С новото BMW M2 Competition баварската марка вдига летвата в сегмента на компактните мощни спортни автомобили и допълнително подчертава характера на M2 Купе.
Сърцето на M2 Competition е новият му двигател, който е базиран на агрегата на M3 и M4.
Директно от моторните спортове са заимствани интелигентното снабдяване с масло на двигателя и охладителната система, която е адаптирана от BMW M4 с пакет Competition. Благодарение на увеличената BMW бъбрековидна радиаторна решетка и новата предна броня с по-големи въздухозаборници тази оптимизирана охладителна система се разпознава и отвън. Бъбрековидната радиаторна решетка е лакирана в серийния High Gloss Shadow Line. Същото важи и за страничните хриле на предните калници, както и оформените по нов начин четири накрайника на двойната изпускателна система с две клапи с електрическо управление. Задната част на автомобила е украсена с тъмния надпис M Competition. Правят впечатление и новите, аеродинамично оптимизирани, М външни огледала с двойни конзоли.
Инженерите на BMW M са адаптирали и динамиката на управлението към по-високата мощност. В моторния отсек впечатление прави характерната прецизна CFRP греда между опорите на окачването, която е заимствана от BMW M3/M4. Тя осигурява по-висока здравина на предната част на автомобила, за да се постигне по-висока прецизност на кормилното управление. По нов начин са настроени и различните характеристики на електромеханичното сервоуправление, активният М диференциал и системата за контрол на стабилността DSC.
За пръв път при BMW M2 водачът има непосредствен достъп до различните характеристики и възможности за настройка на двигателя, кормилното управление, а при оборудването M DCT и до Drivelogic чрез двата бутона за директен достъп на средната конзола. Различните конфигурации могат да бъдат настроени свободно и според личните предпочитания и да бъдат запаметени с бутоните М1 и М2 на волана. Серийното оборудване освен червения бутон старт/стоп включва и адаптивни LED фарове, както и контрол на дистанцията при паркиране (PDC).
Функционален и визуален акцент са новите опционални М спортни седалки. С конструкцията си тип „корито“ препращат директно към моторните спортове и предлагат на водача оптимална опора при всякакви ситуации при шофиране, а подглавниците са интегрирани в облегалките. В облегалката на нивото на раменете е монтирано светещо лого на М2. Черната кожена тапицерия е с дизайнерска перфорация, която по избор се предлага със син или оранжев цвят. Серийните спортни седалки също са с черна кожена тапицерия и по избор се предлагат с контрастен шев в син или оранжев цвят.
Шестцилиндровият редови агрегат с двойно свръхпълнене и технология M TwinPower Turbo развива мощност 410 к.с., която е на разположение в диапазона 5250-7000 об/мин. Максималният въртящ момент от 550 Нм се разгръща между 2350 об/мин и 5200 об/мин. Високооборотният двигател съчетава впечатляваща за турбомотор пъргавина при набиране на обороти, линейно разгръщане на мощността, както и висок въртящ момент в широк оборотен диапазон. Двойната изпускателна система с управляеми клапи осигурява така характерния за М звук, а технологията M TwinPower Turbo – максимална ефективност. Освен това в съответните държави от ЕС BMW M2 Competition се оборудва с бензинов филтър за твърди частици (OPF), който допълнително понижава емисиите на фини прахови частици.
M2 Competition ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди с опционалната скоростна кутия с два съединителя M DCT, а с 6-степенната механична трансмисия – за 4,4 сек. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. В комбинация с опционалния M Driver’s пакет тя може да бъде увеличена до 280 км/ч – 10 км/ч повече в сравнение с M2 Купе. С шестстепенната механична скоростна кутия средният разход на гориво е 9,9 – 10,0 л/100 км, а СО2 емисиите са 225 – 228 г/км. С опционалната М трансмисия с два съединителя (M DCT) средният разход на гориво е 9,2 л/100 км (СО2 емисии: 209-210 г/км).
При шофиране по състезателната писта най-високата динамика на управлението при BMW M2 Competition поставя особени изисквания към снабдяването на двигателя с масло. Затова масленият картер има допълнително покритие, за да се ограничи движението на маслото при силни странични ускорения и промяна в посоката на движение на автомобила. Освен това при екстремни ускорения и спирания допълнителната маслена помпа, както и интелигентната система за връщане на маслото от областта на турбокомпресора осигурява стабилната му циркулация. По този начин се гарантира сигурно подаване на масло към всички компоненти на двигателя при всякакви условия – както при движение във всекидневието, така и при високо динамично шофиране по състезателната писта. По-голямата нужда от въздух за охлаждане при BMW M2 Competition спрямо двигателя на предшественика е осигурена с множество технически решения. Благодарение на по-голямата бъбрековидна радиаторна решетка, както и новата предна броня с модифициран въздухозаборник е оптимизирано обтичането на предната част на автомобила. Освен това се монтира тестваната по състезателните писти охладителна система от BMW M4 с пакет Competition, която се състои от един централен, както и два странични и един допълнителен маслен радиатор. Автомобилите с опционална седемстепенна М скоростна кутия с два съединителя освен това са оборудвани и с радиатор за трансмисионното масло. Тази система винаги гарантира оптимални работни температури както при нормално движение във всекидневието, така и при кратки отсечки в града и шофиране по състезателна писта.
M2 Competition се оборудва и с изцяло нова изпускателна система. Тя е двойна, с ново шумозаглушително гърне и завършва с типичните за M четири ауспухови накрайника в черен хром. Двете клапи с електрическо управление осигуряват на M2 Competition характерния за BMW M звук, който може допълнително да бъде променян от шофьора чрез избора на режим на движение чрез контрола на динамиката на управлението – вече и с бутоните за директен достъп на средната конзола.
