В края на миналата година родните автомобилни медии имаха възможност да се запознаят в реални условия с новостите при един от най-обичаните модели от B-сегмента, а именно Ford Fiesta. Моделът предлага повече стил, повече рафинираност, повече технологии и неслучайно е един от любимите мъници на европейския пазар.
Екстериорът на новата Fiesta надгражда дръзкия стил на предходния модел с по-елегантен дизайн и плавен, преливащ външен вид. Впечатление правят опростените, по-ясни линии и изчистени повърхности. Предният капак предлага по-изчистен дизайн без изпъкналост в средата, което позволява на новата, по-широка радиаторна решетка да изпъква. Елегантните предни фарове са с нов обрамчващ ефект, който е лесно разпознаваем на пътя.
Страничният профил е не толкова клиновиден и съчетава допълнителната дължина от 71 мм и допълнителната широчина от 13 мм, за да придаде по-издължен външен вид. Средната линия се простира до предните фарове и линията на стъклата е също разтеглена в унисон с плавния, елегантен дизайн. Дори страничните огледала съдържат права линия между горните и долните секции, която вече не се прекъсва от мигачите.
Дизайнът на джантите с размер до 18 инча включва асиметрични решения. В задната част нови хоризонтални задни светлини допълнително подчертават по-широката стойка на Fiesta с изявени рамене и съдържат характерен С-образен светлинен мотив.
Всяка от версиите на Fiesta притежава характерен дизайн, който надгражда базовия и може допълнително да се персонализира чрез индивидуални опции, включително контрастен покрив и странични огледала в черно, бяло, Bohai Bay Mint или новия цвят Chrome Copper. Допълнителните нови екстериорни цветове включват Blue Wave, а за Fiesta Vignale – и Milano Grigio.
Ексклузивните за Vignale сатенирана радиаторната решетка, рамка на решетката, рамки на фаровете за мъгла, изразена странична линия и декоративният елемент на задния спойлер добавят усещане за лукс. Fiesta Titanium включва хромирани елементи за изчистен и изискан стил. Вертикалните фарове за мъгла са свързани с „усмихната“ линия на предната броня, което прави модела да изглежда по-оптимистичен и дружелюбен.
Мрежестата предна решетка на ST-Line, вдъхновената от Ford Performance, издава динамиката, която стои зад нея. Стилът на спортната каросерия е по-ъгловат и агресивен. Функционалният заден спойлер допринася за уверената стойка.
Интериорният дизайн на Fiesta е ориентиран към потребителя и е повлиян от начина, по който клиентите взаимодействат с умните си устройства и таблети. Създавайки първо впечатление за повече пространство и високо качество чрез ергономичния дизайн и меките на допир материали – включително горната част на инструменталния панел, логично оформеният, но емоционално топъл интериор спомага за създаването на спокойно и отпускащо място, което шофьорът може да персонализира с нова гама индивидуализиращи опции. Опциите за индивидуализация включват декоративни елементи за централния инструментален панел и този от страната на пътника, за дръжките на вратите и страничните огледала в цвят Race Red, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue или Chrome Copper.
Философията за успокояващ интериор е подкрепена от по-лесните за ползване контролни бутони. Броят им върху централната конзола е намален почти наполовина, като много от тях, управляващи функциите за свързаност и забавление, са преместени на 8-инчовия сензорен екран. Най-естествените и ергономични позиции за бутоните и екраните са потвърдени чрез използване на софтуер за проследяване на погледа, като дисплеят на инструменталния панел и централния екран са разположени така, че ясно да предоставят информацията от пръв поглед, в което се убедихме нагледно по време на двудневния тест..
Пътниците на задните седалки печелят допълнителни 16 мм пространство за коленете благодарение на новите седалки с тънки облегалки, които са по-меки и предлагат повече странична опора.
Гамата усъвършенствани бензинови и дизелови двигатели, отговарящи на стандарта Euro 6, предлага динамика и икономия на гориво, както и ниски експлоатационните разходи. Многократно награждаваният бензинов двигател на Ford – 1,0-литровият EcoBoost – се предлага със 100, 125 и 140 к.с. и с нова 6-степенна механична скоростна кутия с намалено триене, която спомага за 97 г/км CO2 емисии и 4,3 л/100 км среден разход на гориво, или с опционална 6-степенна автоматична скоростна кутия за варианта със 100 к.с. с монтирани на волана пера за смяна на предавките.
