Атрактивен, вълнуващ и екстровертен
Първият ни досег с BMW X2 бе преди две години на автомобилното изложение в Париж, когато показаха прототипа Concept X2. Още тогава от пръв поглед ставаше ясно, че това е автомобил с индивидуален, различен от другите Х-модели дизайн, повлиян от историята на купетата на баварската марка. Резултатът бе спортна, градска и урбанистична концепция. В началото на пролетта имахме възможност да тестваме серийния модел, който е почти досущ като прототипа, дебютирал през 2016 г. във френската столица.
В дизайна на BMW X2 привидните противоречия се сливат в едно. Той комбинира дръзките линии и ниските пропорции на купе със стабилната каросерия на Х-автомобил. С други думи – индивидуалист отвсякъде.
Новото BMW X2, което споделя платформата на X1, е насочено преди всичко към младите хора с финансови възможности, които живеят в големия град, водят активен начин на живот и в същото време са неразривно свързана с дигиталния свят. Естествено, в целевата група трябва да добавим и всички хора с младежки дух, които бягат от стериотипния начин на живот. Затова BMW X2 е атрактивно, вълнуващо и екстровертно. С дизайн, подчертаващ стремежа към ярка индивидуалност и спортни настройки на окачването, X2 категорично разчупва стереотипите и внася нов нюанс в обгръщащото ни ежедневие.
В рамките на еднодневния тест се убедихме, че автомобилът стои много стабилно и уверено на пътя, като като добре трениран атлет. X2 комбинира здравите гени на типичен BMW X модел с елегантния спортен дух на купе. Това, от една страна, си личи от леко правоъгълните арки на калниците, характерните ауспухови накрайници и подчертаните странични прагове, а, от друга – от елегантната линия на покрива, устремените напред линии и ниската графика на прозорците.
X2 е типичният индивидуалист, който ненатрапчиво изпъква на фона на другите автомобили. Затова спомагат и версиите M Sport X и M Sport. С тях характерът на BMW X2 става още по-открояващ се сред останалите участници в движението.
Силно впечатление правят два дизайнерски елемента: при X2 двойната бъбрековидна радиаторна решетка на BMW е с обърната трапецовидна форма и се разширява в долната си част. Подобна визия се предлага за пръв път при съвременните BMW модели. Допълнителната емблема на баварската марка на задната колона цитира един любим детайл на класическите купета на BMW като 2000 CS и 3.0 CSL и подсказва дискретно за спортните гени на X2. А BMW TwinTurbo пренасят тези гени до пътя по познатия динамичен начин.
Към наличните при старта на продажбите три варианта: BMW X2 xDrive20i със 192 к.с. (среден разход на гориво: 5,9 – 5,5 л/100 км, CO2 емисии: 134 – 126 г/км), както и дизеловите модели X2 xDrive20d със 190 к.с. (среден разход на гориво: 4,8 – 4,6 л/100 км; CO2 емисии: 126 – 121 г/км) и X2 xDrive25d с 231 к.с. (среден разход на гориво: 5,3 – 5,1 л/100 км; CO2 емисии: 139 – 133 г/км), вече се предлагат и трицилиндровото X2 sDrive18i, както и четирицилиндровите xDrive20i, X2 sDrive18d и X2 xDrive18d.
Пъргавината и динамиката на агрегатите на BMW се пренася до пътя от спортното окачване. Моделите M Sport и M Sport X серийно са оборудвани с М спортно окачване с по-стегнати характеристики на пружините и амортисьорите, както и снижено окачване, което се предлага по желание. С опционалния динамичен контрол на амортисьорите, включително снижаване на каросерията с 10 мм, настройките на окачването могат да бъдат контролирани още по-индивидуално.
Интериорът на M Sport и M Sport X е с висококачествена комбинирана тапицерия текстил Micro Hexagon anthracite/Alcantara с контрастни шевове на арматурното табло и средната конзола. Сериен акцент са и комбинацията от уреди и големите дисплеи, които визуално подсказват за дигиталните възможности на марката. Тя, в комбинация с интеграцията на BMW Connected и ConnectedDrive Services, позволява на водача да ползва и двете системи в автомобила. Като опция се предлага и пълноцветният Head-Up дисплей.
По отношение на асистиращите системи BMW X2 предлага на шофьора най-актуалните технологии. Например асистентът за задръствания облекчава водача при уморителните Stop-and-Go пътувания в натоварения трафик по магистралите. Той е част от опционалния асистент за шофиране Plus, който включва дузина работещи с камери асистиращи системи. Ценен помощник в градската джунгла е и асистентът за паркиране. Той разпознава самостоятелно подходящите паркоместа и по желание паркира автомобила автоматично в паркоместата, разположени успоредно на пътното платно.
X2 се чувства еднакво уютно и в свои води както в натоварения градски трафик, така и на магистралата и първостепенните планински пътища, осеяни с остри завои – ярък индивидуалист със силен характер, голямо сърце, спортни гени и стилни одежди.