До 2025-а година остават малко повече от шест години. Но във времената на повсеместно навлизане на дигиталните технологии това е голям скок, особено по отношение на работното място.
Според ново изследване за печата, проведено от Quocirca, работното пространство на близкото бъдеще ще бъде радикално различно по отношение на това как и къде работим и какви технологии за печат използваме.
Отчитайки всички новопоявяващи се тенденции, очертани в изследването, Brother извежда на преден план 6 специфики, които ще помогнат да извървим пътя към виртуалната, свързана офис екосистема на 2025 г.
На първо място мобилните служители ще съставят около 60% от работната сила. Quocirca разкрива, че според организациите средно около 60% от техните служители ще са мобилни до 2025 г. в сравнение с 38% през 2017 г. Тази драстична промяна ще стане възможна благодарение на интегрирани решения за работното място, включително интерактивни дисплей технологии, гласово подпомагане, виртуални асистенти и нарастващата популярност на центрове за съвместна работа и co-working пространства.
Интернетът на нещата (IoT), облакът, анализът на данни и изкуствения интелект ще напредват бързо през следващите седем години и ще създават нови възможности за свързване. През 2025 г. прогнозата е 80 милиарда IoT устройства да генерират данни, на базата на които изкуственият интелект и предикативният анализ ще отключат познания за промените в начина на използване на технологиите.
Мултифункционалните принтери ще станат много по-внедрена част от това широко IoT пространство. Анализът ще подхранва разработките и ще помага за увеличаване на живота на устройствата, ще подобри поддръжката и потребителското преживяване.
Управляваните услуги за печат се радват на огромен успех в предприятията и до 2025 г. 57% от малките и средни компании се очаква да възприемат модела „като услуга“. Управляваният печат комбинира свързаните технологии за печат с поддръжка и оптимизирано използване, което ще ускори процесите на виртуализация на работните места.
Мобилният печат ще расте във всички сектори. 54% от организациите очакват обемът на мобилния печат да расте и това представлява огромна възможност за завършване на работните процеси на свързаните служители.
Сигурността се възприема като топ приоритет от 84% от организациите. За да посрещне еволюиращите предизвикателства, Quocirca приема, че до 2025 г. устройствата ще проверяват идентичността на потребителя на база факти като биометрия, локация и глас.
Това ще отключи нови възможности за сигурност и ще играе централна роля в завършването на тази нова работна екосистема.
Един от неочакваните изводи, разкрити от Quocirca, сочи, че печатът няма да изчезне скоро.
Милениал поколението, което всички смятат, че ще загърби печата заради своите „дигитални“ навици, очаква важността на печата да нарасне. 74% от хората на възраст между 18-34 г. считат, че печатът е важен днес, но 77% посочват, че той ще е важен и през 2025 г. Според изследването на Quocirca има индикации, че обемът на печат ще остане в ролята си на ключова част от интелигентната, свързана екосистема.
Quocirca счита, че от съществена важност за подготовката за тази нова, виртуална среда е иновацията на производителите.