Ford Focus: Комфортен и икономичен

-
снимки:Георги Звезданов, Ford Motor Company

В началото на летния отпускарски сезон най-сетне успяхме да тестваме последното поколение на Ford Focus. Дизайнът на модела е фокусиран върху комфорта на шофьора и пътниците в автомобила, като съчетава емоционален екстериорен стил, впечатляваща аеродинамика и по-просторен интериор в комбинация с висококачествени материали и майсторска изработка.

Новият Focus остава верен на 21-годишното наследство на модела за оптимално пътно поведение, допълнително усъвършенствано от първата за модела технология за непрекъснат контрол на амортисьорите (CCD) в независимите предно и задно окачване, нови режими на шофиране, изолирана задна подрама за повече рафинираност и патентована от Ford технология на пружините.

Гамата двигатели включва оптимизирана версия на многократния световен двигател на годината – 1,0-литровия бензинов EcoBoost и новия 1,5-литров EcoBoost, и двата с функция за деактивиране на един цилиндър при 3-цилиндровите агрегати. Новите дизелови 1,5- и 2,0-литрови EcoBlue двигатели са икономични, а новата интелигентна 8-степенна автоматична трансмисия адаптира смяната на предавките спрямо стила на шофиране и се контролира от стилен и ергономичен въртящ се селектор.

Спечелилият множество награди 1,0-литров EcoBoost двигател в обновената си версия се предлага с мощност 100 к.с. и 125 к.с., а новият 1,5-литров EcoBoost е с мощност от 150 к.с. и 182 к.с. 1,5-литровият EcoBlue е с мощност 95 к.с. и 120 к.с., а 2,0-литровият EcoBlue предлага мощност от 150 к.с.

Новата 8-степенна автоматична трансмисия с бърза смяна на предавките допълнително оптимизира икономичността и осигурява повече динамика. Тя се предлага за 1,0-литровия EcoBoost със 125 к.с., 1,5-литровия EcoBoost със 150 к.с., 1,5-литровия EcoBlue със 120 к.с. и 2,0-литровия EcoBlue със 150 к.с.

На върха в гамата е Focus ST с 2,3-литров EcoBoost с мощност 280 к.с. и 420 Нм. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,7 секудни, а максималната му скорост е 250 км/ч. Куплира се с 6-степенна механична или 7-степенна автоматична кутия.

Не бива да пропуснем и 2,0-литровия EcoBlue дизел с мощност 190 к.с. и 6-степенна механична трансмисия.

Focus е базиран на C2 платформа на Ford, проектирана да подобри поведението на автомобила при сблъсък, да осигури повече вътрешно пространство за компактните модели на марката, без това да се отразява негативно на външните им размери, и да подпомага подобрената аеродинамика за по-добър разход на гориво.

Focus е съзрял пропорционално, с премиум, спортен силует и същевременно предлагащ повече комфорт и простор. Открояващият се силует е постигнат главно чрез изтегляне на А-колоните по-назад, балансирана пропорция, която им позволява да се насочат към центъра на предните колела, а атлетичните извивки на С-колоните са разположени точно над задните колела. В резултат на това по-издълженият преден капак и обтекаемата предна броня в комбинация с изразеното редуциране на ръбовете на средната линия са едновременно мощни и елегантни, подобрявайки спортния характер на автомобила.

Увеличаването на междуосието с 53 мм прави възможно използването на по-големи гуми, позволявайки на колелата да бъдат разположени по-високо в страничния профил и намалява усещането за дължина и визуална маса. По-издължените калници и разположението на купето по-назад придават силна, динамична стойка, създаваща впечатление за компактност.

Предницата е опростена и хармонична, излъчвайки ясно и самоуверено присъствие. Видимо по-голяма, но все пак лесно разпознаваемата предна решетка стои уверено между хоризонтално разположените предни фарове, които, подобно на задните светлини, са позиционирани максимално встрани за подсилване на широчината и стойката.

Задните светлини вече се състоят от две части, което позволява по-функционално отваряне на капака на багажника, а LED технологии осигуряват отличителен светлинен подпис денем и нощем.

Интериорът предлага приканваща и уютна среда с по-силно усещане за качество, постигнато чрез опростени, изчистени линии, изразителни, вдъхващи увереност материали и плавно интегрирани повърхности.

В зависимост от версията, интериорът включва уникални елементи на дизайна и материали за отличителен характер, включително наподобяваща дърво облицовка и премиум кожа за Vignale, спортни покрития с карбонов ефект и червени шевове за ST-Line и по-грапави, текстурирани материали и повърхности за Active.

Focus въвежда по-широка гама усъвършенствани функции. Усъвършенстваните технологии Ford Co-Pilot360 подобряват защитата, управлението и паркирането и са проектирани да направят шофирането комфортно, по-лесно и по-безопасно.

Функциите адаптивен круиз контрол със система Stop & Go, разпознаване на пътните знаци за скорост и придържане в средата на лентата помагат на автомобила да поддържа комфортна дистанция до превозните средства отпред и спомагат за намаляване на стреса по време на дълги пътувания. Те поддържат автомобила в средата на лентата и могат да регулират скоростта му в рамките на законовото ограничение, като следят за знаци за ограничение на скоростта и използват също навигационната система. Адаптивният круиз контрол работи при скорост до 200 км/ч.