За по-малко от година от официалното си представяне Jaguar I-PACE спечели повече от 70 престижни международни награди, сред които световен автомобил на 2019, европейски автомобил на 2019, най-добър дизайн в света за 2019, автомобил на годината в Германия, автомобил на годината във Великобритания, автомобил на годината в Норвегия, най-добър иновативен двигател и др. А когато фактите говорят, дори боговете мълчат…
През юни българските специализирани медии имаха възможност да се докоснат за първи път до първия електрически SUV на Jaguar. Маршрутът беше разнообразен и типичен за родната пътна инфраструктура, с други думи – нищо не ни бе спестено, респективно на I-PACE. И автомобилът се справи, при това много добре.
Със своята литиево-йонна батерия с капацитет 90 кВтч Jaguar I-PACE може да измине до 470 км с едно зареждане на батерията. Бързият заряд от 0 до 80% отнема 40 минути посредством специалните електрически станции, които обикновено осигуряват постоянен ток от 100 кВт. I-PACE може да бъде зареден и от най-обикновен контакт вкъщи, който предоставя променлив ток от 7 кВт. За целта са нужни малко над 10 часа за постигане на 80% заряд от напълно разредена батерия. Оптималното време за зареждане безспорно би било през нощта, докато спим. Груби изчисления показват, че за 1 година при 25 000 изминати километра бихме спестили 6000 лв. от разхода за ток спрямо дизелов агрегат на автомобил със същите параметри.
I-PACE се задвижва от 2 електрически мотора, разработени от Jaguar. Те са разположени съответно върху предната и задната ос, предоставяйки мощ от 400 к.с. и максимален въртящ момент от 696 Нм. С тях I-PACE ускорява от 0-100 км/ч за 4,8 секунди. Чистокръвният британец се предлага с AWD задвижване, което осигурява оптимално сцепление върху всякакъв вид настилки, в което се убедихме по време на теста в участъка между София и Панагюрище.
Батерията е разположена централно между двете оси и позволява оптимално разпределение на теглото 50:50 с много нисък център на тежеста, което повишава безопасността на I-PACE.
Автомобилът се представи много авторитетно по маршрута от София по Подбалканската линия до Панагюрище и след това по магистрала Тракия обратно до столицата. В края на теста в шоурума на Jaguar финиширахме със заряд за още 48 километра. Ускорението е впечатляващо, а независимо от сериозните ни габарити, усещането за комфорт в купето не ни напусна от началото до края на пътуването.
Елегантният, подобен на купе силует, е повлиян от прототипа Jaguar C-X75. Плавните и изчистени линии на купето подчертават неговия премум характер, докато агресивната предна решетка подсказва за дързост и мощ под капака. За да има оптимално съчетание между охлаждане и аеродинамика, ребрата на предната решетка се отварят за охлаждане на мотора, а после се затварят при нужда.
В интериора прави впечатление вниманието към всеки детайл. I-PACE предоставя интериорно пространство, сравнимо с това на големите SUV автомобили. Под задните седалки има свободно място за съхранение на лаптоп, таблет, книга или други скъпоценни вещи. Обемът на багажника е 656 литра. Когато задните седалки в автомобила се сгънат, това пространство се учеличава до 1453 литра.
Jaguar I-PACE се предлага с Electric Vehicle навигационна система, която оценява топографията на маршрута до дестинацията и данните от предишни пътувания, включително и стил на шофиране, за да изчисли до максимална точност възможен пробег и статус на батерията. Информационно развлекателната система Touch Pro Duo се състои от 12,3-инчов дисплей с висока резолюция и 2 тъчскрий дисплея на централната конзола – съответно 10 и 5 инча.
I-PACE се предлага в България с 3 нива на оборудване – S, SE и HSE. Клиентите могат да избират между 12 цвята и 9 вида джанти. По отношение на интериора – налични са 5 различни цвята и 5 вида седалки. Цената на автомобила у нас започва от 153 000 лв. с ДДС, като квотата за модела в България е почти разпродадена.