Peugeot Rifter 4×4 concept: По пътищата на свободата

-
снимки:Peugeot

Peugeot представя на Автомобилното изложение в Женева високопроходима концептуална версия на модела Rifter. Peugeot Rifter 4×4 concept е истински приключенец. Матовата черна маска между радиаторната решетка и предния капак ефективно защитава предницата на автомобила от изпръскване. Визията на прототипа е допълнена от задната врата, решена отново в матовочерно. Няколко елемента в цвят черен оникс са заимствани от серийния модел и използвани при страничните огледала, радиаторната решетка и покривните рейки, за да завършат облика му. 16-инчовите лакирани джанти в цвят черен оникс с ефект „диамант“ придават допълнителен характер на автомобила.

Honda Promo Offers 728×90

Отпред забелязваме жълти акценти върху фаровете за мъгла, фона на надписа „Peugeot“ на радиаторната решетка и върху матовата черна маска на капака. Отстрани динамичните вертикални ленти в задната част на плъзгащата се врата носят идентичността на Rifter. Отзад логото Rifter преминава през задното стъкло.

За динамичния силует на автомобила спомагат стикерите с хромирано покритие върху задните калници, които достигат покрива. Логото Dangel е пресъздадено специално за случая с жълти щрихи и ще се появява при всички бъдещи модели на марката занапред.

Интериорът също може да се похвали с различни цветове и материали. Брандираните с логото Rifter седалки съчетават тапицерия от сив текстил с релефни орнаменти и черна алкантара. Седалките са с декоративни шевове в яркожълт цвят, които могат да се видят и по ръкохватката на скоростния лост. Жълтите ръбове, направени от гъвкав материал, тип „неопрен“, напомнят цвета на каросерията.

Воланът на i-Cockpit е изработен от кожа със същите жълти декоративни шевове и носи логото на марката в същия нюанс. Усъвършенстваният дизайн на бордното табло съдържа сатинирани сиви декоративни елементи специално за случая и използва същите ленти в опушен хром, както отвън.

Щедрите вложки от масивен, машинно обработен алуминий подсилват дизайна на централната конзола и панелите на вратите. Матираният алуминий разкрива името Rifter, като играе с повърхностите и отраженията.

Автомобилът е оборудван с BlueHDi двигател с мощност 130 к.с. и максимален въртящ момент от 300 Нм. Агрегатът се куплира с 6-степенна механична скоростна кутия.

Peugeot Rifter 4×4 concept се чувства еднакво добре върху асфалт, чакъл, кал, сняг и каменисти пътища. За целта той е оборудван със система за задвижване на четирите колела, разработена от Dangel. Увеличеният с 80 мм пътен просвет позволява на Rifter 4×4 concept да преодолява повечето препятствия. Задвижването 4×4 използва вискомуфа и се включва чрез селектор, разположен върху бордното табло, вдясно от скоростния лост.

Автомобилът предлага 3 режима на шофиране – 2WD, 4WD и Lock. В режим 2WD може да шофирате по време на ежедневните пътувания в нормални пътни условия. В режим 4WD трансмисията задвижва задните колела в случай на загуба на сцепление. Режимът Lock, при който се блокира задният мост, е полезен при шофиране в екстремни условия върху трудни терени.

Далеч от светлините на града Rifter 4×4 concept разчита на LED лентата в горната част на предното стъкло. Извитата, широка 1,35 м лента съдържа 100 LED светлини, подредени в 2 редици и осигурява обща мощност от 300 вата.

А през нощта може да разчитате на палатката „Overland“, разработена от експертите от Autohome, с която автомобилът е оборудван. Палатката се разпъва много лесно, а след това е необходимо само да закрепите плъзгащата се стълба. Материалът на палатката е специално проектиран за Peugeot Rifter 4×4 concept. Матракът е покрит със същия орнаментиран сив текстил с декоративни жълти шевове като седалките. Той е компактен и лесен за сгъване, за да може да се побере сгънат в палатката. За финален щрих възглавниците са покрити с алкантара, отново с декоративни жълти шевове.

А след изгрева велосипедът VTT Peugeot eM02 FS Powertube поема нещата в свои ръце, стига да сте готови за приключение. Той загатва за следващото поколение електрически велосипеди на Лъва. Компактната му батерия е интегрирана в рамката, което осигурява плавен и аеродинамичен стил. Двойното окачване го прави подходящ за предизвикателни планински преходи. Велосипедът е разположен отзад, върху стойка, монтирана на теглича на автомобила. Анодизираното му сатинирано жълто на цвят покритие създава изтънчен контраст с матовата черна задна врата на Rifter 4×4 concept.