Новият Jazz е първият автомобил на Honda, който ще се предлага стандартно с технологията за предна централна въздушна възглавница. Тя е част от богатия пакет от системи за безопасност и асистенти, включени в оборудването на модела.
Новата централна въздушна възглавница е монтирана в задната част на седалката на шофьора и се отваря в пространството между него и пътника. Тя е една от десетте въздушни възглавници в новия Jazz. Намалява вероятността от удар между пътника на предната седалка и шофьора в случай на страничен удар. Нейната позиция е внимателно обмислена така, че да осигури максимална сигурност при отваряне. Отново със същата цел тя е закрепена с три връзки, които осигуряват прецизна крива на движението й при разгъване. Централната въздушна възглавница допълва поддръжката при страничен удар, осигурена от коланите с донатягане и централния преден подлакътник, като той е с увеличена височина. Според предварителните тестове на Honda този подход намалява с 85% вероятността от нараняване на главата за пътника от страната на удара и с 98% на този, който е от другата страна.
Друго подобрение в Jazz е системата i-side за задните седалки. Тази двукомпонентна въздушна възглавница предпазва пътниците от втория ред от удар във вратите и С-колоните в случай на страничен сблъсък. Тя е с малък размер, за да се съхрани и в новата генерация на Jazz добре познатата ни функция „магически седалки“.
Всички нововъведения са продиктувани от допълнителните изисквания, които независимата европейска комисия по пътна безопасност Euro NCAP въведе за 2020 г. поради сериозните травми, причинявани при страничен удар. Новите тестове, провеждани от организацията, ще разширят фокуса в проучванията в тази сфера.
„Безопасността на пътниците е от водещо значение за нашите проектанти и дизайнери при разработването на всеки нов автомобил“, споделя Такеки Танака, ръководител на проекта в Honda. „Напълно променихме новото поколение на Jazz и това ни позволи да въведем още по-модерни технологии и да надградим системите за безопасност, както и да ги направим част от стандартното оборудване, за да осигурим оптимална сигурност при инциденти от всякакъв вид. Уверени сме, че след всичко това, новият Jazz ще остане един от най-безопасните автомобили в класа си“, добавя той.
Освен новаторската централна въздушна възглавница, системата от възглавници SRS отпред пази коленете и долните крайници на шофьора и допринася за по-високата защита на главата и гръдния кош на пътника, тъй като свежда до минимум отскачането на цялото тяло напред при удар.
Структурата на каросерията е изпълнена по новата технология на японската марка, наречена ACE – Advanced Compatibility Engineering. Тя осигурява оптимална пасивна безопасност и по-добра защита за пътниците в купето.
Мрежа от свързани структурни елементи разпределя енергията при сблъсък по-равномерно в предната част на колата, намалявайки въздействието на ударната сила в купето. ACE предпазва не само Jazz и пътниците в него, но и другия автомобил, в случай на ПТП.
Автомобилът предлага и обогатен набор от системи за активна безопасност, обединени под името Honda Sensing. Нова камера с висока резолюция и с по-широк ъгъл на обхват заменя мултифункционалната камера на системата за спиране в градски условия (CTBA) при предишното поколение на Jazz. Тя разпознава по-успешно характеристиките на пътната настилка и ситуацията като цяло, включително „усеща“ дали автомобилът доближава външния ръб на тротоар (напр. трева и чакъл) и др. Камерата премахва също и замъглявания и осигурява ясно зрително поле.
Подобреният набор от технологии Honda Sensing включва спирачна система за спиране в градски условия – Collision Mitigation Braking System. Тя оперира по-добре и нощем, различава пешеходци дори при липса на улично осветление. Системата също предупреждава шофьора в случай, че открие колоездач. Освен това прилага спирачно усилие, когато Jazz започне да пресича траекторията на друг автомобил. Всичко това е възможно благодарение на новоразработената широкоъгълна камера.
Адаптивният автопилот автоматично следи разстоянието до автомобила пред Jazz и му позволява да следва скоростта на общия трафик, като я понижава при необходимост.
Асистентът за спазване на пътната лента оперира при скорост над 72 км/ч на градски пътища и такива в малки населени места, както и на магистрали.
Системата за предотвратяване на напускане на пътното платно сигнализира на шофьора в случай, че открие, че автомобилът се доближава до външния ръб на тротоара (трева, чакъл и др.), или че колата преминава в друга лента, без да е подаден мигач.
Системата за разпознаване на пътни знаци използва сигналите от предната широкоъгълна камера, за да разчете пътните знаци, докато автомобилът се движи, като автоматично ги разпознава и показва като пиктограми на 7-инчовия LCD дисплей още в момента, в който колата премине покрай тях. Тя открива пътните знаци, указващи ограниченията на скоростта, както и забранените маневри по време на движение. Показват се два знака едновременно – отдясно на дисплея се появяват ограниченията за скоростта, докато вляво са забраняващите преминавания, както и ограниченията на скоростта, действащи при допълнителни указания, обусловени от пътните условия и климатичните промени.
Интелигентният ограничител на скоростта разпознава пътните знаци за скорост и я регулира спрямо тях. Ако даден пътен знак указва по-ниска скорост спрямо тази, с която се движи автомобилът в даден момент, на дисплея светва индикатор и се чува звуков сигнал. След това системата автоматично намалява скоростта на автомобила.
Системата за автоматично превключване между къси и дълги светлини работи при скорост над 40 км/ч и автоматично включва и изключва дългите светлини според това дали има насрещен трафик или автомобил пред вас. А информацията за мъртва зона на видимостта се допълва от системата за следене на страничния трафик и е стандартна от ниво на оборудване Executive.