3-цилиндровият 1,0-литров EcoBoost двигател с турбокомпресор е с модерни технологии като директно впръскване на горивото под високо налягане, променливи фази на газоразпределението и иновативен изместен колянов вал.
1,5-литровият TDCi двигател на Ford със 120 к.с. е първият мощен дизелов двигател, който се предлага за Fiesta. Той е с гъвкава комбинация от мощност, въртящ момент и икономия на гориво, 6-степенна механична скоростна кутия, CO2 емисии от 89 г/км и разход на гориво от 4,3 л/100 км. 1,5-литровият TDCi двигател се предлага също с 85 к.с. – с 10 к.с. повече от най-икономичната предходна Fiesta, и предоставя 82 г/км CO2 и 3,2 л/100 км разход на гориво, подпомогнати от новата 6-степенна механична скоростна кутия на Ford.
1,1-литровият бензинов двигател използва същата трицилиндрова архитектура като 1,0-литровия EcoBoost и се предлага с нова 5-степенна механична скоростна кутия във версиите със 70 к.с. и 85 к.с., замествайки 1,25-литровия атмосферен бензинов двигател и предоставяйки повече мощност заедно с намалени CO2 емисии от 101 г/км и разход на гориво от 4,4 л/100 км.
Икономията на гориво е допълнително подобрена чрез автоматичната Старт-Стоп система и Активните клапи в предната решетка за 1,0-литровия EcoBoost и 1,5-литровия TDCi с 85 к.с. Новият бутон Eco при механичните трансмисии регулира настройките на двигателя и горивния дросел, за да помогне на шофьора да пести гориво. А аеродинамичната защита под каросерията допълнително намалява въздушното съпротивление.
По отношение на безопасността Fiesta е първият Ford в Европа, който се възползва от компютърни симулации на краш-тестовете на завършен автомобил с помощта на технологията Finite Element Analysis, позволяваща по-ефективна оптимизация на характеристиките за безопасност – от въздушните възглавници до усилванията на каросерията.
Каросерията съдържа 36% повече борова стомана за по-голяма якост в ключовите зони, включително в горната част на В-колоната, която е с Т-образна конфигурация за по-ефективно пренасяне на енергията от странични удари към покрива. Напречните секции на вратите са с нов дизайн, който допълнително защитава пътниците от странични удари и вратите съдържат сензори за налягане, които позволяват ограничителните системи да се активират няколко милисекунди по-рано. Страничните въздушни възглавници са проектирани да повдигнат ръката на пътника надалеч от зоната на въздействие.
Иновативните ограничителни функции включват заключващ език за предпазния колан на водача – механично активиращо се устройство, което помага да се предотврати изплъзване от колана по време на произшествие и премахва необходимостта от въздушна възглавница за коленете на водача.
Защитата на пешеходците е подобрена, като предните фарове са проектирани да се изместят назад в случай на сблъсък, а чистачките са проектирани така, че да поддадат при удар на пешеходец.
Fiesta осигурява допълнително сцепление, по-добро спиране и по-добро усещане на волана, в което се убедихме по време на теста.
Увеличената употреба на борова стомана, лазерното заваряване, по-здравите точки на прикрепване на предната подрамка и заварените прикрепващи точки на торсионната греда предоставят 15% по-висока устойчивост на усукване. Предната следа е увеличена с 30 мм, задната следа – с 10 мм и междуосието – с 4 мм, което позволява окачването да бъде оптимизирано за по-големи 18-инчови джанти. По-лек, по-здрав кух преден антирол бар допринася за по-добрия контрол на накланянето и усещането на волана. Триенето в кормилната система е намалено, а скоростните кутии вече предоставят по-плавни смени на предавките.
Шасито предлага 10% повече сцепление в завоите с помощта на Електронното векторно разпределение на въртящия момент, което подобрява управлението чрез леко прилагане на спирачно усилие върху вътрешните колела за подобрено сцепление и стабилност в завой. Спирачният път при 100 км/ч е намален с повече от 8%. Моделите с мощност над 100 к.с. са оборудвани със задни дискови спирачки.
Новите двойно лепени тампони на окачването са два пъти по-твърди в сравнение с тези на предходната Fiesta за по-бързи кормилни реакции. Тампоните са издути в специфична форма, предназначена да изолира по-добре несъвършенствата на пътната настилка, и се комбинират с по-голяма задна торсионна греда, за да намалят въздействието от малките неравности и шума от пътя в купето.