Третото поколение на Hyundai i20 представя за първи път пред широка публика новия дизайнерски език на компанията – Sensous Sportiness. Моделът предлага богат набор от функции за свързване и пълен пакет за безопасност.
Един от най-успешните модели на Hyundai, чиято история започва през 2008 г., залага на емоционален и динамичен стил. Освен изцяло нов външен дизайн i20 получава и редица технологични подобрения. Има два нови 10,25-инчови екрана, състоящи се от цифров клъстер и навигационен сензорен екран, които са визуално комбинирани в таблото за управление. Пакетът за безопасност Hyundai SmartSense включва редица нови функции, ново поколение Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), което вече предлага разпознаването на пешеходци и колоездачи, както и навигационно базиран Smart Cruise Control (NSCC).
Новият дизайнерски език на Hyundai – Sensuous Sportiness, се характеризира с хармонията между четири основни елемента: пропорция, архитектура, стил и технология. Целта е да създаде емоционална стойност и да даде на бъдещите модели на марката нов отличителен облик.
В сравнение с предшественика си пропорциите на новата генерация на i20 са по-динамични и практични за натоварената градска среда – понижен с 24 мм покрив, по-широко купе (+ 30 мм), увеличена дължина (+ 5 мм) и увеличено с 10 мм междуосие. Всичко това е допълнено от новите 17-цолови лети джанти.
Стилният характер на i20 се подчертава с динамичните предни и задни брони, както и новата радиаторна решетка. Страничната линия предлага енергични пропорции с клиновиден характер, които се усилват чрез удебелена странична линия и характерна С-колона. Прави впечатление и преработеният светлинен подпис.
Новият i20 се предлага с 10 екстериорни цвята, които могат да бъдат комбинирани с черен Phantom Black таван.
С редица подобрения в интериора i20 осигурява атмосфера, съчетаваща комфорт и качество.
Един от основните акценти са хоризонталните остриета, които покриват високото и изпъкнало табло. Новите врати обгръщат арматурното табло по елегантен и чувствен начин, вдъхновен от форми, открити в природата. Скулптурата на вратите перфектно съвпада със секцията на панела с инструменти. Неговият изискан волан е оборудван с модерни превключватели, а цветните му акценти също са съчетани в целия интериор.
i20 предлага на пътниците в автомобила амбиентно осветление през нощта, което придава допълнително висококачествено излъчване.
Новите динамични пропорции предлагат увеличени широчина и междуосие в сравнение с предишното поколение. Това осигурява увеличено пространство за сядане на пътниците отзад. Пространството на багажника е нараснало с 25 литра, предлагайки общо 351 л товарен обем. Междувременно намалената странична линия и малкото стъкло с фиксиран прозорец зад задната врата осигуряват на шофьора подобрена видимост.
Новата генерация на i20 разполага с богат набор от високотехнологични удобства. Apple CarPlay и Android Auto, които сега се предлагат безжично, дават възможност на клиентите да прехвърлят функционалността на своите iOS и Android смартфони директно в автомобила. Новият 10,25-инчов цифров клъстер и централният сензорен екран са визуално комбинирани.
Безжичното зареждане за мобилни телефони означава, че клиентите на i20 вече нямат нужда да използват кабел, за да заредят своите смартфони. Освен това USB портът за зареждане е достъпен и за пътниците на втория ред.
Новият i20 става първият модел на Hyundai в Европа, който разполага с първокласна аудиосистема Bose. Седем говорители, включително субуфер, са стратегически разположени в целия автомобил.
i20 предлага редица нови функции за безопасност. Една от тях е базираният на навигацията интелигентен круиз контрол (NSCC), който използва новата навигационна система в модела, за да предвиди предстоящите завои или прави на магистралите и коригира скоростта на автомобила за по-безопасно шофиране. Функцията Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) алармира шофьорите чрез аудио- и визуални предупреждения при превишаване на ограничението на скоростта. Когато се комбинира с ръчния ограничител на скоростта, ISLA може дори да адаптира скоростта автоматично. Lane Follow Assist (LFA) автоматично настройва кормилното управление, за да запази автомобила центриран в лентата за движение. Blind-Spot Collision Avoidance System (BCA) използва радар за наблюдение нa пътя около автомобила и сигнализира водача при наближаващи други превозни средства. При необходимост BCA активира спирачките, за да избегне сблъсък или да намали щетите от удара. Обновената функция Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) вече може да разпознава не само автомобили, но също така пешеходци и велосипедисти.
Същевременно новият пакет за безопасност защитава шофьорите при ниски скорости, а освен това предлага и по-голямо удобство при паркиране. LDVA предупреждава водача, ако превозното средство пред i20 започне да се движи напред в случаите, когато има забавяне на реакцията им, например на светофари. Асистентът за следене трафика зад автомобила (RCCA) издава предупреждение в случай на риск от заден сблъсък от пресичащи превозни средства по време на движение на заден ход. i20 разполага и с Assist Parking Assist (PA). Системата позволява полуавтономно паркиране, като набор от сензори и софтуер работят заедно, за да помогнат на шофьора да влезе в тесни паркоместа.
i20 разполага също така с Lane Keep Assist (LKA), предупреждение за внимание на водача (DAW) и асистент за дълги светлини (HBA).
Третото поколение на i20 ще бъде оборудвано и с eCall, система, която позволява на пътниците в автомобила да се свързват с аварийните служби с натискането на един бутон. Освен това системата се активира автоматично при задействане на въздушните възглавници.
Новият Hyundai i20 предлага два двигателя с три варианта на трансмисия. Първият от тях е 1.0 T-GDi със 100 к.с. или 120 к.с. За първи път на този двигател може да се приложи 48-волтова mild-hybrid система, като опция със 100 к.с. или стандартно със 120 к.с. 48-волтовата система допринася за 3-4% намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. По отношение на трансмисията 48-волтовата система се предлага със седемстепенна трансмисия с двоен съединител (7DCT) или новоразработената шестстепенна интелигентна ръчна трансмисия (iMT). iMT отделя двигателя от трансмисията, след като водачът освободи газта, което позволява на автомобила да влезе в режим инерция и да спести гориво.
Когато е оборудван с 48-волтовата хибридна система, 1.0 T-GDi 100 к.с. се куплира със 7DCT или 6-степенна ръчна скоростна кутия.
Вторият двигател е 1,2-литров 4-цилиндров MPi. Той предлага мощност от 84 к.с. и петстепенна механична скоростна кутия.
Намаленото с 4% тегло в сравнение с предходната генерация на модела е предпоставка и за по-нисък разход на гориво и оптимизирани стойности на CO2.
Третото поколение на i20 ще се произвежда в завода на Hyundai в Измит, Турция.