Honda CR-V: Технологичен джентълмен

-
снимки:Тони Тончев

Още с представянето на първото поколение на CR-V през 1995 г. моделът се наложи като световен бестселър в SUV сегмента. Петата генерация на удобния компактен автомобил, както японският производител нарича своя кросоувър, предлага редица усъвършенствани технологии и по-високо качество. Новото CR-V е със свеж и подобрен външен дизайн, с по-широки и мускулести калници, с по-отчетливи контури на капака и задната част, а светлинният подпис на предницата му гали окото с новото характерно „лице“ на гамата на Honda.

CR-V & HR-V 5Y Service

С редица умни решения японците са направили CR-V по-удобен за неговите собственици. Височината на отваряне на вратата на багажника може да бъде програмирана, централната конзола е с три възможности за организация на отделенията за вещи в нея, а облегалките на делимите в отношение 60:40 втори ред седалки се сгъват надолу с едно движение.

Външният вид на CR-V е по-модерен, динамичен и функционален, без излишни линии. Сред основните подобрения е удължената с 30 мм колесна база, благодарение на което каросерията изглежда по-масивна и мускулеста.

Отпред изпъква тънката и модерна радиаторна решетка. Лесно разпознаваемите фарове на моделното семейство на CR-V са се завърнали, при това с LED светлини за всички нива на оборудване. Острите линии на капака водят към плавната линия на предното стъкло, откъдето гладкият покрив се среща със задния спойлер. По-големите джанти, късият надвес и двата ауспуха допринасят за атлетичния вид на модела.

Задната част е по-ясно изразена, като динамичният й вид е допълнен от по-широки арки над гумите и хромирани ленти между тях. Тесните LED L-образни фарове обгръщат задната част на автомобила. Между тях е разположена елеганта хромирана декоративна лайстна.

Новият CR-V се предлага в осем различни цвята – червено (Rallye Red), сребристо (Lunar Silver), сиво (Modern Steel), синьо (Cosmic Blue), лъскавo червено (Premium Crystal Red), перленo бяло (Platinum White), черно (Crystal Black) и кафяво (Premium Agate Brown).

В салона забелязваме голям сензорен дисплей с висока чувствителност, който заема средната част на предния панел на кабината. Дизайнерите на Honda са увеличили пространството за краката при предните седалки, като са повдигнали на по-високо ниво най-ниската част от долната линията на таблото.

Красива и гладка махагонова лайстна от вътрешната страна на вратите и на предния панел създава по-естествена и уютна атмосфера. Върху вентилационните отвори, волана, дръжките и системата за управление на климатика е изполван елегантен метален акцент, а меката кожа на седалките се предлага в черно или в цвят слонова кост за версиите с по-високо оборудване.

Спрямо предишното поколение на модела е рационализирано разпределението на информационния екран. Сега освен 7-инчовия информационен интерфейс за шофьора DII, видим през волана, той включва и централен сензорен дисплей. Разположението на контролните уреди също е опростено, включително и клъстерът за управление на климатичната система, разположен под сензорния дисплей.

Подобрена е и видимостта благодарение на по-тънките с 10 мм предни А-колони. Това не се отразява на безопасността, тъй като в конструкцията им е използвана високоякостна стомана. Видимостта над линията на капака на автомобила също е подобрена благодарение на незабележимо за водача понижаване с 60 мм на височината на предницата.

Второто поколение на Honda Connect осигурява напълно подобрено интуитивно опериране и съвместимост със смартфоните чрез Apple CarPlay и Android Auto. Така всичките им функционалности, включително Google Maps и Google Now, могат да бъдат ползвани и в автомобила.

