Mercedes-Benz G-Class: Офроуд легендата се завръща

Mercedes-Benz G-класа разчита на бавни предавки и три напълно блокируеми диференциала, а клиренсът на офроуд иконата е 270 мм. Mercedes-Benz G-Class 2018

На автомобилното изложение в Детройт, което се проведе в средата на януари т. г., Mercedes-Benz показа официално пред публика новото поколение на офроуд бестселъра си G-Class. Високопроходимият модел е запазил до болка познатата си кубична форма – класика, която докосва най-тънките струни на душата на милиони офроудъри и настройва туптенето на сърцата им на друг режим. За сметка на това интериорът е претърпял сериозна промяна. Отвън Mercedes-Benz G-класа е класика в жанра – голям, груб и мощен, а отвътре – иновативен и технологичен. Досущ като „Двуликият Янус”. Днес, когато пазарът на автомобили буквално се изкелиферчи, класическите офроуд машини са почти на изчезване, а в скоро време същата съдба очаква и леките автомобили, всичките те, погълнати и претопени от така наречените кросоувъри, всяка светлинка в тунела, запазила своята идентичност и неподвластна на времето, що се отнася до форми и обеми, блести като ярка звезда. Уви, изключенията само потвърждават правилото. Но докато ги има, ще им се наслаждаваме в пълна степен, защото те са последните динозаври в автомобилната индустрия.

Целта на развойната дейност при новото поколение на Mercedes-Benz G-класа е да се подобри управлението на пътя и извън него. Резултатът е нова G-класа, която се преставя по-добре на офроуд терени, а на пътя е значително по-динамична и комфортна от предшественика си. И все пак G си остава истински G, както вече споменахме – благодарение на добре познатата рама, трите напълно блокирани диференциала и понижаващите офроуд предавки LOW RANGE.

Новостите в екстериора са свързани с променената предна броня, новите въздуховоди и фарове с правоъгълни акценти в кръглите контури, праговете и наклона на решетката.

Новият G-Class е нараснал на дължина и широчина, което е подобрило комфорта в салона, а компановката е запазила класическата от 1979 година – купе върху рама.

Автомобилът вече е с предно независимо окачване – с по два носача отпред, в комбинация с цял заден носач. Геометрията на задния мост е променена за по-добро поведение както на пътя, така и извън него. С тази екипировка и пътен просвет от 270 мм новата G-класа загатва за оптимално представяне на пътя и максимално удоволствие от шофирането. Това позволява газене на вода до 70 см, а освен това ъглите на атака и спускане са фино подобрени спрямо тези на предходното поколение.

Всъдеходът е оборудван с програмата Dynamic Select, която предлага 5 режима на шофиране – Comfort, Sport, Eco и Individual, както в останалите модели на марката, но и специалния G-Mode, който оптимизираха характеристиките на автомобила при движение в пресечени терени. Dynamic Select позволява промяна в настройките на автомобила за секунди, с натискането на един бутон, като системата променя характеристиките на двигателя, трансмисията, окачването, волана и асистиращите системи по желание на шофьора. Вследствие на което и воланът е станал по-директен.

Първоначално новият G-Class ще се предлага във версията G500, с 4-литров битурбо V8 бензинов двигател. Агрегатът постига 422 к.с. и 610 Нм при 2000-4750 об/мин, а комбинираният му разход на гориво по каталог е 11,1 л/100 км. Този агрегат, както и останалите, които ще се появят на по-късен етап, ще се куплират с новата деветстепенна автоматична предавателна кутия 9G TRONIC с хидравличен трасформатор, която е адаптирана специално, за да посрещне нуждите на офроуд легендата.

Първите доставки за България се очакват непосредствено след пазарната премиера на модела през май тази година.