при най-малките.
Производителят EP ще покаже за първи път в България свой електрокар с литиево-йонна батерия. Електрокарът iMOW ICE301B може да повдига 3 тона на 3 метра височина. Радиусът на завиване е 2,5 м. Четириопорният електрокар ICE301B е оборудван с голяма 80 волта 205 амперчаса литиево-йонна батерия, която има достатъчен капацитет за ефективната работа на машината. Поддържката й е лесна, а оперативните разходи – ниски. Така този електрически модел се готви да измести изцяло конвенционалните дизелови мотокари.
А за десерт – нека погледнем към щанда на Honda. Японската марка която също добавя нов представител в своето семейството Technology.
CR-V e:HEV за първи път предлага стандартно високотехнологичната хибридна технология на Honda и придава спортен завършек с оборудването Sport Line. Хибридът е с максимална мощност на бензиновия мотор 145 к.с., а на електромотора – 184 к.с. Багажникът е с обем от 497 до 1694 литра.
Електрическата багажна врата за най-високото ниво на оборудване е със сензор за безконтактно отваряне и затваряне, а допустимият товар на ремаркето без спирачки е 600 кг.
Моделът идва с пълен набор от системи за пасивна и активна безопасност и асистенти, с максимална оценка EURONCAP 5 звезди.
Интерес за професионалистите ще представляват новото самосвално полуремарке на OTTO TRAILЕR – MegaLight4, премиера за България, хладилният агрегат ZANOTTI, бордовите полуремаркета WIELTON Curtain Master и Curtain Master SL (Super Light), както и зърновозът Bulk Master, с обем 55 или 58 куб. м.