Honda представя европейската серийна версия на новото поколение CR-V на автомобилния салон в Женева този месец. Шасито е оптимизирано, за да осигури по-добър комфорт и повишени офроуд възможности.
Дизайнът на SUV модела е променен, калниците са придобили по-мускулести очертания, а капакът е с по-изразени форми. Светлините вече са с характерната за моделната гама на японската марка нова графика. A-колоните са станали по-тънки, а задната броня – по-скулптурирана, сложени са допълнителни кори под двигателя и под пода – всичко това превръща новия CR-V в един от най-аеродинамичните автомобили в SUV класа. Допълнително за енергийната ефективност на модела допринася и така наречената активна подвижна решетка на Honda – Active Shutter Grille.
Благодарение на хоризонталната изчистена линия на бордовото табло е увеличено вътрешното пространство, като е акцентирано върху усещаното за широчина.
Новото пето поколение CR-V е по-широко от предходното и е с удължена колесна база. Багажникът е станал по-дълбок и дъното му е с две възможни позиции и така осигурява равна повърхност за товареното на по-дълги предмети. Вратата му вече се отваря безконтактно с крак чрез т. нар. система Hands-Free Action.
В модела са въведени всевъзможни умни решения, които да улесняват всекидневието ни като програмируема височина на отваряне на багажника, три възможности за реорганизация на пространствата за съхранение в централната конзола, а делимите в отношение 60:40 задни седалки се сгъват по-лесно откогато и да било.
За първи път в историята си Honda CR-V ще бъде предлаган и със 7 места, като тази възможност е опция. На третия ред в автомобила ще има достатъчно място за краката на пътниците както по широчина, така и по височина, а 101-градусовият ъгъл на седалката осигурява комфорт и при пътувания на далечни разстояния.
За първи път в Европа Honda ще предложи хибридната си технология в автомобил от категорията SUV. Новият CR-V ще бъде наличен с интелигентната система Multi Mode Drive (i-MMD), съчетаваща 2,0-литров i-VTEC бензинов двигател с цикъл на Atkinson и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост. i-MMD не работи с конвенционална трансмисия, а вместо това функционира чрез далеч по-компактен агрегат, осигуряващ директна връзка между задвижващите части и плавното предаване на въртящия момент.
1,5-литровият бензинов VTEC Turbo осигурява впечатляващи динамични показатели и водеща в класа икономия на гориво. Мощността се подава през 6-степенна механична предавателна кутия или чрез подобрена автоматична CVT.
Бензиновата и хибридната версии се предлагат стандартно с предно предаване, но и двете могат да бъдат поръчани със система за задвижване на четирите колела от ново поколение, която е с интелигентен контрол в реално време – Real Time AWD with Intelligent Control System. Клиренсът е увеличен с 38 мм за всички версии до височина от 208 мм за бензиновия вариант с четири задвижващи колела.
Първите доставки на Honda CR-V с новия силов агрегат 1.5 VTEC Turbo започват от есента на 2018 г., а хибридната версия идва от 2019-а.