Nissan IMx: Между фантазията и реалността

-
снимки:Nissan Motor Company Ltd.

Релакс по японски или нови EV източни философии за ерата на автономните автомобили

Honda Promo Offers 728×90

Изцяло електрическият концептуален кросоувър Nissan IMx, предлагащ напълно автономно управление и пробег с едно зареждане от над 600 км, бе представен в края на миналия месец на автомобилното изложение в Токио.

Иновативният концептуален автомобил предлага поглед в бъдещето на Nissan Intelligent Mobility, подходът на японската марка за промяна на задвижването на автомобилите, управлението и интегрирането им в обществото. Прототипът заздравява връзката между автомобила и шофьора като близък, надежден партньор, който предлага по-безопасно, по-удобно и по-приятно пътуване. Предлагайки впечатляващо удоволствие по време на път и възможността за контрол на режима на задвижване, Nissan IMx цели да трансформира всекидневието на шофьорите.

„Концептуалният кросоувър IMx с нулеви вредни емисии въплъщава бъдещето на Nissan Intelligent Mobility“ – споделя Даниеле Скилачи, изпълнителен вицепрезидент „Маркетинг и продажби, бизнес с автомобили с нулеви вредни емисии и батерии“ – Чрез Nissan Intelligent Mobility ние се ангажираме да променим в близко бъдеще начина, по който автомобилите и хората комуникират, а също и начина, по който автомобилите взаимодействат с обществото“, допълва той.

В основата на технологичните характеристики на IMx стои бъдеща версия на ProPILOT, технологията, която предлага напълно автономно управление. Когато бъде включен режимът на задвижване ProPILOT, системата прибира волана в арматурното табло и накланя всички седалки, давайки на водача повече пространство и позволявайки на пътниците да се отпуснат и да се насладят на своето пътуване. При режим Manual автомобилът връща волана и седалките в оригиналните им позиции, предавайки контрола отново на водача.

Концепцията IMx с нулеви вредни емисии възприема новата платформа за електромобили на Nissan, проектирана за максимална ефективност. Тя позволява подът да е изцяло равен, което отваря просторно купе и подобрява динамиката на управление. С нисък център на тежестта шасито осигурява остро управление, което обещава да предефенира кросоувър сегмента.

Мощният, но тих задвижващ мотор осигурява повече удоволствие. IMx разчита на два мощни електромотора отпред и отзад, които задвижват четирите колела. Комбинираната им мощност е 320 кВт и впечатляващите 700 Нм въртящ момент, черпещи енергия от батерия с голям капацитет, която е с променен дизайн и устройство с цел постигане на по-висока плътност. Тази нова батерия осигурява пробег от над 600 км с едно зареждане, за да могат пътниците да се радват на по-дълго приключение, без да се притесняват за презареждане.

Nissan IMx допринася и към обществената инфраструктура. Например, след като превози собственика си до летището, IMx може да се паркира самостоятелно на място, където автомобилът да се свърже с местната електрическа мрежа и да действа като „виртуална“ електроцентрала, връщайки електричество в мрежата, разширение на функциите „автомобил към дома“ и „автомобил към сграда“. След като собственикът се върне, IMx може да го вземе от терминала и да го откара у дома. Целият процес се изпълнява ефикасно благодарение отчасти на увеличения капацитет на батерията и технологиите за свързаност на борда, включително Seamless Autonomous Mobility.

Nissan представи електрическата кoнцепция IMx по време на автомобилния салон в Токио. Напълно автономният прототип въплъщава бъдещето на Nissan Intelligent Mobility.

Досега автомобилите се проектираха с ясно разграничаване между екстериор и интериор. Екстериорният дизайн дава усещане за сигурност от външната страна, докато интериорът предлага на водачите подходяща среда за концентриране върху управлението. Тази целенасочена диференциация вероятно ще се промени с появата на автономните автомобили. Дизайнерите на Nissan са се опитали да преосмислят интериорното пространство на IMx, за да създадат усещане за откритост, запазвайки усещането за уединение. За да постигнат това, те са се впуснали в оформянето на пространство, което свързва вътрешния и външния облик на автомобила.

Те искат също да пренесат основните характеристики на електрическите автомобили – тихи и спокойни, с усещане за светлина, но мощни и динамични. За целта черпят вдъхновение от японските концепции за ma, усещане за пространство и време, и wa (хармония), изразявайки съвместното съществуване на две привидно противоречиви понятия – „спокойствие“ и „движение.“

Оформлението на IMx изразява чистите и спортни характеристики на електрическия автомобил, внедрявайки характерни за Nissan дизайнерски елементи. От познатата V-образна радиаторна решетка гъвкавата характерна линия се издига и преминава през предния капак към задната част на автомобила. Широката повърхност на оформените предни калници започва от радиаторната решетка и продължава към профилите на автомобила, създавайки усещане за слоеве.

Акцентиращият червен цвят, контрастиращ с перлено-белия цвят на купето, е вдъхновен от uramasari, който описва красотата и екстравагантността, които са характерни за вътрешната част на традиционните японски кимона.

Интериорът на IMx се придържа към основната концепция за пространство, която може да се открие в традиционната японска къща, предполагайки усещане за откритост. Панорамният OLED приборен панел показва като фон заобикалящата автомобила среда. Отделен дисплей, облицован с дървесина, позициониран под приборния панел и обвиващ се около облицовката на вратите, дава на пътниците неуловимо усещане за външния свят, подобно на shoji, традиционен хартиен екран.

Диагоналната шарка katanagare върху седалките е деликатно гравирана с лазер. Подглавникът, чиято шарка е оформена подобно на kumiki, японски дървен пъзел, е изработен от силиконов материал и рамка, направена чрез 3D-принтиране.

Изкуствен интелект позволява на водача да контролира приборния панел с движение на очите и жестове с ръце. Този интуитивен интерфейс намалява до минимум физическите бутони и превключватели. Така се опростява кабината на IMx, превръщайки я в много ефикасна и комфортна.