Новото Renault Megane предлага обновен и модернизиран кокпит. Моделът разполага с нови 9,3-инчов мултимедиен екран и 10,2-инчов екран на арматурното табло и се възползва от всички функции на мултимедийната система Renault EASY LINK. Тази система е лесна за употреба, благодарение на своята ергономичност и функционалност.
За повишаване на безопасността и комфорта са налични нови помощни системи за шофиране. Те включват система за поддържане на лентата на движение и автоматично спиране и потегляне при натоварено движение, автономна система от ниво 2, която предлага комфорт и спокойствие зад волана.
Renault Megane е с нови Pure Vision LED фарове за подобрение на видимостта и комфорта по време на пътуване.
Renault лансира и хибридна версия на модела. Megane е оборудван с E-TECH Plug-in хибриден двигател с максимална мощност 160 к.с. Той се възползва от нова технология, която се фокусира върху възстановяването на енергия и е пряко вдъхновена от опита на марката във Формула 1.
E-TECH Plug-in технологията е разработена от Renault Engineering и е обект на над 150 патента. Двигателят използва компоненти, проектирани в рамките на Алианса, като 1,6-литровия 4-цилиндров бензинов двигател от ново поколение с два електродвигателя и иновативна многомодова скоростна кутия. Тази трансмисия без съединител предоставя оптимална ефективност и едва забележими смени на предавките.
Със своята батерия с капацитет от 9,8 кВтч (400 волта), версията Megane E-TECH Plug-in може да се задвижва със 100% електрическа мощност при скорост до 135 км/ч. Ефективността на системата за управление на енергията му позволява да постигне пробег от 50 км в смесен цикъл и до 65 км в градски условия, без да използва двигателя с вътрешно горене.
Megane E-TECH Plug-in може да работи без консумация на гориво при ежедневни пътувания и е удачен избор за дълги пътувания през почивните дни. Независимо от нивото на заряд на батерията, версията Plug-in се възползва от основните предимства на хибридната система E-TECH – използване на електродвигателя при стартиране на автомобила за подобрена отзивчивост и намален разход на гориво.
Новият двигател Е-TECH Plug-in ще се предлага от лансирането на Renault Megane Grandtour и ще бъде представен за хечбек версията на по-късен етап.
Дизайнерската линия R.S. Line е представена и в семейството на Megane, заменяйки старата GT Line. С по-усъвършенствано и по-богато съдържание, R.S. Line е нещо повече от промяна на името. Неговите екстериор и интериор придобиват по-спортен вид, за да отговорят на очакванията на нарастващия брой клиенти, които искат силно диференциране чрез динамичен дизайн.
Спортните версии на Megane, под логото R.S., са се утвърдили като емблематични спортни хечбеци. Версията R.S. TROPHY-R през 2019 г. постига нов рекорд на известната писта Нюрбургринг.
Обновеното Renault Megane R.S. получава подобрен 1,8-литров турбо двигател с мощност 300 к.с. с директно впръскване, както при версията TROPHY. Този двигател, резултат от синергиите на Алианса, също е представен при Alpine A110. Въртящият момент е увеличен до 420 Нм (+30 Нм) с EDC скоростна кутия и 400 Нм с ръчна скоростна кутия. Системата 4CONTROL предлага оптимална гъвкавост при остри завои и стабилност при бързи завои. Новият R.S. монитор предоставя множество параметри на автомобила в реално време.
Новото Renault Megane ще се появи на пазара от лятото на 2020 г.