Great Wall Motor обяви следващия стратегически етап от разширяването си на европейския пазар

-
снимки:Great Wall Motor

Great Wall Motor (GWM) обяви своите стратегически планове за растеж в Европа и представи конкретен поглед върху бъдещото си регионално разширяване, както и продуктовото си портфолио за следващите години.

Несигурността на европейските пазарни условия през изминалите няколко години подтикнаха GWM да преоцени регионалната си структура и подхода към по-нататъшна експанзия, като същевременно поддържа съществуващите операции по продажби и обслужване на клиенти чрез своите дистрибутори в Германия, Великобритания, Швеция, България и други европейски пазари.

Това не само бележи края на този период на стратегическа преоценка, но и представлява дългосрочен ангажимент за значителни и постоянни инвестиции в региона на Европа. Целта е постепенно GWM да се превърне в утвърдена марка на всички основни европейски пазари, прилагайки последователно наученото от първата фаза.

Бъдещото продуктово портфолио на GWM за Европа следва философията: Всички сценарии, всички типове задвижване.

В основата на обновения стратегически подход на GWM за Европа стои ново, значително по-широко продуктово и технологично портфолио. В първата вълна, започваща от средата на 2026 г., ще бъдат представени общо поне 7 нови модела и техни версии, насочени към завоюване на масовия европейски пазар. Спед акцентите е продуктовата линия GWM Haval, която ще разшири присъствието си на целия европейския пазар.

Затвърждавайки 35-годишното си наследство като водещ китайски производител на SUV и 4×4 технологии, повечето от новите модели ще бъдат SUV автомобили в различни размери и категории, покриващи широк спектър от сценарии на употреба – от градско придвижване и семейни пътувания до офроуд приключения.

В зависимост от сегмента и целевата група, автомобилите ще бъдат оборудвани с 2WD или с усъвършенстваната система за хибридно интелигентно задвижване на всички колела GWM Hi4.

Освен това GWM ще представи изцяло ново семейство компактни градски пътнически автомобили с различни каросерии под продуктовата линия GWM ORA.

За да успее на разнообразния и конкурентен европейски автомобилен пазар, новото продуктово портфолио на GWM ще предлага на клиентите богат избор от задвижвания – от достъпни бензинови (ICE) и икономични хибриди (HEV), през plug-in хибриди (PHEV) с голям пробег, до изцяло електрически (BEV) модели без емисии.

Благодарение на това силно разнообразяване по сегменти, типове купета и технологии на задвижване, GWM ще увеличи значително покритието си на основните пазарни сегменти, като ще привлече много по-широк кръг клиенти.

Представянето на новите модели ще даде начало и на ускорена експанзия на GWM на множество нови европейски пазари. Докато съществуващите партньорства с дистрибутори остават напълно активни, новите пазарни ниши ще следват двупосочна стратегия. На основните пазари с голям обем, като Испания и Италия, GWM ще открие собствени национални търговски компании, които ще бъдат първите продажбени дъщерни дружества на китайския производител в Европа. На по-малките пазари GWM ще продължи да следва модела на сътрудничество с независими вносители, които ще изграждат присъствието на марката и ще отговарят за всички аспекти, свързани с продажби и сервиз.

С този подход и мощен поток от предстоящи продукти и иновации, GWM привлече значителен интерес сред европейските дистрибутори и дилъри.

Интересът се материализира в участието на над сто потенциални партньори от общо 12 европейски пазара на GWM Europe Partner Day 2025, който се проведе в глобалния изследователски и развоен център на GWM в Баодин в края на септември.

Освен че получиха задълбочен поглед върху интелигентната фабрика, технологичните лаборатории и иновативните тестови съоръжения на GWM, участниците имаха възможност да изпробват широка гама от автомобили и задвижвания.

„Истинското сътрудничество трябва да се гради върху прозрачност, разбиране и доверие“, заяви Паркър Ши, президент на GWM International. „Това наричаме в GWM „дългосрочност“ – поставяне на основите за силна автомобилна марка и устойчив бизнес модел за всички партньори в Европа.“

GWM навлезе на европейския пазар през 2022 г. с продуктовите линии GWM ORA и GWM WEY, покривайки девет пазара, включително Германия, Обединеното кралство и Швеция.

През 2023 г. и първата половина на 2024 г. GWM постигна втория най-висок резултат по нови регистрации сред всички нови китайски автомобилни марки в Германия и третия най-висок във Великобритания (Източник: JATO). След временно спиране на по-нататъшното разширяване и преоценка на стратегията си, GWM сега е готова да навлезе в следващата фаза на растеж на европейския пазар.