Range Rover Evoque: Интелигентен и стилен всъдеход

-
снимки:Ивелин Солаков

Новото поколение на Range Rover Evoque бе представено официално пред българска публика към края на миналата година, а през май т.г. родните специализирани медии имаха възможност да тестват модела в реални условия.

Новият Evoque предлага изискан и прецизен екстериорен дизайн, ювелирни елементи и открояващо се внимание към детайла. Устойчивият профил и подобен на купе силует се характеризира с отличителен скосен покрив и издигаща се средна линия. Впечатляващите пропорции и обем са подсилени от подчертаните рамене и мощните арки на колелата, които в съчетание с 21-инчовите джанти създават силно и динамично присъствие.

Въвеждането на супер тънки матрични LED предни фарове осигурява по-изтънчена светлинна графика отпред и отзад. Изравнени с каросерията дръжки на вратите допълват гладката, изваяна естетика, а „бягащите“ мигачи създават целенасочен светлинен подпис.

Автомобилът впечатлява с изискан екстериорен дизайн, прецизно изпипани елементи, почти маниакално внимание към детайлите, усъвършенствани технологии и подобрено пътно поведение.

Размерите на новия Evoque са почти идентични с тези на неговия предшественик, но стъпвайки върху новата напречна архитектура на Land Rover, използваща различни материали, той предлага повече пространство в купето отпреди. По-дългото междуосие осигурява допълнително пространство от 20 мм за коленете на пътниците на задните седалки и повече място за съхранение на дребни вещи. По-голямата жабка и централното отделение вече могат да поберат таблети, ръчни чанти и бутилки. Пространството за багаж е с 10% по-голямо (591 литра), много по-широко и лесно помества сгъната детска количка или комплект стикове за голф, като обемът се увеличава до 1383 литра, когато делимите в съотношение 40:20:40 седалки на втория ред са сгънати.

Новият Evoque е станал и по-проходим благодарение на усъвършенстваните технологии, като по този начин осигурява сцепление върху всякакви повърхности и при всякакви условия. Пътният просвет е 212 мм, а предният и задният ъгъл на заход са съответно 25 и 30,6 градуса.

Terrain Response 2 е налична като стандартно оборудване със задвижване на всички колела и автоматична трансмисия. Шофьорът може да избира между четири режима – комфорт, пясък, трева/чакъл/сняг и кал/коловози.

Максималната дълбочина на газене от 600 мм може да бъде проследявана ефективно с опционалните сензори за газене. Ултразвуковите сензори във външните огледала от своя страна измерват точно дълбочината на водата, която се извежда на централния сензорен екран.

Технологията ClearSight Ground View се базира на камери, разположени в предната решетка и в страничните огледала, които прожектират данни на централния сензорен екран, показвайки какво има пред и под предната част на автомобила чрез виртуален 180-градусов изглед.

Задното окачване, тип integral link, разделя страничните и надлъжните сили, за да увеличи контрола върху каросерията и пъргавината, като осигурява по-голям комфорт и увереност на пътя, в което се убедихме по време на теста. Новият Evoque е станал по-сигурен на пътя, което се усеща най-осезаемо при висока скорост в завои. Предното хидравлично окачване Макферсон съдържа хидравлични втулки, за да минимизира вибрациите на колелата при висока скорост, които се усещат през волана.

Адаптивната динамика съчетава интелигентни сензори и амортисьори с променлива твърдост, които следят пътните условия на всеки 100 милисекунди. Системата постоянно регулира амортисьорите, за да предостави стабилна возия и оптимален контрол, независимо от всяка промяна на терена или настилката.

Налично е и активно задвижване – електронна система за векторно разпределение на въртящия момент, която непрекъснато балансира разпределението на въртящия момент на двигателя между предната и задната ос при завиване, за да подобри сцеплението и стабилността на кормилното управление. Функцията „изключване на задвижването“ изключва задвижването на задните колела при шофиране с постоянна скорост, за да намали загубите от триенето и да увеличи икономията на гориво, преди безпроблемно да се включи отново за части от секундата, когато условията го изискват, за да предотврати загуба на тяга.

Новият Evoque се предлага с широк набор технологии за всякакви терени, като контрол при спускане по наклон, постепенно отпускане на спирачката по наклон и система за поддържане на зададена скорост по пресечен терен.

Внимание заслужава и технологията ClearSight Ground View, която на практика реализира концепцията за „прозрачен“ преден капак, осигуряващ по-голяма видимост под автомобила при движение по неравен терен – без значение дали се преодолява препятствие в градската джунгла или сред природата. Технологията ClearSight, интегрирана чрез вътрешното огледало за обратно виждане, работи посредством камера, разположена в основата на антената на автомобила, която предоставя на огледалото за обратно виждане цялостна видеокартина, значително по-обширна от което и да е задно огледало. ClearSight технологията е включена в най-високото ниво на оборудване HSE, но тя се предлага като опция и за всички останали версии.

Новото поколение е оборудвано и с функцията „интелигентни настройки“, която използва усъвършенствани алгоритми на изкуствен интелект, за да научи навиците на водача. Самообучаващата се технология разпознава шофьора от неговия ключ и когато той приближи автомобила, го посреща с подготвена позиция на седалката и волана, позволявайки да бъдат регистрирани до осем профила.

Новият Evoque стъпва на пазара с последно поколение Ingenium двигатели, оборудвани с 9-степенна автоматична трансмисия ZF. Дизеловите агрегати включват мощности от 150, 180 и 240 к.с., а бензиновите мотори са с 250 и 300 к.с.

Най-икономичният от тях е дизеловият агрегат със 150 к.с. (FWD) с емисии от 143 г/км и среден разход от 5,4 л/100 км, докато в другия край на динамичната скала стои бензиновият вариант с 300 к.с. (AWD), с въртящ момент от 400 Нм, емисии от 186 г/км и разход в смесен цикъл от 8,1 л/100 км.

Новото интелигентно огледало за обратно виждане се трансформира в HD видеоекран с едно докосване на бутон. Благодарение на данните от задната камера, изведени в огледалото, видимостта на водача остава неограничена от пътници или големи предмети отзад, а камера, разположена над задното стъкло, осигурява по-широко 50-градусово зрително поле.

Повечето 4х4 версии на Evoque с по-малкия дизелов двигател със 150 к.с са с 48-волтова електрическа батерия. Така наречения mild hybrid е иновативна технология, използвана за пръв път при Land Rover.

През 2020 г. се очаква и първият plug-in хибрид. Той ще съчетава нов 1,5-литров Ingenium двигател със 197 к.с. и разположен отзад електрически мотор с мощност 107 к.с., използвайки литиeво-йонна батерия с капацитет 11,3 кВтч. Благодарение на нея автомобилът ще може да изминава 64 км в изцяло електрически режим.

Цените на новия Evoque стартират от 72 000 лв. с ДДС за версията 4х2 с ръчна скоростна кутия.