Land Rover винаги е бил синоним за мощ и висока проходимост. Затова едва ли е някаква изненада, че Range Rover Sport e eдин от най-желаните всъдеходи в света. В средата на март имахме възможност в рамките на два дни да тестваме обновения Range Rover Sport от София до Банско и обратно. Времето определено се погрижи да ни създаде подходящите условия за истински тест на и извън пътя, след като не спря да вали през целия първи ден.
Над 732 000 бройки са продадени досега от пускането на първото поколение на модела на пазара през 2004 г. Втората генерация на Range Rover Sport излезе през 2014, а през настоящата година дойде време и за фейслифт. Обновеният офроудър откровено впечатлява с луксозен финес и въодушевяваща динамика. Моделът предлага оптимален баланс между динамични възможности, проходимост и комфорт за пътниците.
С по-спортни елементи на дизайна и мощна, атлетична стойка Range Rover Sport е проектиран да въздейства и той много умело влиза в тази си роля. Автомобилът е станал по-екологичен и по-динамичен. А усещането за съвременност се долавя от радиаторната решетка и наново проектираните въздушни отвори на предния капак до изисканите, но спортни опции за джантите.
Отпред впечатляващият нов дизайн е постигнат благодарение на интелигентните пикселизирани лазерни LED предни фарове, разположени до обновената предна решетка. Те се допълват от нова броня с по-агресивен профил. С промените екстериорът е развит да е в хармония с дизайна и да го модернизира, придавайки по-динамичен вид на Range Rover Sport, без да променя характера му.
Ключов елемент в обновения Range Rover Sport e информационно-развлекателната система Touch Pro Duo, която интегрира два 10-инчови сензорни екрана с висока резолюция. Тя се предлага с пълноцветен Head-up дисплей и интерактивен дисплей за водача за едновременно преглеждане и бързо използване на множество функции. Новата информационно-развлекателна система Touch Pro Duo, наречена Blade от разработчиците й, е най-високотехнологичната, създавана досега от Jaguar Land Rover. Двата 10-инчови сензорни екрана с висока резолюция формират центъра на минималистичното купе, съчетавайки футуристично, елегантно усещане с интуитивен, завладяващ интерфейс и впечатляваща функционалност. Свързаността е подобрена благодарение на 14 входа за зареждане, включително електрически контакт за зареждане на лаптопи и други устройства. Въвеждането на Activity Key на Jaguar Land Rover добавя нови нива на удобство в Range Rover Sport, позволявайки на клиентите да заключват и отключват автомобила си, без да е необходимо да носят стандартния ключ.
Обновеният Range Rover Sport е усъвършенстван с още технологии за по-голям комфорт и удобство. Има щора, управлявана с жестове: отваря се и се затваря чрез модерна система за управление с жестове, която засича движението на ръката на пътника. Тя се отваря само с един жест плъзгане назад пред огледалото за обратно виждане и се затваря с плъзгане напред. Наличен е и усъвършенстван асистент за теглене: грижи се за трудното въртене на волана в обратна посока, необходимо за точното позициониране на ремаркето при движение на заден ход. Водачът може просто да насочва ремаркето в желаното пространство, като използва въртящия се контролер за системата Terrain Response 2.
Пикселизираните лазерни LED предни фарове осигуряват по-добра осветеност и интелигентно затъмнява секции от светодиоди, за да се избегне заслепяването на насрещните водачи.
Гама мощни силови агрегати пък предоставят спираща дъха динамика, а 5,0-литровият бензинов двигател V8 с компресор суперчарджър предлага подобрена мощност от 525 к.с. Какво повече му трябва на човек… Всъщност една торба пари, за да може да си го позволи, но това е друга тема.
Тежащият 2323 кг всъдеход ускорява от нула до 100 км/ч за някакви си 5,3 секунди и харчи 12,8 л/100 км в смесен цикъл. 8-степенната автоматична скоростна кутия е на ZF и разполага с ръчен и спортен режим. Предлагат се два варианта на трансмисията, съответно и на 4х4 задвижването.
Стигаме и до всепризнатите офроуд способности на Range Rover Sport. Второто поколение на системата Terrain Response е доразвито и анализира текущите условия на шофиране, избирайки автоматично най-подходящите настройки на двигателя, трансмисията, окачването и сцеплението за съответния терен. Това може да стане и ръчно, като изберете един от седемте режима – за асфалтов път, динамичен, еко, за дълбоки канавки или местности с големи скали, газене през трева, сняг, кал или пясък. Трансмисията има бавни предавки, а диференциалите се заключват, което дава допълнителна сигурност на тежък терен. При офроуд може да изберете Off-Road Ride Height 1, който повдига автомобила с до 40 мм, а при тежък офроуд – Off-Road Ride Height 2, вдига Sport с до 75 мм. При спортно шофиране водачът е подпомаган от системата Torque vectoring, която контролира въртящия момент между отделните колела за по-добро сцепление в завои и прилага спирачно усилие към вътрешното за завоя колело. Тази система е заимствана от състезателните автомобили.