Mazda 6 2.5 Sport Combi Skyactive-G: Една срещу три конкурентки

-
снимки:Mazda Motor Corporation

Ако през 2012 г., когато се появи третото поколение на Mazda6, което щипна много идеи от студията Shinari, някой беше дръзнал да предвиди големия търговски успех на модела, мнозина щяха да му противоречат.С днешна дата футуристичната фигура на Мazda6 и внедрените нови технологии е едно голямо предизвикателство към така наречената „Света тройца” – BMW, Mercedes и Audi. Петицата на баварците, Е-класата на щутгартци и шестицата на производителите от Инголщат, вече имат хвърлена японска ръкавица. Седанът и комбито на японския флагман могат да минат и за напълно нови автомобили, макар, че специалистите казаха, че e фейслифт. При положение, че имаме напълно нов мотор, внедряване на най-съвременните технологии и променен дизайн, може в случая да поспорим. В Женева 2018 Mazda6 загатна, че продължава дизайнерската линия на второто поколение на кросоувъра Mazda CX-5. По-изразителната и голяма предна решетка залага на дизайнерска плетка с елементи тип диаманти.Малко над бронята тръгва елегантна масивна хромирана лайсна, която се вписва директно в светлинното тяло. Адаптивните фарове със светодиоди са приютили и фаровете за мъгла.

Спортният силует на лимузината-комби, който следва дъгообразна разлята форма, завършва при задния капак, много елегантно. Стандартното оборудване включва 17-инчови лети джанти, а най-високата версия Takumi, колата която тествах, е оборудвана с 19-инчови колела. Променените задни светлини се „разливат” в едно цяло с футуристичната задница, където логично ”подпират” капака на багажника. В интериори отново имаме елегантност и спортни решения.Качеството на материалите е издигнато на много високо, премиум ниво. Алуминиевата лайсна по цялото протеже на таблото, качествената кожа Nappa, ръчно изработените шевове и махагоновите лакови покрития дават акцент в посока лукс. Приборният панел е изцяло нов, воланът е с три спици , независимо, че е с по-малък диаметър, включва всички функции за директно управление от него. Кормилото вече се регулира по височина и дълбочина. Имаме наличен подобрен екран на бордовия компютър и по-изразени скоростомер и оборотомер. Най-луксозният вариант Takumi разполага със система за проектиране на данните от навигацията върху предното стъкло. На централния панел е поставен нов 8-инчов дисплей на мултимедийната система. Той е чувствителен на допир, но влизането в менюто става чрез кръгъл джойстик, разположен, зад лоста за подаване на команди на автоматика. Предните седалки с новия дизайн са по-широки, по-удобни и със странични опори.В Takumi пътническите кресла са със система за подгряване, както и охлаждаща вентилация за горещите сезони Задните седалки също могат да се поръчат с отопление.Вече имаме електромеханична спирачка за задействане при паркиране, традиционният лост отсъства. Мястото му е заето от голям централен подлакътник с обемно вътрешно пространство. Товарното пространство на комбито е 522 литра, а при сгъване на задните облегалки се отваря обем от 1664 литра.

Mazda 6 е оборудвана със система за безключов достъп, електрически стъкла и огледала, двузонов автоматичен климатик, аудиосистема, Bluetooth връзка, круиз контрол. Има на разположение 6 въздушни възглавници и електронна стабилизираща система DSC. Моделът е оборудван със система за автоматично спиране, система за спазване на лентата, проследяване на мъртвите зони и разпознаване на пътни знаци. Вътре Takumi предлага кафява естествена кожа Nappa от най-висок клас, черен таван, LED интериорно осветление с три нива на яркост зададени от менюто, панорамен люк, елементи от естествено дърво, кристално огледало без рамка, ръчно ушит кожен волан, сензори за светлина и дъжд, камери за 360-градусов кръгов обзор, сателитна навигация, аудиосистема BOSE и още много др. Новата Mazda 6 се предлага с модернизирани бензинови и дизелови двигатели. Гамата включва 2,0-литров, 4-цилиндров атмосферен бензинов мотор SKYACTIVE-G 2.0 със 145 или 165 к.с. и максимален въртящ момент 213 Нм при 4000 об/мин. По-големият бензинов двигател SKYACTIVE-G 2.5 вече е с мощност 194 к.с. и максимален въртящ момент от 258 Нм при 4000 об/мин. Агрегатите са основно преработени, като има промени във впръскването, в подаването на въздух, в работата на изпускателната система, преструктурирана е и конструкцията на цилиндрите. В 2,5-литровия бензинов двигател два от цилиндрите се изключват при скорост до 80 км/ч, а при 2,0-литровите мотори въртящият момент на двигателя при ниска скорост е нараснал с 6%.Промените са направени заради новите европейски екологични стандарти.

В бензиновите мотори SKYACTIVE-G, Mazda все още използва повишена степен на сгъстяване, вместо турбокомпресор. Благодарение на това, бензиновите двигатели са доста икономични и мощни, не отстъпват по нищо на най-добрите атмосферни мотори. При потегляне с повече газ се чува гърлестия звук на ауспуховата система, който гали слуха на шофьора.Табунът на големия бензинов мотор включващ 194 коня лесно тръгва в галоп. При изпреварване е достатъчно два пъти бързо да натиснете педала на газта и тогава колата се изстрелва директно напред. При последвала газ до дупка мощен рев ще ви даде увереност, че моторът яко се е задействал, дори без да се налага да включвате бутона на спортен режим. 6-степенната автоматична трансмисия е доста адаптивна и предавките леко и без замисляне се сменят. Новите амортисьори и втулки на стабилизаторите са направили пътното поведение по-комфортно, което донякъде се дължи на промененото окачване. По разбитите пътища на съседна Румъния имахме възможност да усетим пътно поведение и след скок от неравности. Грижата ни беше никаква. Воланът е станал по-директен и с увеличаването на скоростта става по тежък и директен, което се дължи на системата за векторно управление на тягата G-Vectoring Control. Спирачната система е прецизирана отлично спрямо тежащото близо тон и половина тяло на колата и демонстрира при екстремни ситуации прецизен спирачен път. Mazda 6 2018 година стартира с базовата цена от 48 980 лева, а най-високата версия, която тествахме – Takumi, с големия бензинов двигател и автоматична скоростна кутия, е 71 980 лева.

Вижте видео