Новият CBR 650R ще дебютира на щанда на Honda по време на MOTO EXPO 2019, което стартира през следващия месец в столицата. Той е перфектна комбинация от компактен размер, ниска маса и впечатляваща мощност на двигателя. Доставките в България ще бъдат факт на по-късен етап.
За 2019 година моделът CBR650R заменя CBR650F в гамата на Honda. Мотоциклетът приема стилистични знаци от CBR1000RR Fireblade за 2018 г., но със свой собствен характер, като осигурява подобно удоволствие, наслада и адреналин на машината RR, но с достатъчна практичност и разумни експлоатационни разходи, за да го направи жизнеспособен вариант за всекидневен транспорт и забавления през уикенда.
Шасито му е с 6 кг по-леко от това на CB650F и CBR650F. Вилката е Showa SFF USD 41 мм. 650-кубиковият двигател достига до 12 000 об/мин, като са добавени допълнително 1000 оборота. За да се улесни превключването по възходящ и низходящ ред на предавките, е предвиден приплъзващ съединител. Освен това системата Honda Selectable Torque Control (HSTC) поддържа теглителната сила на задните колела. Налична е и настройка за 35-киловатов вариант за притежателите на категория А2.
CBR650R изглежда като чистокръвен спортист. Двойните LED светлини излъчват проницателен, безкомпромисен поглед, а горният и удълженият долен аеродинамичен елемент смесват мускулестите форми с остри, тънки линии и ъгли.
Седалалката е по-компактна и пресича задната част на машината, което допринася за по-твърдото усещане. Агресивната позиция за езда е заради променените ръкохватки на кормилото, които сега са с 30 мм напред и са по-ниски от CBR650F, а краката са с 3 мм по-назад и с 6 мм по-високо. Височината на седалката остава 810 мм.
Предното окачване на 41-милиметровата вилка Showa (SFF) е регулируемо, а задното е регулируем единичен амортисьор със 7 степени и алуминиево подвижно рамо.
Четирибуталните радиално монтирани апарати на предната спирачка работят върху плаващи вълнообразни дискове с дължина от 310 мм, а отзад е еднобутален апарат на 240 мм диск. Двуканалната ABS е стандартна. Алуминиевите джанти са с изцяло нов дизайн и са облечени с предни и задни гуми с размер 120/70-ZR17 и 180/55-ZR17.
Двигателят е 16-клапанен DOHC с обем 649 куб. см и е настроен така, че да дава отличен въртящ момент при 5500 об/мин и да доставя 5% повече мощност при над 10 000 об/мин. Върховата мощност на 70 кВт е при 12 000 об/мин, а максималният въртящ момент от 64 Нм – при 8500 об/мин. Резултатът е двигател, който дава много мощност и до достигането на високи обороти доставя въртящия момент гладко и линейно. За притежателите на категория А2 е налично и лесното преобразуване на 35 кВт. Диаметърът и ходът на буталото са 67 мм х 46 мм съответно, а степента на сгъстяване е до 11,6:1.
Новите двойни въздушни канали от двете страни на резервоара за гориво захранват въздушната кутия с по-голям обем въздух за разлика от единичния централен тръбопровод на стария модел. Отработените газове вече излизат през по-голяма тръба – от 35 до 38,1 мм.
Двигателят използва компактна вътрешна архитектура и шестстепенна скоростна кутия Honda Selectable Torque Control (HSTC), която може да бъде изключена при желание от ездача.
С този мотор може да изминете 20,4 км с литър гориво, което дава пробег от над 300 км с един резервор, чийто обем е 15,4 л.