Когато през 2014 година се качих за първи път в BMW i8, имах чувството, че влизам в космически кораб. Дизайнът бе толкова смел и иновативен, че нямаше друг автомобил на пазара, с който да го сравня. С новата версия на i8 Coupé откривам, че въпреки времето автомобилът продължава да е все така иновативен и оригинален, не случайно е най-продаваният спортен Plug-in хибрид в света.
Едни от основните въпроси, с които започвам теста на i8 Coupé, е какво повече предлага от досегашната версия и кои са бъдещите му собственици. Ще започна отзад напред. Този автомобил е знаме на влюбените в технологиите, но отговорни хора. Той отдалеч казва „Аз гледам в бъдещето и го правя отговорно“.
Изживяването при шофиране е различно, автомобилът се движи почти безшумно и без вредни емисии и по този начин позволява да се изживее удоволствието и радостта от шофирането. Новото BMW i8 Coupé е базирано на автомобилната архитектура LifeDrive с алуминиево шаси и пътническа клетка от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP). Използвана е допълнително модернизирана технология BMW eDrive, която включва високоволтова батерия със значително повишен капацитет и енергийно съдържание, както и електромотор с по-висока максимална мощност. Това води до осезаемо повишаване на динамиката и пробега, както и на относителния дял на чисто електрическите пътувания. Всъщност изживяването при ускорение е изключително интензивно. Дори и най-запалените фенове на бензиновите V-образни двигатели ще останат силно впечатлени.
Модернизираната технология BMW eDrive е с оптимизирана стратегия на интелигентното управление. Благодарение на тази система значително се увеличава делът на ситуации при шофиране, в които задвижването се осигурява от електромотора. Това подчертава насочения към бъдещето характер на новото BMW i8 Coupé и позволява в максимална степен да се насладите на безшумна мобилност при нулеви локални емисии. Основата на още по-интензивното електрическо изживяване при шофиране се осигурява от новия вариант на разработената за BMW i8 литиево-йонна батерия. Тя е разположена по средата на автомобила и разполага с увеличен от 20 до 34 Ah капацитет на акумулаторните клетки и повишено от 7,1 до 11,6 кВтч бруто енергийно съдържание (нето енергийно съдържание 9,4 кВтч). Като допълнителен плюс разположението на батерията води до нисък център на тежестта, което прави автомобила изключително стабилен.
Конструкцията на клетките позволява повишаване на максималната мощност с 9 кВт/12 к.с. до 105 кВт/143 к.с. По този начин спонтанните ускорения при чисто електрическо задвижване стават още по-динамични. В стандартен режим на шофиране след потегляне новото BMW i8 Coupé може да се движат само с електромотора при скорост до 105 км/ч . В предишната версия на BMW i8 тази скорост бе 70 км/ч, което означаваше, че на голям градски булевард например двигателят все пак се включваше. Той е трицилиндров с работен обем 1,5 литра и развива максимална мощност от 170 кВт/231 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм. Въпреки малкия обем звукът му е още по-спортен. За намаляването на емисиите вече допринася и филтър за фини прахови частици. Генерираната съвместно от електромотора и двигателя с вътрешно горене системна мощност при Coupé е 275 кВт/374 к.с., което позволява спринтът от 0 до 100 км/ч да отнема едва 4,4 секунди. Максималната скорост е електронноограничена до 250 км/ч. Измереният при тестовия цикъл на ЕС за Plug-in хибридни автомобили среден разход на гориво е 1,9 л/ 100 км за BMW i8 Coupé, плюс 14,0 кВтч електроенергия на 100 км. СО₂ емисиите от горивото са 42 г/ км.