Все по-често чуваме обвинения към автомобилите, че са едни от основните замърсители на въздуха, че замърсяват градовете и с шума и вредните газове рушат качеството ни на живот и природата. Разбира се, обвиненията донякъде са справедливи, но едва ли някои се замислят, че автомобилът е най-бързият път към природата, а едно пътуване може да се окаже истинско преживяване и единение с природата.
BMW 6-Series GT е автомобил, проектиран и разработен, за да повиши качеството ви на живот. Моделът заема мястото на досегашната 5-Series GT, като надгражда постигнатото с повече лукс и мисъл за начина, по който пътуваме и живеем. За да дадем перспектива на разликите между 5 и 6-Series GT е достатъчно да сравним габаритите. Дължината на новия модел е с 9 см повече и достига до 5091 мм. Широчината е 1902 мм, а височината 1530 мм, което е с 2 см по-малко от 5 GT. Това подсказва, че дизайнерите са търсили прилика по-скоро с високия клас лимузини, отколкото с мултифункционалните автомобили. Въпреки това общата маса на автомобила е намалена с цели 150 кг. Багажникът също е по-голям, като вече е с обем от 610 литра, а при свалени задни седалки достига 1800 л. Това пространство със сигурност ще зарадва обичащите да пътуват с много багаж. Стилът на автомобила е перфектен, той съчетава всички характеристики на луксозните лимузини, като добавя и сериозна мултифункционалност. Интериорът на автомобила също силно напомня за този при 7-Series на BMW. В дизайна на BMW 6-Series GT новостите са голямата решетка на радиатора, както и новото светодиодно осветление. Освен това автомобилът с подобрена аеродинамика е благодарение на допълнителния заден дифузьор. Впечатление правят и новите джанти.

Най-голямото предимство на BMW 6-Series GT със сигурност е неговото поведение, управляемост и качеството на пътуване, което осигурява. Интериорът е обезшумен и повече от комфортен. Стереоуредбата предоставя звук, като в концертна зала. Тестовият маршрут бе със сравнително голяма дължина и преминаваше през едни от най-красивите пътища в България. Трите планини, през които преминахме – Рила, Пирин и Родопите, разкриха едни от най-красивите гледки, които съм виждал, а въпреки безкрайните завои автомобилът не позволи да се изморя или отегча. За отличното поведение в завоите най-голяма заслуга има регулируемото пневматично окачване на задния мост, като опция от компанията предлагат и регулируем преден мост на въздушно окачване с ход от 30 мм.
BMW 6-Series GT се предлага с избор от три двигателя и стандартна осемстепенната автоматична скоростна кутия. Най-малкият двигател в гамата е 2,0-литров четирицилиндров бензинов, оборудван в BMW 630i GT и е с мощност 258 к.с. и 400 Нм. Другите два мотора са шестцилиндрови, съответно бензин и дизел – BMW 640i GT с 340 к.с. и 450 Нм и BMW 630d GT с 265 к.с. и 620 Нм. Шестцилиндровите агрегати се предлагат със задвижване на всички колела. Но техническите данни едва ли са най-важните за клиентите на този автомобил. Много по-важно е, че тишината в интериора е почти нулева, а единственото, което може да я наруши, е почти съвършената аудио система. Пътуването в режим комфорт е истинско удоволствие и понякога дори е рисково, защото скоростта не се усеща и на магистрала лесно може да се прехвърли разрешената скорост. Максималната скорост за модела е 250 км/ч и се достига доста лесно.

BMW 6-Series GT като цяло променя разбиранията за автомобилите в този клас, като ги поставя на ново по-високо ниво. Разбира се, луксът си има цена и бъдещите собственици на модела трябва да го имат предвид.
Въпреки, че естествената среда на модела е по магистралите и на живописните междуградски пътища в града, автомобилът също предлага отлично изживяване. За по-приятното и пълноценно пътуване 6-Series GT разполага с мултимедийна система BMW Connected, модул Touch Controller на централната конзола и Control Display – 10,25-инчов чувствителен на допир HD дисплей и Head-Up дисплей.
Цялостното усещане от теста е за хармония между човек и автомобил, човек и природа и дори автомобил и природа.