Ронин – Mitsubishi Allroads Ronin by Vilner

Това не е типичен ронин, не е самурай, който се лута в търсене на новото си „Аз“. Това е ронин, превърнал се в господар на себе си, за да покорява всички пътища

Honda Promo Offers 728×90

Mitsubishi Allroads Ronin by Vilner е първият проект на Атанас Вилнер за тази година и е един от най-цялостно преработените автомобили, напускали ателието досега. Той изумява с количеството и качеството на детайлите си. Името му е свързано с традициите на Япония, откъдето произхожда Mitsubishi Lancer. Vilner ги пречупва през арт призмата си, за да създаде атрактивен продукт със силен, индивидуален характер.

Интериорът няма абсолютно нищо общо със серийния модел, в автомобила не е останал нито един недокоснат квадратен сантиметър. Концепцията на салона е базирана на идеята за традиционност и майсторство, изпълнени с материали в топли тоналности. Същите контрастират с хладното излъчване на метализираните елементи, напомнящи оръжията на самураите.

Веднага се набиват на очи традиционни самурайски брони в салона. Основен мотив в купето са релефите при корите на вратите, подлакътника и подглавниците. Наподобяващите дърворезба 3D повърхности всъщност са изработени от топло пресован велур – шарка, която интерпретира текстурата на самурайските брони. За този проект Вилнер избира високотехнологичната японска амарета пред алкантарата. С нея покрива голяма част от таблото, горната част на облицовките на вратите, колонките, средите на седалките и дори кората под задното стъкло.

Друг акцент са мечовете катана във вратите. Декоративните лайстни в салона са метализирани, а тези на вратите наподобяват острие на катана. Повърхността е специално обработена, за да цитира вълнообразния хамон на заточване, характерен за ефективното хладно оръжие. Ръчната спирачка също е стилна препратка към катаната. Специално за проекта Вилнер създава и метална брошка, която поставя на различни места в салона. Подобният на бижу орнамент присъства на скоростния лост, на седалките и дори на стелките.

Правят впечатление драстично подобрените уреди и волан. Воланът е тотално преработен, с ергономичен обръч, висококачествена кожа и амарета, а спиците му са метализирани. Километражът и оборотомерът са изпълнени в стил Ferrari, но с щипка Vilner дизайн – идентичен шрифт, стрелки с вертикална стартова позиция и синя подсветка. Те контрастират с покритите с релефен фурнир повърхности, които създават благородно усещане за топлота. Коланите са сменени с кафяви, а централното огледало е без рамка.

Ръчната спирачка е стилна препратка към стила катаната.

В техническо отношение са нанесени подобрения, превърнали този Lancer Ralliart в още по-ефективна машина. Просветът на колата е увеличен с 20 мм, а боядисаните в Candy Apple джанти са обути с гуми Yokohama Geolandar A/T-S. В комбинация с двойното предаване и мощния 241 конски сили турбо мотор автомобилът е станал още по-способен.

Друг съществен акцент е внушителната шумоизолация. Добавени са близо 35 килограма шумоизолация, рекордно количество за проект на Vilner. Благодарение на нея акустичният комфорт на борда е сериозно подобрен – салонът е 2,5 пъти по-тих отпреди. Технически ъпдейт в интериора е и новият 11-инчов дисплей с камера за заден ход.

Автомобилът е оборудван с брутално ефективна осветителната система. Фаровете на Allroads Ronin са сменени, разполагат с дневни LED елементи, стоповете са изцяло LED, а отпред са добавени диодни прожектори с мощност от по 60 вата и алуминиеви корпуси.

Офроуд веждите са изработени специално за автомобила от нулата. Добавена е и допълнителна антикорозионна защита на пода, задният капак е боядисан в черно, а бойното излъчване на Ronin е подсилено с черен гланц и червен акцент в предната част. Арт рисунката на покрива е изработена по специална технология. Тя е огледален образ на изпълнението на тавана в салона. Това е подход, който се прилага за пръв път от Vilner. Крайният резултат е автомобил с внушителна визия и проект, неколкократно надхвърлящ стойността на базовия Ralliart. Кола, която е призвана да посече конкуренцията, както твърдят създателите й.

„Това не типичен ронин, не е самурай, който се лута в търсене на новото си „Аз“, казва Наско Вилнер. Това е ронин, превърнал се в господар на себе си, за да покорява всички пътища.”