В разгара на зимата, доколкото я има тази година, се проведоха първите тестове на третото поколение на BMW X6 за специализираните български медии. Времето се погрижи да ни предостави възможност да усетим многостранните способности на модела във всевъзможни атмосферни и пътни условия – дъжд, сняг, киша… BMW X6 пореше като амфибия многообразните настроения на времето, заключени като разнородни етюди в три различни стаи на една къща в рамките на 36 часа. Все едно небесен художник с едно елегантно движение на четката пресъздаваше сезон след сезон, след сезон, за малко повече от денонощие. Есен, зима и пролет се впускаха в забързан танц на кадъра, познат ни от времето на Чаплин и нямото кино. Въпросът е: как се вписваше новото X6 в тази необичайна ситуация? Третото поколение на основателя на иновативния и експресивен сегмент на Sports Activity Coupe (SAC) автомобилите се чувстваше в свои води. Освен това, при този SAC представител пъргавото и гъвкаво поведение на пътя е съчетано с изразителна естетика на купето.
В сравнение с предишния модел размерите на новото BMW X6 са увеличени с 26 мм и достигат 4935 мм на дължина и с 15 мм на широчина – 2004 мм. Височината е намалена с 6 мм и вече е 1696 мм. Автомобилът демонстрира динамично издължени пропорции в съчетание с мощно излъчване. Междуосието е удължено с 42 мм и вече е 2975 мм. Веднага се набива на очи голямата, оградена с обща рамка бъбрековидна радиаторна решетка. Като опция се предлага осветена бъбрековидна радиаторна решетка, която поставя допълнителен акцент във външното оформление на автомобила. Осветлението се активира при отключване и заключване на колата. Освен това водачът може ръчно да включва и изключва осветлението на бъбрековидната радиаторна решетка.
Профилът е доминиран от типичните за BMW пропорции, прецизната странична линия и динамичната линия на покрива. 19-инчовите алуминиеви джанти са серийни. Като опция се предлагат и други варианти с размери от 20 до 22 инча.
Ясните структури създават модерно и спортно излъчване в интериора. Дизайнът на кокпита впечатлява с новото разположение и оформление на елементите за управление. X6 серийно се оборудва с кожена тапицерия Vernasca. Облегалките на задните седалки серийно са разделени и сгъваеми в съотношение 40:20:40. По този начин вместимостта на багажника се увеличава от 580 до 1530 л. Част от акцентите на опционалното оборудване са мултифункционалните предни седалки с масажна функция, четиризоновата автоматична климатична инсталация, темперираните поставки за чаши, кристалните апликации за подбрани елементи за управление, панорамният стъклен покрив Sky Lounge, пакетът Ambient Air за ароматизация на интериора, както и озвучителната система Bowers & Wilkins Diamond+ 3D Surround Sound.
Гамата от двигатели включва два бензинови и дизелови агрегата от най-ново поколение. BMW X6 M50i със среден разход на гориво 10,7–10,4 л/100 км, СО2 емисии 243–237 г/км, е на върха на моделната гама с новоразработен V8 бензинов двигател с мощност 530 к.с. BMW X6 M50d (среден разход на гориво 7,2–6,9 л/100 км, СО2 емисии: 190–181 г/км) се задвижва от редови шестцилиндров дизелов агрегат с четири турбокомпресора и мощност 400 к.с. BMW X6 xDrive40i (среден разход на гориво 8,6–8,0 л/100 км, СО2 емисии 197–181 г/км) разчита на 6-цилиндров редови бензинов мотор с мощност 340 к.с., а xDrive30d (среден разход на гориво 6,6–6,1 л/100 км, СО2 емисии 172–159 г/км) – от редови 6-цилиндров дизелов двигател с 265 к.с. Всички те отговарят на изискванията на нормата за вредни емисии EU6d-TEMP. Серийната при двата M модела М Спортна изпускателна система се предлага като опция за другите версии на BMW X6, както и като част от М Спортния пакет.
Всички версии серийно се оборудват с осемстепенна трансмисия Steptronic. Интелигентното задвижване на четирите колела осигурява оптимално сцепление, пъргавина и стабилност на пътя. Най-новото поколение на системата BMW xDrive по-прецизно и бързо осигурява гъвкаво и съобразено със ситуацията на пътя разпределение на мощността между предните и задните колела. При онези ситуации на пътя, които не изискват задвижване на четирите колела, с цел повишаване на ефективността мощността може да бъде насочена изцяло към задните колела. При особено динамични ситуации на пътя системата xDrive подава по-висока мощност към задните колела. Спортните характеристики се повишават и в комбинация с предлагания за модела М Спорт с опционалния xOffroad пакет контролиран блокаж на диференциала на задната ос.
С предното си окачване с два двойни напречни носача и петраменната конструкция отзад окачването предлага оптимални предпоставки за динамика и комфорт на возене на пътя, както и уверено сцепление по нестабилни терени. Новото BMW X6 се предлага и с въздушно окачване на предната и задната ос, включително автоматично регулиране на нивото. С натискане на бутон в кокпита височината на каросерията може да се променя, като максималният диапазон е 80 мм. Офроуд-пакетът се предлага като опция за всички варианти на модела с изключение на M50i и M50d. На разположение са четири режима за шофиране по сняг, пясък, чакъл и скали. С натискане на бутон могат да бъдат активирани оптималните настройки на височината на каросерията, на системата xDrive, на характеристиките на педала на газта, на управлението на трансмисията и на намесите на системата за контрол на стабилността DSC.
Новото BMW X6 серийно е оборудвано с контрол на скоростта със спирачна функция, както и с предупреждение за сблъсък и за пешеходци със спирачна функция при градски условия, което вече реагира и на велосипедисти. Като опция се предлага активен контрол на скоростта с функция Stop&Go.
BMW Live Cockpit Professional пък комбинира нова Infotainment концепция с най-високо ниво на свързаност. Той включва арматурно табло с висока разделителна способност и контролен дисплей, всеки от тях с диагонал 12,3 инча. Освен това X6 разчита на Intelligent Personal Assistant. Това е интелигентен, дигитален спътник, към който можете да се обръщате с „Hey BMW“. Уникална в сравнение с другите дигитални асистенти е възможността водачът да му даде собствено име. Intelligent Personal Assistant може да обясни много функции на автомобила, да осигури актуална информация и да подпомага водача. С помощта на редовните актуализации, които се инсталират напълно автоматично чрез Remote Software Upgrade на смартфона и автомобила, постоянно се добавят нови функции и възможности.
Цените на модела у нас стартират от 146 500 лв. с ДДС.