Броени дни преди официалното му въвеждане на пазара новото Mini Clubman направи премиера пред българска публика. Моделът вече е наличен в шоурумите от началото на този месец. Представената на специализираните медии версия е модификация John Cooper Works с новия четирицилиндров турбодвигател с мощност 306 к.с.
С прецизно модифицирания си дизайн, разширената гама от иновативно оборудване и по-модерните технологии в областта на управлението и свързаността новият Clubman затвърждава позицията си на стилен индивидуалист в премиум компактния сегмент.
Гъвкавият автомобил с пет места е с по-ярко излъчване благодарение на свежи акценти в екстериора и интериора. Най-новите предложения от гамата дигитални услуги на Mini Connected подчертават напредничавия и ориентиран към лайфстайла характер на Clubman. Атрактивните предложения от програмата от допълнително оборудване и оригиналните аксесоари осигуряват допълнителни възможности за индивидуализация.
Възможностите на новото Mini Clubman, което залага на индивидуален стил в компактния сегмент с модерната интерпретация на класическата концепция на Shooting-Brake, се подчертават от комфорта на возене, предлагането на място и гъвкавостта. Четирите странични врати и петте места за седене, както и гъвкаво използваемият багажник зад двете Split Doors отзад, гарантират висока функционалност и характерното за марката креативно оползотворяване на пространството.
Типичната за марката пъргавина се осигурява от модерната гама от двигатели и висококачественото окачване на Clubman. Предлага се избор между три бензинови и три дизелови двигателя с мощност от 102 к.с. до 192 к.с. и среден разход на гориво: 6,5 – 4,0 л/100 км. СО2 емисиите са в рамките на 147 – 105 г/км. Най-мощните бензинови и дизелови двигатели по желание могат да бъдат комбинирани и със задвижване на четирите колела ALL4.
Безспорно звездата в гамата е модификацията Mini John Cooper Works Clubman. Това е най-мощната версия на Clubman. Тя залага на четирицилиндров турбодвигател с мощност 306 к.с. Новото Mini John Cooper Works Clubman харчи средно 7,4 – 7,1 л/100 км и отделя 169 – 161 г/км СО2 емисии. При John Cooper Works Clubman мощният двигател серийно се комбинира с нова осемстепенна трансмисия Steptronic Sport включително механичен блокаж на диференциала на предния мост, система за задвижване на четирите колела ALL4, специфично окачване, както и допълнителни модификации за подсилване на структурата на каросерията и свързването на агрегата и компонентите на окачването. Така състезателното усещате в стил John Cooper Works е гарантирано, а удоволствието от шофирането при индивидуалния модел с шест врати се издига до предизвикателно динамично изживяване.
Най-новото поколение на разработения за John Cooper Works четирицилиндров двигател с технология TwinPower Turbo надвишава мощността на предишния модел със 75 к.с. Максималният въртящ момент е повишен със 100 Нм до 450 Нм. Значително е подобрено и ускорението. Автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 сек, което е с 1,4 секунди по-бързо от предишния модел. Още по-впечатляваща е неговата еластичност. С концентрираната мощ на новия двигател и оптимизираните възможности за пренасянето на мощността до пътя, както и до нестабилни терени, новото Mini John Cooper Works Clubman си подсигурява първо място на стартовата решетка сред спортните модели в компактния сегмент. Мощността спрямо версията Cooper S Clubman се е увеличила от досегашните 39 к.с. до 114 к.с. Постигнатите по този начин динамични характеристики са съчетани със специфични за модела оборудване и дизайнерски елементи, които подчертават яркия и ексклузивен характер на модела.

Четирицилиндровият агрегат е базиран на двулитровия двигател на Mini Cooper S Clubman със специфични за модела модификации на базовия мотор, като е оборудван с най-новото поколение на технологията TwinPower Turbo. Адаптациите, разработени на базата на опита на John Cooper Works в моторните спортове, включват подсилен колянов вал и основни лагери с увеличено сечение, специфични бутала, мотовилки без втулки, както и гасител на усукващите колебания с оптимизирано охлаждане.
Значителното увеличение на мощността спрямо предишния двигател се постига и с помощта на по-голям турбокомпресор. Във връзка с повишеното налягане на нагнетявания въздух степента на сгъстяване на новия агрегат е понижена от 10,2 на 9,5. Интегрираният в изпускателния колектор турбокомпресор освен това е оборудван с байпасен клапан, който допринася за оптимизиране на реакциите на двигателя.
Мощното задвижване на новото Mini John Cooper Works Clubman разгръща увеличен с около 28% спрямо предишния модел до 450 Нм максимален въртящ момент в широкия оборотен диапазон между 1750 и 4500 об/мин. Максималната мощност е увеличена с около 32%. Новата върхова стойност на мощността от 306 к.с. се постига между 5000 и 6250 об/мин. Максималната скорост е ограничена електронно до 250 км/ч.
Монтираният напречно отпред двигател подава мощността си към новоразработената осемстепенна трансмисия Steptronic Sport. Най-новото поколение на трансмисията се отличава с повишен вътрешен коефициент на полезно действие и разширен диапазон от предавателни числа. По този начин при шофиране на висока предавка благодарение на ниските обороти на двигателя се понижава разходът на гориво. Новото управление на трансмисията повишава както динамиката на превключването, така и комфорта на возене. Освен това допълнително са оптимизирани както комфортът при превключване, така и акустиката.
Централна роля при оптимизирането на сцеплението, пъргавината и стабилността играе системата за задвижване на четирите колела ALL4, която е част от серийното оборудване на Mini John Cooper Works Clubman. Компактното задвижване на четирите колела с оптимизирано тегло се състои от ъглов редуктор на предния диференциал, наречен Power-Take-Off, съставен от две части карданен вал и заден диференциал с Hang-On съединител с електрохидравлично управление. Интелигентното управление на системата ALL4, което е свързано с контрола на стабилността DSC, винаги изчислява оптималното съотношение на разпределението на мощността между предните и задните колела.
Цялостният пакет за динамика, пъргавина и прецизност, базиран на опита на John Cooper Works в моторните спортове, е допълнен със специфични за модела дизайнерски елементи в екстериора, които служат за оптимизиране на аеродинамиката и обтичането на каросерията. Големите въздухозаборници в предната част на автомобила са ориентиране към повишените нужди на задвижването и спирачната система от охладителен въздух. Освен това динамичните възможности се разпознават и по оформените специфично за модела странични прагове, както и индивидуалните задни брони с интегрирани дифузори. Спойлерите на покрива повишават аеродинамичното притискане при високи скорости. Освен това новите John Cooper Works модели са оборудвани с корпуси на външните огледала с оптимизирана аеродинамика.
Други специфични за модела акценти в екстериора се поставят и от опционалното контрастно червено лаково покритие на покрива и корпусите на външните огледала, индивидуалното оформление на Side Scuttles в областта на страничните мигачи и логото на John Cooper Works на радиаторната решетка и на задния капак. Централните въздухозаборници на модела са със структура „пчелна пита“. Оформената по нов начин радиаторна решетка е разделена от червена напречна лайстна.
За характерната за спортен автомобил атмосфера в интериора допринасят и John Cooper Works спортните седалки с интегрирани подглавници, спортният волан с мултифункционални бутони, селекторът на трансмисията и таванът в цвят антрацит.
Ексклузивното серийно оборудване включва още LED фарове, система за комфортен достъп, Driving Modes и радио Visual Boost, включително 6,5-инчов цветен тъчскрийн дисплей и оформена по нов начин графика на изображенията.