1990 Trabant 1.1: Ретро интерпретации

-
снимки:Vilner Garage

„Всеки роден преди 1990-а разпознава мигновено формите на Trabant“, споделя с тънка усмивка Атанас Вилнер, основател и шеф на ателието Vilner Garage, което функционира над 20 години. „Автомобил, който е много повече от достъпна форма на транспорт. Той е символ на една ера на разделение, белязала съдбите на няколко поколения“, допълва с нотка на горчивина той.

Honda Promo Offers 728×90

Автомобил, който често е наричан източногерманския VW Beetle. Екземплярът, влязъл във Vilner Garage, обаче е от последните произведени. На мястото на двутактовия мотор на Trabant 601 е монтиран 1-литров агрегат от VW Polo MkI. Скоростите вече са долу, а визията на Trabant 1.1. на практика остава същата – като на 601.

Дизайнът на салона обаче остава непроменен само до влизането на автомобила във Vilner Garage. „Създадохме интериор, какъвто Trabant никога не е имал. Избрахме карирания десен, за да остане верен на ретростила, като същевременно използвахме най-съвременните методи за изработка“, споделя Наско Вилнер.

Салонът е обвит в текстил и дублирана кожа. Последната се нарича така заради меката подплата, което й придава специфичен обем и я прави също толкова приятна на пипане, колкото е атрактивна и за окото. Седалките са облицовани с Ivory Soft кожа, в средата е поставен кариран текстил, а подглавниците умишлено са оставени в оригинален вид. Таблото също комбинира финия естествен материал с текстил, като цветът на винтидж кожата там е Charcoal Black.

двигател: 4-цилиндров редови, работен обем: 1043 куб. см, максимална мощност: 45 к.с., максимален въртящ момент: 74 Нм, трансмисия: 4-степенна механична, задвижване: предно, тегло: 700 кг

Кормилото е Momo, облечено с черна кожа и съшито с контрастни шевове, като в средата е поставена значка с номер 21. „Сменихме всички емблеми на Sachsenring Karosseriemodule с любимото число на собственика“, казва Вилнер. „Поставихме го и на B-колонките, в центровете на джантите, на вратите и дори на покрива на колата“, допълва той.

Таванът отвътре е изцяло покрит с раиран текстил, какъвто е положен и около кожения лост на 4-степенната скоростна кутия.

Радиото? Изглежда старо, но ретровизията му прикрива модерна техника.

Екстериорът е с позната визия, но с модерни акценти. Фаровете са изцяло LED, като дневните светлини дублират и функцията на мигачите. Всички панели на автомобила са напълно ревизирани, таванът е получил графика „21“, повтаряща изпълнението на салона, която присъства и на вратите. Джантите също са получили специално отношение – „текстилна“ обработка и централни капачки с любимото число на собственика.