Hyundai Kona Electric: Екологична феерия

-
снимки:Hyundai Motor

Новият модел съчетава двете най-бързо развиващи се тенденции в автомобилната индустрия – SUV модата и електрификацията.

Броени дни преди началото на Автомобилния салон в Женева Hyundai Motor представи своя първи изцяло електрически SUV модел. Новият Kona Electric дообогатява портфолиото от екологични автомобили на корейския концерн. Моделът ще дефилира на Автомобилния салон в Женева този месец, а пазарният му дебют е планиран за идващото лято.

Kona Electric ще има две различни версии на силовия агрегат, предлагайки на клиентите един от най-мощните електрически мотори на пазара с пробег от почти 470 километра. Допълнително водачите ще се възползват от широк набор функции за удобство и свързаност, както и от технологии за активна безопасност и помощ при шофиране.

Kona Electric дава възможност на клиентите да комбинират двата свята на екологичната мобилност и на SUV стила.

Базовият Hyundai Kona Electric разчита на електромотор с максимална мощност от 133 конски сили и 395 Нм въртящ момент. Това е възможно благорадение на 39,2-киловатчасова батерия, която гарантира пробег от 300 километра с едно зареждане. По-мощният вариант е с максимална мощност 201 к.с., а батерията вече е с капацитет 64 kWh, като гарантира пробег до 470 километра.

Зареждането на по-малката батерия с капацитет 39,2 kWh става за малко над 6 часа, докато за по-голямата са нужни над 9 часа и половина. Бързо 100 kW DC зарядно може да зареди батериите на 80 процента за едва 54 минути. От Hyundai твърдят, че са интегрирали батериите така, че да не се губи от пространството в салона, благодарение на изцяло новата платформа на автомобила. Със заряден кабел обемът на багажника е 332 литра, докато без него нараства до 373 л.

Що се отнася до динамичните характеристики на екологичния SUV, базовата версия ускорява от нула до 100 км/ч за 9,3 секунди, а по-мощната за 7,6 сек. Максималната скорост и за двата варианта е 167 км/ч.

По отношение на размерите Hyundai Kona Electric е малко по-голям от версията с двигател с вътрешно горене. Той е по-дълъг с 15 мм и по-висок с 20 мм от конвенционалния модел. Дизайнът също е леко пипнат, като решетката отпред е затворена, броните са незначително променени и е добавен нов спойлер. В салона също има малки промени, като сред тях се откроява дигиталният 7-инчов инструментален панел, а седалките вече са с повече функции за удобство на пътуващите.

Kona Electric ще разчита на новата автономна система за движение на Hyundai, с функции като адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата, аварийна спирачка и т.н.

Hyundai Motor е в първите редици на екологичната мобилност, като вече предлага най-широката гама силови агрегати. Корейският автомобилен производител пусна на пазара първия серийно произвеждан автомобил с горивна клетка – ix35, а наскоро представи и неговия наследник, изцяло новия Nexo. А Ioniq е единственият автомобил, наличен с три различни електрифицирани силови агрегата в един тип каросерия. Версията Ioniq Electric наскоро спечели първо място в престижния екотест ADAC 2017.