Land Rover Range Rover Sport: Безпощадният британец

-
снимки:Тони Тончев, Димитър Даков

Land Rover винаги е бил синоним за мощ и висока проходимост. Затова едва ли е някаква изненада, че Range Rover Sport e eдин от най-желаните всъдеходи в света. В средата на март имахме възможност в рамките на два дни да тестваме обновения Range Rover Sport от София до Банско и обратно. Времето определено се погрижи да ни създаде подходящите условия за истински тест на и извън пътя, след като не спря да вали през целия първи ден.

Honda Promo Offers 728×90

Над 732 000 бройки са продадени досега от пускането на първото поколение на модела на пазара през 2004 г. Втората генерация на Range Rover Sport излезе през 2014, а през настоящата година дойде време и за фейслифт. Обновеният офроудър откровено впечатлява с луксозен финес и въодушевяваща динамика. Моделът предлага оптимален баланс между динамични възможности, проходимост и комфорт за пътниците.

С по-спортни елементи на дизайна и мощна, атлетична стойка Range Rover Sport е проектиран да въздейства и той много умело влиза в тази си роля. Автомобилът е станал по-екологичен и по-динамичен. А усещането за съвременност се долавя от радиаторната решетка и наново проектираните въздушни отвори на предния капак до изисканите, но спортни опции за джантите.

Отпред впечатляващият нов дизайн е постигнат благодарение на интелигентните пикселизирани лазерни LED предни фарове, разположени до обновената предна решетка. Те се допълват от нова броня с по-агресивен профил. С промените екстериорът е развит да е в хармония с дизайна и да го модернизира, придавайки по-динамичен вид на Range Rover Sport, без да променя характера му.

Ключов елемент в обновения Range Rover Sport e информационно-развлекателната система Touch Pro Duo, която интегрира два 10-инчови сензорни екрана с висока резолюция. Тя се предлага с пълноцветен Head-up дисплей и интерактивен дисплей за водача за едновременно преглеждане и бързо използване на множество функции. Новата информационно-развлекателна система Touch Pro Duo, наречена Blade от разработчиците й, е най-високотехнологичната, създавана досега от Jaguar Land Rover. Двата 10-инчови сензорни екрана с висока резолюция формират центъра на минималистичното купе, съчетавайки футуристично, елегантно усещане с интуитивен, завладяващ интерфейс и впечатляваща функционалност. Свързаността е подобрена благодарение на 14 входа за зареждане, включително електрически контакт за зареждане на лаптопи и други устройства. Въвеждането на Activity Key на Jaguar Land Rover добавя нови нива на удобство в Range Rover Sport, позволявайки на клиентите да заключват и отключват автомобила си, без да е необходимо да носят стандартния ключ.

Обновеният Range Rover Sport е усъвършенстван с още технологии за по-голям комфорт и удобство. Има щора, управлявана с жестове: отваря се и се затваря чрез модерна система за управление с жестове, която засича движението на ръката на пътника. Тя се отваря само с един жест плъзгане назад пред огледалото за обратно виждане и се затваря с плъзгане напред. Наличен е и усъвършенстван асистент за теглене: грижи се за трудното въртене на волана в обратна посока, необходимо за точното позициониране на ремаркето при движение на заден ход. Водачът може просто да насочва ремаркето в желаното пространство, като използва въртящия се контролер за системата Terrain Response 2.

Пикселизираните лазерни LED предни фарове осигуряват по-добра осветеност и интелигентно затъмнява секции от светодиоди, за да се избегне заслепяването на насрещните водачи.

Гама мощни силови агрегати пък предоставят спираща дъха динамика, а 5,0-литровият бензинов двигател V8 с компресор суперчарджър предлага подобрена мощност от 525 к.с. Какво повече му трябва на човек… Всъщност една торба пари, за да може да си го позволи, но това е друга тема.

Тежащият 2323 кг всъдеход ускорява от нула до 100 км/ч за някакви си 5,3 секунди и харчи 12,8 л/100 км в смесен цикъл. 8-степенната автоматична скоростна кутия е на ZF и разполага с ръчен и спортен режим. Предлагат се два варианта на трансмисията, съответно и на 4х4 задвижването.

Стигаме и до всепризнатите офроуд способности на Range Rover Sport. Второто поколение на системата Terrain Response е доразвито и анализира текущите условия на шофиране, избирайки автоматично най-подходящите настройки на двигателя, трансмисията, окачването и сцеплението за съответния терен. Това може да стане и ръчно, като изберете един от седемте режима – за асфалтов път, динамичен, еко, за дълбоки канавки или местности с големи скали, газене през трева, сняг, кал или пясък. Трансмисията има бавни предавки, а диференциалите се заключват, което дава допълнителна сигурност на тежък терен. При офроуд може да изберете Off-Road Ride Height 1, който повдига автомобила с до 40 мм, а при тежък офроуд – Off-Road Ride Height 2, вдига Sport с до 75 мм. При спортно шофиране водачът е подпомаган от системата Torque vectoring, която контролира въртящия момент между отделните колела за по-добро сцепление в завои и прилага спирачно усилие към вътрешното за завоя колело. Тази система е заимствана от състезателните автомобили.