Kia Soul EV: Зелено измерение

-
снимки:Kia Motors Corporation

Третото поколение на Soul EV „наелектризира“ обстановката с появата си на изложението в Лос Анжелос в края на миналата година. Новата генерация на многократно награждавания компактен кросоувър с нулево ниво на вредни емисии е също толкова магнетична, колкото нейния предшественик, а изцяло електрическото задвижване я прави привлекателна за всички потребитили със зелено съзнание.

Honda Promo Offers 728×90

Soul EV е оборудван с нова литиево-йонна полимерна батерия с капацитет 64 кВтч, с водно охлаждане, намалено съдържание на кобалт и нов NCM-микс в съотношение 8:1:1 (80% никел, 10% кобалт и 10% манган). Новата батерия се характеризира с по-голяма енергийна плътност в сравнение с досегашните NCM-батерии. Крайният резултат е значително увеличен пробег в сравнение с предходния модел, а системата за бързо зареждане на постоянен ток от типа CCS (Combined Charging System), част от стандартното оборудване на модела, позволява по-кратки спирания и по-бързо зареждане на батерията.

С мощност от 204 к.с. и 395 Нм максимален въртящ момент, при 285 Нм на досегашната генерация, електромобилът е станал по-пъргав и ускорява по-бързо. Динамиката на задвижването и управляемостта са усъсвършенствани благодарение на новото изцяло независимо задно окачване.

Soul EV предлага четири режима на шофиране – Eco, Comfort, Sport и Eco+, чрез които мощността на двигателя се регулира автоматично. Режимите на движение управляват и регенеративното спиране, настройките за климатизация и отопление и предоставят възможност на водача да ограничава скоростта с цел постигане на максимална енергийна ефективност при различни условия на шофиране.

Soul EV е оборудван с нова литиево-йонна полимерна батерия с капацитет 64 кВтч, с водно охлаждане, намалено съдържание на кобалт и нов NCM-микс в съотношение 8:1:1 (80% никел, 10% кобалт и 10% манган).

Интелигентната спирачна система се управлява с „перата“ на волана, като дава възможност на шофьора да намалява скоростта и да съхранява повече кинетична енергия, осигурявайки допълнителен пробег. Изборът е между четири нива в зависимост от желаната плавност на управление, удоволствие от шофирането и енергийна ефективност. Регенеративната спирачна система разполага и с функция „спиране и задържане“, която позволява на водача да използва „перата“ на волана, за да спрe автомобила напълно, като по този начин съхранява кинетична енергия. Системата работи в колаборация със Smart Eco Pedal Guide, разположен на арматурното табло, който информира шофьора за използването на батерията в реално време.

Soul EV, задвижван от бензин или електричество, се отличава с изцяло нов екстериорен дизайн, който обаче е останал верен на емблематичната „кубовидна“ форма за модела. Архитектурата на новата генерация е идентична с тази на предходното поколение, но с подчертан модерен стайлинг. Новият модел е с рестилизирани предна и задна броня, които не само осигуряват по-фин външен вид, но и по-добра аеродинамика. LED светлините са интегрирани в горната предна част на автомобила, което създава усещане за стабилност, докато в профил основният дизайнерски акцент са 17-цоловите джанти с пет лъча, които се различават от джантите при другите модификации на Soul.

Soul EV е снабден с набор от функции за повишаване на безопасността, подобряване на усещането при шофиране и улесняване на експлоатационния процес като цяло. В зависимост от пазара той ще се предлага с набор от усъвършенствани асистиращи системи в помощ на водача и с дълъг списък от стандартно и допълнително оборудване.

Технологиите включват ротационен shift-by-wire контролер, инфоразвлекателна система с 10,25-инчов тъчскрийн и камера за заден ход с насочване за паркиране. Инфотейнмънт пакетът поддържа Apple CarPlay и Android Auto, както и Bluetooth хендсфри и гласово разпознаване. Аудиосистемата е с шест високоговорителя, USB вход и контролери за звука от волана.

В зависимост от пазара автомобилът е оборудван със седем въздушни възглавници, както и богат набор от системи за сигурност като ABS, тракшън контрол, електронна стабилизираща система, система за помощ при потегляне по наклон, предупреждение за пешеходци и система за следене на налягането в гумите.

Soul EV се предлага с набор от усъвършенствани асистиращи системи като предупреждение за фронтален удар, избягване на удар отпред, предупреждение за напускане на пътната лента, асистент за поддържане на пътното платно, следене концентрацията на водача, интелигентен автопилот с функция „предупреждение за обект в мъртвата зона“, предупреждение за удар при напречен трафик отзад и предупреждение за дистанцията при паркиране на заден ход.

Усъвършенствана телематична система UVO позволява да наблюдавате и контролирате редица функции. Шофьорът има достъп до известия за състоянието на батерията и заряда й, за актуализации по отношение на зарядни станции в реално време и за планирани зареждания. Panic-сигналите позволяват на автомобила да изпрати сигнал до сървъра при активация на алармата, да извърши повикване към службите за спешна помощ и да изпрати локация на автомобила чрез GPS. Телематичната система UVO предлага и Send2Car Points of Interest, както и възможност за планиране на маршрут и изпращането му директно към навигационната система на автомобила.

Потребителите могат да избират между две нива на оборудване – Soul EV и Soul EV Designer Collection. Designer Collection се отличава с лаково покритие на каросерията, както и отопляеми електрически огледала с интегрирани мигачи. Дизайнерската версия разполага с озвучителна система Harman-Kardon с 10 високоговорителя и външен усилвател, безжично зарядно устройство за телефони и електрохроматично огледало за обратно виждане. Коженият волан е завършващ акцент в интериора, заедно с отопляеми предни седалки с премиум тапицерия Sofino.

Производството на модела е съсредоточено в завода в Куанджу, Корея, а пазарния му дебют в Европа и САЩ се очаква съвсем скоро.