Петата генерация на CR-V е оборудвана с 1,5-литровия бензинов VTEC Turbo двигател, дебютирал с десетото поколение на Civic. Силовият агрегат е специално адаптиран за CR-V. 1.5 VTEC Turbo разполага със 173 к.с. при 5600 об/мин, когато е оборудвана с 6-степенна механична предавателна кутия и със 193 к.с при 5600 об/мин при версията на модела със CVT трансмисия. Максималният въртящ момент е 220 Нм и е наличен между 1900 и 5000 об/мин за варианта 6MT и съответно 243 Нм между 2000 и 5000 об/мин за CVT. Вредните емисии са 143 г/км за версиите с 6МТ и предно предаване и 162 г/км за CVT с 4×4. Версията с CVT трансмисия в реални условия харчи средно около 8,0 л/100 км при разумно шофиране.

Увеличената с 18 к.с. мощност спрямо предходния 2-литров i-VTEC двигател допринася не само за подобрената динамика, но и за по-високата енергийна ефективност. Ускорението от 0-100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 211 км/ч.

Шасито е олекотено спрямо това на предходното поколение и същевременно е с 25% по-устойчиво против усукване. Тези иновации са довели и до 35% подобрение на якостта му.

Новото окачване подобрява усещането зад волана. Вибрациите на волана са сведени до минимум благодарение на увеличения с 36% (30 мм) диаметър на кормилната колона и преместването на електомотора на сервоуправлението на двойния рак пиньон.

Специално изработената за европейските пътни условия система Agile Handling Assist е използвана за първи път в CR-V и дискретно подпомага управлението на автомобила при ниски и високи скорости, разпределяйки векторно въртящия момент при движение в завой.

Новият CR-V е с подобрени офроуд способности благодарение на платформата си, тъй като предлага по-висок пътен просвет, без това да се отрази на центъра на тежестта. За подобрената висока проходимост допринасят и новите гуми и джанти с по-широк диаметър.

Най новата 4х4 технология на Honda с подобрен контрол в реално време -Real Time AWD with Intelligent Control System, e калибрирана така, че да оптимизира разхода на гориво.

Пътният просвет е увеличен с 35 мм спрямо предшественика и вече е 191 мм за версиите с предно предаване и 201 мм за 4×4 вариантите.

Обновената софтуерна система позволява до 60% от въртящия момент да се предава към задните колела, и до 10% увеличение на целия въртящ момент в системата като цяло. Така стойностите му достигат до 550 Нм.

Напълно новата задвижваща система използва многодисков съединител, свързващ карданния вал със задния диференциал. Тя е управлявана от електромотор, задвижващ на свой ред хидравлична помпа.

Новият CR-V е станал по-просторен при леко увеличени външни размери, които позволяват повече вътрешно пространство. Разстоянито между предните седалки и тези на втория ред е увеличено с 50 мм.

За първи път CR-V Honda предлага опция за седем седалки.

По-широкият със 160 мм и по-дълбок с 250 мм багажник може да побере велосипед с 49,5-сантиметрова рамка.

Новото дъно на багажника е с две възможни позиции, което улеснява товаренето на багаж благодарение на опцията за напълно плоска повърхност за по-обемисти предмети, като товарната платформа издържа тежест от 100 кг.

Достъпът до багажника е улеснен и удобен, особено при версиите с по-високо ниво на оборудване, в което е включена електрически задвижвана багажна врата със сензор за безконтактно отваряне и затваряне. Височината на отварянето може да се настрои според пространството около колата, което е от особена полза в гаражи с ниски тавани или, когато автомобилът е паркиран в близост до стена.

По отношение на безопасността, CR-V залага на системата Honda Sensing – набор от помощни технологии за водача, комбиниращи информация, доставена от камери и радари. Пакетът включва система за автоматично спиране в градски условия, предупреждение за челен удар, предупреждение за напускане на пътната лента, система за предотвратяване на напускането на пътното платно, асистент за спазване лентата на движение, адаптивен автопилот, система за разпознаване на пътните знаци, интелигентен ограничител на скоростта, интелигентен адаптивен автопилот, информация за мъртвата зона на видимостта с включено следене на страничния трафик, следене на страничния трафик, широкоъгълна камера за обратно виждане и др.