На европейския пазар традиционният седан в сегмент D е в застой през последните години. Под натиск от разнообразни предпочитания на клиентите и различен дизайн, особено от пазара на SUV модели, големият седан би могъл да заложи на по-широко разнообразие и възприемане на по-ясно изразена идентичност. В тези трудни условия дизайнерите на новия Peugeot 508 залагат на преминаване от традиционния силует с четири врати към фастбек с пет врати. С нова по-ниска и компактна архитектура, нов по-изразителен и солиден дизайн, впечатляващ интериор с обновена версия на i-Cockpit, солидно пътно поведение, нови двигатели, много технологични функции и повишено качество на материалите, Peugeot 508 дава сериозна заявка за място под слънцето на силно конкурентния пазар на седаните в сегмент D.
С дължина от 4,75 м новият Peugeot 508 е един от най-компактните седани на пазара и стои по-близо до премиум предложенията. Близък е до Audi A5 Sportback и същевременно е с 11 см по-къс от Volkswagen Arteon (4,86 см). Дължината на автомобила е намалена с 8 см в сравнение с предишното поколение, а междуосието (2,79 м) е скъсено с 2,4 см.
Предният и задният надвес са намалени за постигане на по-динамичен силует и по-добра пъргавина, както на пътя, така и при маневриране. Радиусът на завой е подобрен и намален с 1,5 м в сравнение с предишното поколение. Диаметърът на завой е 10,80 м.
Автомобълт демонстрира солиден и сдържан силует. Въпреки това неговата широчина от 1,84 м – с 2 см повече в сравнение с предишното поколение, остава сред средните в сегмента. Моделът печели и от прибраната височина от 1,40 м, с 6 см по-нисък в сравнение с предшественика си, което го прави по-издължен и с оптимално балансирани пропорции. Тази ниско изградена конструкция, възможна поради вратите без рамки, не жертва обаче клиренса и пространството за главата и прави автомобила един от най-динамичните седани на пазара, с най-близък конкурент Audi A5 Sportback. Конструкцията осигурява също много добра аеродинамика с коефициент на въздушно съпротивление Cx от 0,26.
Новият Peugeot 508 привлича погледите с енергично и изразително присъствие. Автомобилът е нисък – едва 1,40 м и с аеродинамичните си линии е решен в стил „купе“.
Предницата е агресивна. Прецизно изработената радиаторна решетка с шахматен мотив е разположена между предните Full LED фарове, което е вдъхновено директно от най-новия концептуален автомобил на марката – Instinct. С лъва в центъра на радиаторната решетка и логото 508, разположено в най-предната част на капака, моделът отдава дължимото на своите признати предшественици – 504 и 504 купе.
Хоризонталният преден капак е снижен максимално, за да усили усещането за динамика.
В профил 508 разкрива балансирани пропорции. Покривът е нисък и обтекаем. Автомобилът изглежда компактен, като дължината му е ограничена до 4,75 м. Остъклените повърхности придават допълнителен финес на силуета и разкриват врати без рамки.
В задната част блестящо черната хоризонтална лента, която характеризира най-новите модели на марката, е интегрирана между светлини. Но това, което веднага изпъква, са триизмерните Full LED задни светлини. Заимствани директно от дизайна на най-новите концептуални автомобили на марката и използвани за пръв път при Quartz, те правят светлинната идентификация във формата на нокти постоянно видима.
В салона погледите привлича инструменталният панел и най-новата версия на i-Cockpit. Акцентът е върху компактния волан и големия 10-инчов HD капацитивен сензорен екран във формат 8:3. 508 разполага и с дисплей на нивото на очите с 12,3-инчов цифров екран с висока резолюция. Напълно конфигуруем и подлежащ на персонализация, дисплеят е разположен над волана и представя цялата необходима информация за шофирането в полезрението на водача, намалявайки необходимостта да отклонява поглед от пътя.
Централният сензорен екран е вграден в инструменталния панел, на приблизително същата височина като дисплея на нивото на очите. Капацитивният сензорен екран е с 8-инчова версия при базовото ниво на оборудване Active и с 10-инчова HD версия при ниво Allure и по-високите нива. Придружен е от седем лостчета, наподобяващи клавиши на пиано, интегрирани в панела и осигуряващи директен достъп до основните функции: радио, климатик, навигация, настройки на автомобила, телефон, мобилни приложения и i-Cockpit Amplify.
На централната конзола е разположен и лостът на 8-степенната автоматична скоростна кутия, който е електрически и се управлява с едно натискане.
Новият Peugeot 508 предлага широка гама от системи в помощ на водача от най-ново поколение, сред които специално внимание заслужава системата за нощно виждане Night vision. Оригиналната система за нощно виждане използва инфрачервена камера и засича живи същества пред автомобила нощем или в условия на намалена видимост. Тя осигурява засичане в рамките на 200-250 м извън обхвата на предните фарове и извежда образа от инфрачервената камера централно на цифровия дисплей на нивото на очите на водача.
При шофиране в града на водача е осигурена помощ при извършване на определени маневри от системата Visiopark 2 (360° изглед) и системата за паркиране от най-ново поколение Full Park Assist с функция Flank guard за защита на фланговете. Системата автоматично управлява посоката, ускорението и спирачната система при заемане и освобождаване на паркомястото.
Оборудването за свързаност включва функция Mirror Screen, съвместима с Android Auto, Apple CarplayTM и MirrorLink, с гласово разпознаване извън автомобила чрез смартфон.
Пакетът Peugeot Connect включва 3D свързана навигация с TomTomTraffic с разширени функции.
Новият 508 е оборудван с двигателите от ново поколение PureTech и BlueHDi с технология SCR. При бензиновите агрегати има две нови предложения, разработени на базата на 1,6-литровия PureTech – PureTech 180 S&S EAT8 и PureTech 225 S&S EAT8 (само за версия GT). Заедно със спортния режим на електронното окачване последното предложение предоставя завидна мощност и бързи реакции.
Възможностите за избор при дизеловите двигатели са четири, разработени на базата на 1,5-литровия и 2,0-литровия BlueHDi. BlueHDi 130 S&S с 6-степенна механична трансмисия е двигателят на базовото ниво и единственият, който предлага 6-степенна механична скоростна кутия. Останалите предложения са BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8 и BlueHDi 180 S&S EAT8.
Новият 508 стои много стабилно на пътя, здраво „захапал“ асфалта и предлага чудесна динамика. За комфортната возия се грижат настройки за контакт с пътя, адаптирани за всеки двигател. Те омекотяват досега с неравни повърхности. За оптималното пътно поведение спомага и новата 8-степенна автоматична скоростна кутия EAT8 с електрически лост.