M2 Competition серийно се оборудва с шестстепенна механична скоростна кутия, която впечатлява с компактните си размери и ниското си тегло, а благодарение на карбоновите фрикциони предлага и висок комфорт при превключване. Той допълнително се подобрява и от т. нар. контрол на оборотите, който при низходящо превключване автоматично подава междинна газ, а при възходящо превключване понижава оборотите на двигателя. Освен това по този начин автомобилът допълнително се стабилизира при агресивно шофиране по състезателна писта. При изключена DSC контролът на оборотите се деактивира.
Като опция се предлага седемстепенната М скоростна кутия (M DCT с Drivelogic). Тази система, която се състои от две отделни трансмисии, всяка със собствен съединител, в зависимост от режима на шофиране позволява екстремно бързи превключвания на предавките без прекъсване на подаването на мощност или много комфортни смени на предавките. Превключванията на предавките се извършват или в автоматизиран режим, или ръчно от водача чрез селектора на трансмисията на средната конзола, или от лостчетата за превключване на М кожения волан. В автоматизиран, както и в ръчен режим, Drivelogic предоставя на водача предварително конфигурираните режими на шофиране EFFICIENT, SPORT и SPORT+, в които в автоматичен режим моментите и интензивността на превключването, както и автоматичната функция за междинна газ, могат да бъдат променяни при низходящо превключване.
Ръчните режими влияят само на динамиката на превключването, като водачът сам определя момента на превключване.
Още BMW M2 Купе постави стандарти в своя сегмент по отношение на пъргавината, усещането при шофиране, стабилността на пътя, прецизността на кормилното управление и контрола в граничен режим, без това да е за сметка на пригодността за всекидневието. За M2 Competition тези качества на окачването са настроени още по-фино и са адаптирани към повишената мощност на двигателя. Най-впечатляващият детайл е разположен в моторния отсек: познатата от BMW M3/M4 прецизна греда от CFRP между опорите на окачването. Този компонент с тегло само 1,5 кг е изработен от много лек и изключително здрав карбон и в комбинация с подпората до предната стена, също заимствана от М4, придава на предната част на автомобила осезаемо по-висока здравина и по този начин се отразява положително на реакциите при завиване и на прецизността на кормилното управление.
Базата на динамичното окачване са предната и задната ос от моделите BMW M3/M4 с олекотена алуминиева конструкция. За оптимално прецизно водене на колелата пренасянето на страничните сили е поверено на ябълковидни шарнири без хлабини. Силите от окачването в надлъжна посока се пренасят непосредствено от специални еластомерни тампони в носачите, които същевременно гарантират и желания комфорт на возене. При петраменното задно окачване носачите и шенкелите са изковани от алуминий. Освен това подрамата на задната ос с олекотена стоманена конструкция е свързана с каросерията без еластични гумени елементи, както е обичайно в моторните спортове, което допълнително оптимизира воденето на колелата и стабилността по курса.
Изцяло нови са настройките на системата за контрол на стабилността DSC. При M2 Competition електрониката контролира още по-фино, предлага по-добро сцепление при мокра настилка и буксуване и не позволява рязка загуба на сцепление при дрифтове. За това помага и активният М диференциал, един многодисков блокаж с електронно управление, който оптимизира сцеплението и стабилността по курса с най-висока прецизност и бързина.
Още при качване в автомобила водачът е посрещнат от лайстната на прага с надпис M2 Competition, преди да заеме място в новите опционални М спортни седалки, които са с ергономичен и с визуален акцент. На арматурното табло прави впечатление новата Welcome графика на уредите, при която за няколко секунди се изобразява надписът M2 Competition. Стартовият бутон, който вече е червен, подчертава характера от моторните спортове.
При преминаването от BMW M2 Купе към M2 Competition значително е обогатено и базовото оборудване. Спортното купе вече серийно ще се оборудва с адаптивни LED фарове, а контролът на дистанцията при паркиране (PDC) ще следи околността на автомобила не само отзад, но и отпред.
Всеобхватното серийно оборудване отличава BMW M2 Competition като високо динамичен спортен автомобил. То включва например М спортно окачване с олекотена конструкция и шестстепенна механична скоростна кутия с функция за междинна газ, както и активен М диференциал на задната ос, който гарантира оптимално сцепление и най-висока стабилност по курса. Серийни са и електромеханичното кормилно управление M Servotronic и M Dynamic Mode (MDM) на динамичния контрол на стабилността, който позволява леки, контролирани дрифтове по състезателната писта. В интериора серийни са спортните седалки, М коженият волан, М опората за краката на водача и една опора за коляното на средната конзола, както и декоративни лайстни от карбон с отворени пори. Освен това клиентът има възможност да индивидуализира своя автомобил с подбрана гама от допълнително оборудване. Акцентите в него са седемстепенната М скоростна кутия с два съединителя (M DCT) с Drivelogic, при която превключванията на предавките са без прекъсване на подаването на мощност, и M Driver’s пакетът, с който максималната скорост на M2 Competition се ограничава едва при 280 км/ч и който включва и ваучер BMW Driving Experience за обучение на състезателна писта.
Освен това се предлагат множество асистиращи системи и мобилни услуги на BMW ConnectedDrive. Сред опционалните асистиращи системи е асистентът за шофиране, който включва предупреждение при опасност от сблъсък и за пешеходци със спирачна функция при градски условия, както и предупреждение при напускане на лентата. Speed Limit Info изобразява пътните знаци и предупреждава при забрани за изпреварване. В допълнение към контрола на дистанцията при паркиране камерата за обратно виждате допълнително подпомага водача при маневриране.