BMW 850i: Звяр на свобода

-
снимки:Мартин Донков

Когато разбрах, че от BMW са решили да възродят легендарното моделно семейство 8 серия, изключително много се зарадвах. С огромен интерес следях представянето на M8 GTE по време на миналогодишното издание на легендарното състезание за издръжливост Le Mans и с нетърпение чаках момента, когато ще видя този автомобил на живо.

Honda Promo Offers 728×90

За мое щастие този момент не закъсня. В началото на февруари имах удоволствието не само да видя и да разгледам този автомобил, но и да направя пълноценен тест драйв. Още от първия момент, щом видях автомобила, пулсът ми се ускори.

Дизайнът излъчва чиста проба сила и мощ. Предницата е издължена, а бъбреците са доста големи. За щастие дизайнерите не са се опитвали да правят ненужни препратки към стилистиката на модела от 90-те. Всичко е в най-съвременна форма и в унисон с последните модели на марката. Линиите на автомобила са плавни и хармонични, на пръв поглед изглежда доста голям и масивен. Дължината на BMW 850i е 4851 мм, което при височина от едва 1346 мм го прави да изглежда доста „плосък“.

При качването в автомобила установявам, че седя почти на асфалта, седалката ме поддържа перфектно в най-добрите спортни традиции. Дизайнът на интериора е максимално ергономичен, като силно впечатление ми направиха новите кристални украшения на скоростния лост, джойстика за управление на приборите и старт/стоп бутона, които честно казано не ми се вписват в общия спортен вид на BMW 850i, но за всяка екстра си има и пазар. Като цяло вътрешността също провокира спортни емоции и ме накара да се замисля – какво ли е усещането да се кара на писта…

Звукът от двигателя е другото нещо, което ускори пулса ми чувствително. V-образният 8-ак с работен обем от 4395 куб. см е истински звяр и то не само като звук. Максималната мощност е 530 к.с., а въртящият момент – чудовищните 750 Нм. Предвид масата от близо два тона, автомобилът се изстрелва като с прашка. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,7 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

Още по-впечатляващо е ускорението до 200 км/ч, защото човек успява да разбере какво се случва. Най-добро впечатление ми направи управляемостта на автомобила. Много от големите спортни автомобили имат проблем с овладяването на мощността. При BMW 850i това не е така – в спортен режим окачването е твърдо и стабилно, ниския център на тежестта помага много за стабилността в завой, а клатенето отсъства. Воланът е директен и прецизен, особено при висока скорост. Истината е, че автомобилът носи огромна радост от шофирането и тонове адреналин, без това да пречи за всекидневната му експлоатация.

Новата 8-серия на BMW въплъщава изцяло фирмената философия на баварците за радост от шофирането. Напоследък много хора се притесняват за бъдещето на автомобилите с двигатели с вътрешно горене и настъпването на електрическите алтернативи. Истината е, че колкото и масови да станат електрическите автомобили – те никога няма да могат да изместят истинските бензинови чудовища от сърцата на феновете.