Статистиката на КАТ показа нагледно как Ракия фест София 2019 и призива „Не карам пил“ могат да влияят превантивно на поведението на българския шофьор

-
снимки:Георги Звезданов

Цяло чудо е как наглед несъвместими теми като изложението Rakia & Spirits Fest и посланието „Не карам пил“ намериха допирни точки, отразени в сводката на КАТ за пътно-транспортните произшествия в дните на събитието за любителите на високоалкохолни напитки. А Ракия фест София 2019 стартира именно под мотото „Не карам пил“. Резултатът е доста позитивен. По време на двата дни на Ракия фест в София от Пътна полиция отчетоха едва едно пътно-транспортно произшествие в столицата – необичаен сблъсък между такси и линейка. Явно призивите на организаторите на феста – „Не карам пил” и „Ползвам по време на феста Drink & Drive“, дадоха положителен резултат.

Honda Promo Offers 728×90

Невероятно, но факт – изисканите питиета на Ракия фест София 2019 събудиха съвестта на българските шофьори и повлияха положително върху иначе негативната статистика за пътно-транспортните произшествия на територията на страната, която всекидневно ни изпращат от КАТ.

Що се отнася до самото събитие, то седмото издание на Rakia & Spirits Fest отбеляза традиционно очакван интерес и подгря столичани за Коледните празници.

Организаторите на феста за първи път дадоха зелена светлина на няколко конкурса. Всеки посетител имаше възможност да пусне в специална урна името на най-харесаната от него напитка. Бе даден старт и на конкурса „Ловци на вкусове“. В края на първия ден акредитираните журналисти гласуваха за най-добрата ракия на фестивала. Журито, състоящо се от 22-ма представители на медии, даде най-много гласове (6) за „Аламбик” на „Черноморско злато Поморие“. С 5 гласа на второ място остана „Лозова ракия” на „Тиквеш“, Северна Македония.

В края на втория ден на изложението журито, с председател агент Иван Тенев, беше редуцирано до 9 журналисти. Те трябваше „на сляпо“ да определят международна ракия на фестивала в два раздела – гроздова и плодова, а бутилките бяха изцяло скрити в непрозрачни торбички с логото на феста. В конкурса участваха 9 ракии, най-вече от Балканите, включително и китайска. Безспорният победител на фестивала се оказа „Лозова ракия” – „Тиквеш“, която събра 21 точки. След нея се наредиха 3 вида ракии с по 18 точки.

При плодовите напитки спечели „Кайсия Златна“ представена от „МВ impex“, Босна и Херцеговина. На прага на последния месец от годината по-предприемчивите столичани и техните гости си напазаруваха за празниците отбрани селекции ракии на цени на производителите. Е, имаше изключения като ракия от 384 лева, както и питиета със златни „листенца“ в съдържанието на бутилката, но нали за всеки влак си има пътници.

Конкурсът нямаше да е толкова прецизен и обективен, ако не бяха спонсорите на пресцентъра, които се погрижиха за бързото изчистване на вкусовите рецептори на членовете на журито. Сред тях бяха ресторант „Баш мерак” (Панчарево) с традиционна българска кухня, месокомбинат „Костинброд“ със сурово-сушените продукти на „Еленко”, фабриката за майонеза, лютеница, горчица и салати „Олинеза”, холандската пекарна в сърцето на София „JoVan”, „ЖоСи” със своите кашкавали и сирена, както и „Вкусна ядка АЯ“.

Фестивалът ни даде полезни идеи за подарък преди Коледните и Новогодишни празници, а след подобно събитие нека пожелаем на всички любители на високоалкохолните напитки безаварийно пътуване, като за целта е нужно да се придържат безусловно към мотото „Не карам пил“, за да се изкорени изцяло толкова опасния за живота на всички участници в движението навик да се шофира в нетрезво състояние. Почивката в приятна компания с изискано питие в ръка няма да ни избяга, но седнем ли зад волана, трябва да бъдем отговорни както към себе си, така и към всички останали участници в движението, и при никакви обстоятелства не бива да шофираме след употреба на алкохол.