Nissan Juke: Нежна еволюция

-
снимки:Nissan Motor Corp.

В началото на февруари се проведоха първите тестове на новия Nissan Juke за българските специализирани медии. Компактният кросоувър следва традицията, залагайки на разпознаваема индивидуалност и удоволствие от шофирането. Запазвайки фокуса върху забавлението, новата генерация предлага усъвършенствани нива на динамика и технологии, съчетани с впечатляващо просторно купе.

Juke акцентира върху дизайн, технологии и динамика в комбинация с практичност, предлагана от кросоувър автомобилите.

Nissan Juke залага на по-големи размери, атлетичен силует, 19-цолови алуминиеви джанти и плаваща линия на покрива в стил купе. Стандартно оборудван с LED технология, моделът запазва емблематичните си дневни светлини в комбинация с Y-образния светлинен подпис, естествено допълнение на V-образната решетката. Ексклузивният за новата генерация цвят – Fuji Sunset, допълва гамата от 11 екстериорни цветови предложения.

Новата генерация разполага с иновативната ProPILOT технология, която предлага електронно контролирано управление, ускорение или спиране.

Променен и отвътре, автомобилът е станал по-просторен за пътниците и разполага с повече място за техния багаж. Пространството за коленете на пътуващите на втория ред седалки е увеличено с 5,8 см, това под тавана с 1,1 см, а обемът на багажника е нараснал с 20% – достигайки 422 л. Усъвършенстваният интериор предлага стил и комфорт в съчетание с подобрена позиция за шофьора и повече възможности за съхранение на вещи. Новите, приятни за докосване материали на таблото и тапицерията на вратите създават премиум усещане, подсилено от стандартните спортни седалки тип monoform, тапицирани с Alcantara или кожа.

С широка гама опции за персонализация, новото ниво на оборудване N-Design дава възможност на всеки клиент да направи своя автомобил уникален.

Juke е оборудван с най-съвременните информационно-развлекателни и подпомагащи водача технологии. Благодарение на Intelligent Mobility новият Juke е най-свързаният до момента модел на марката, предлагайки на шофьора истински команден център.

Nissan Juke е станал по-спортен, което предразполага към по-динамично представяне на пътя, а същевременно с това е и пораснал. Той е дълъг 4210 мм, висок е 1595 мм и широк 1800 мм. Въпреки увеличените си размери, Juke остава компактен, а в сравнение с предшественика си е и по-лек с 23 кг.

Новата генерация на кросоувъра е оборудвана с ефективен 1.0-литров, трицилиндров бензинов двигател с турбо компресор. Агрегатът развива максимална мощност от 117 к.с. и предлага на водача динамично поведение, комбинирано с повишена икономичност. Моторът се куплира с 6-степенна ръчна или 7-степенна (DCT) спортна трансмисия с двоен съединител. Шофьорът има възможност за избор между три режима на работа – еко, стандартен и спортен, в зависимост от пътните условия и настроението си.

Това е и единствената слабост на Juke – един-единствен двигател, към която по-късно ще се появи и хибриднa вeрcия.

Наличният агрегат е доста удачен за японския кросоувър. На цифри може да изглежда слабичък, но всъшност това въобще не е така. Гой е по-добър от дoceгaшния 1,6-литрoв aтмocфeрeн 4-цилиндрoв двигател, като същевременно предлага повече динaмикa.

СVT трансмисията работи плавно и разумно. Какво ще рече последното ли – тя е по-икономична от механичната трансмисия. За справка, в края на теста бoрдкoмпютърът oтчeтe комбиниран разход от 6,2/100 км.

Е, трябва да отбележим aeрoдинaмичния шум при по-виcoки cкoрocти, които си позволихме на магистрала „Струма“, както и липсата на 4х4 задвижване. Извинявам се, но аз съм от поколението на динозаврите, за които колите са леки или 4х4, а кросоувър модата е трудноразбираема теорема. Но това е дълга тема с предизвестен, негативен за мен край.

Цените на новия Juke стартират от 33 890 лв. с ДДС.