Третото поколение на BMW Серия 1, компактния модел в гамата на баварския производител, направи своя дебют пред българските специализирани журналисти. За пръв път този модел използва модерната архитектура на BMW с предно задвижване, която предлага типичната за марката управляемост и динамиката. Спортно, красиво, сигурно и висококачествено, със свеж дизайн и най-модерна свързаност, новото BMW Серия 1 е едно истинско BMW със силен собствен характер.
Журналистите изпробваха възможностите на Серия 1 в естествената му среда – градовете и по междуградски пътища. Модерното окачване и иновативните технологии, както и интеграцията на всички важни за динамиката на управлението компоненти и контролни системи осигуряват на BMW Серия 1 осезаемо повишение на пъргавината – както при модификациите с новото предно задвижване, така и при тези с интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive. Решаващо в случая е това, че при петгодишното разработване на новото BMW Серия 1 BMW е ползвало целия опит, натрупан от BMW Group през последните години с технологията на предното задвижване при други модели. Благодарение на това новото BMW Серия 1 постига една непозната досега при автомобилите с предно задвижване динамика на управлението, с която поставя стандартите в премиум средния клас.
Благодарение на модерната архитектура BMW Серия 1 предлага в третото си поколение значително повече място при почти идентични размери. Това е особено осезаемо за пътниците на задната седалка и увеличава вместимостта на багажника. Новото BMW Серия 1, което ще се предлага само с 5 врати, е дълго 4 319 мм – или 5 мм по-малко от предшественика. Широчината (1 799 мм) е увеличена с 34 мм спрямо предишния модел, а височината (1 434 мм) – с 13 мм . Междуосието вече е 2 670 мм, или с 20 мм по-късо от моделите от второ поколение.
От всички генерации на модела са реализирани над 1,3 млн. екземпляра, което се дължи най-вече на пазара в Европа и Северна Америка.