Range Rover PHEV: Високопроходимият британец стана еколог

-
снимки:Jaguar Land Rover

Новият Range Rover PHEV комбинира мощен електрически мотор с високодинамичен бензинов двигател Ingenium, за да предложи устойчив лукс с нови нива на икономичност и проходимост, допълващи неговия легендарен финес и привлекателност.

Легендарният Range Rover предприе следващата стъпка в развитието си с plug-in хибриден електрически (PHEV) модел, подходящо представен в Музея на дизайна в Лондон миналия месец.

Новият Range Rover PHEV комбинира мощен електрически мотор с високодинамичен бензинов двигател Ingenium, за да предложи устойчив лукс с нови нива на икономичност и проходимост, допълващи неговия легендарен финес и привлекателност. За първи път клиентите, които избират флагманския SUV на Land Rover, могат да се радват на шофиране с нулеви емисии.

„Нашите клиенти са съвсем наясно какво искат от един нов Range Rover. „Не го променяйте, просто го направете по-добър“, ни казват те, затова всичко, което сме направили, е било с цел да го подобрим. След почти 50 години четвъртото поколение Range Rover е най-изисканият досега, гарантирайки, че оригиналният луксозен SUV остава избора на взискателните клиенти в цял свят“, коментира Гери Макгавърн, главен директор „Дизайн”, Land Rover.

Икономичният нов plug-in хибриден електрически автомобил Range Rover P400e съчетава 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател Ingenium с 300 конски сили (221 кВт) и електрически мотор със 116 к.с. (85 кВт). Сумарната мощност от 404 конски сили (297 кВт) осигурява на автомобила ускорение от нула до 100 км/ч за 6,8 секунди (0-60 мили/ч за 6,40 сек.) и максимална скорост от 220 км/ч (137 мили/ч). Благодарение на електрифицирания силов агрегат Range Rover P400e има пробег до 51 км (31 мили) в електрически режим (EV). Литиево-йонната батерия може да се зареди напълно за едва 2 часа и 45 минути.

Налични са два режима на задвижване. Parallel Hybrid е режим за шофиране по подразбиране. Той съчетава бензиново и електрическо задвижване. Шофьорът може да оптимизира заряда на батерията или разхода на гориво с помощта на една от двете функции за управление на заряда – Save и Predictive Energy Optimisation (PEO).

Функцията Save не позволява на заряда на батерията да падне под предварително избрано ниво. Въвеждането на дестинация в навигационната система пък активира функцията Predictive Energy Optimisation (PEO) – Предсказуема оптимизация на енергията. Тя използва данни за надморската височина от вградения GPS за избрания маршрут с цел интелигентно комбиниране на електрическия мотор и бензиновия двигател за максимално увеличаване на икономията на гориво

Режимът EV (Electric Vehicle) позволява на автомобила да се движи само с електрическия мотор, използвайки съхранената в батерията енергия – перфектното решение за тихи пътувания с нулеви емисии.

„Новият Range Rover извежда нашия луксозен SUV до нови висоти, предоставяйки увеличен финес, лукс и проходимост на всякакъв терен. Новият силов агрегат PHEV не е просто безкомпромисно решение – той надгражда традициите на нашия флагмански SUV и предоставя по-високо ниво на финес и комфорт заедно с впечатляваща динамика и икономичност“, споделя Ник Колинс, директор на автомобилната серия Jaguar Land Rover.

Функциите, които увеличават комфорта, променят преживяването при пътуване както за водача, така и за пътниците. Предните седалки са с 24-степенно регулиране, докато отзад напълно обновеното купе и по-широките, по-меки седалки с накланящи се до 40 градуса облегалки и предлагащи 25 програми за масаж благодарение на технологията за масаж с горещи камъни, създават спокойна и луксозна обстановка.

Ако работите, докато се возите, разполагате със 17 точки на свързване, включително битови електрически контакти, USB, HDMI и 12 V, а 4G Wi-Fi точки на достъп за общо 8 устройства и удобни места за съхранение на вещи са проектирани за пътуващите по работа.

Технологичният Range Rover PHEV може да се похвали още с щора, управлявана с жестове. Тя се отваря и затваря чрез модерна система за управление с жестове, която засича движението на ръката на пътника. Щората се отваря само с един жест – плъзгане назад пред огледалото за обратно виждане и се затваря с плъзгане напред.

Друга новост е йонизацията на въздуха в купето. За целта са използвани заредени водни наночастици за пречистване на въздуха.

Автомобилът е оборудван още с пикселизирани лазерни LED предни фарове. Модерната технология е с по-ярка светлина, но интелигентно затъмнява отделни секции светодиоди, за да избегне заслепяване на насрещните водачи.

Благодарение на електрифицирания силов агрегат Range Rover P400e има пробег до 51 км (31 мили) в електрически режим (EV). Литиево-йонната батерия може да се зареди напълно за едва 2 часа и 45 минути.

Освен това клиентите могат надеждно да заключват и отключват автомобила си без необходимостта да носят стандартния ключодържател (Activity key).

След представянето на новия Range Rover Sport plug-in хибриден електрически автомобил (PHEV) броени дни преди това, пътуването на Jaguar Land Rover от ICE към ACE продължава, преминавайки от конвенционалните двигатели с вътрешно горене към автономни, свързани и електрифицирани автомобили.

Проектиран и конструиран от Jaguar Land Rover във Великобритания, новият Range Rover ще се произвежда в завода на компанията в Солихъл и вече може да се поръчва, като първите доставки ще стартират в края на 2017 г. в зависимост от пазара.