Mercedes-Benz GLS: Офроудър с интелект

-
снимки:Daimler AG

От 1997 г. насам, след появата на M-класата, Mercedes-Benz произвежда премиум SUV автомобили в САЩ – основния пазар за този вид превозни средства в света. През 2006 г. бе пуснат пълноразмерният вариант GL, предлагащ достатъчно пространство в автомобила за седем души. Фейслифтът от 2015 г., съчетан с промяна в името на GLS, подсили луксозния характер на второто поколение големи SUV автомобили. Освен всичко това този модел е лидер в своя сегмент – подобно на S-класа лимузина.

Honda Promo Offers 728×90

Днес Mercedes-Benz предлага седем модела в SUV сегмента – GLA, GLC, GLC купе, GLE, GLE купе, GLS, G-класа. SUV моделите са основен структурен стълб в продуктовия портфейл на Mercedes-Benz и допринасят съществено за растежа на бранда. Досега над шест милиона клиенти в цял свят са заложили на SUV автомобилите на Mercedes-Benz.

Увереното присъствие на новия Mercedes-Benz GLS се дължи на неговите впечатляващи размери, които са по-големи от тези на предшественика му – GLS вече е по-дълъг със 77 мм и по-широк с 22 мм. Едно от предимствата на увеличената с 60 мм база е по-големият интериорен обем, особено в зоната на втория ред седалки. Трите реда седалки с електрическо регулиране предлагат много пространство и комфорт за всички пътници. Седалките на третия ред може да се спускат към пода, за да се увеличи обемът на товарното отделение до 2400 литра, а седалките на втория ред се сгъват до хоризонтална позиция.

За първи път се предлага и 6-местен вариант с две луксозни индивидуални седалки на втория ред.

В GLS 580 4MATIC световна премиера прави и електрифицираният V8 двигател с EQ Boost – 48-волтова система с интегриран стартер-генератор.

Активното окачване E-Active Body Control, базирано на 48-волтова система, осигурява отличен комфорт, пъргава реакция на автомобила и офроуд възможности от високо ниво.

Подобно на GLE, GLS е оборудван с асистиращи системи на Mercedes-Benz от най-ново поколение, които подпомагат шофьора. Новата система 4MATIC осигурява отлична пъргавина на пътя и силно представяне на автомобила далеч от утъпкания път.

Автомобилът е с впечатляваща за своя сегмент аеродинамика, с коефициент на аеродинамично съпротивление Cd = 0.32.

Новият GLS, като S-класа на SUV-овете, осигурява удобства за своите пътници, особено за тези на задните седалки. Автомобилът разполага с развлекателна система MBUX за задните седалки, два 11,6-инчови сензорни екрана за филми, музика и интернет.

Наличен е и пакет „Комфорт за задните седалки ПЛЮС“, който включва отделен таблет за управление на комфортните и развлекателни функции на MBUX от задните седалки. Всички седалки са с електрическо регулиране, част от стандартното оборудване, а функцията Easy-Entry улеснява достъпа до третия ред седалки.

Сгъването на задните седалки е лесно и удобно, като става с натискането на бутон. Може да се избере вариант с триместна седалка, тип пейка, или две луксозни индивидуални седалки с подлакътници на втория ред. На третия ред има две напълно оборудвани и отопляеми седалки за хора с ръст до 1,94 м. Пътниците на третия ред разполагат с отделни зареждащи USB портове.

Новият GLS се предлага с петзонова автоматична климатична система.

Новият Mercedes-Benz GLS 580 4MATIC харчи в комбиниран режим 9.8-10.0 л/100 км (емисии на CO₂: 229-224 г/км).

„Новият GLS е S-класата на премиум SUV-овете. Той се отличава с нива на лукс, сигурност и интелигентност, които почти нямат равни на себе си“, коментира Ола Келениус, член на управителния съвет на Daimler AG, отговарящ за корпоративната развойна дейност на Mercedes-Benz Cars.

„GLS предлага съвременен лукс, комбиниран с характеристики на офроудър“, допълва Гордън Вагенер, ръководител на дизайнерския екип на Daimler AG.

„Мощните характеристики на офроуд дизайна на автомобила са комбинирани с елегантност, присъща на класическата луксозна лимузина. Интериорът е синтез от съвременни и луксозни естетични решения, характерна SUV практичност и дигитални високи технологии. Затова според нас новият GLS предлага най-доброто от всички тези светове“, казва още Вагенер.