Renault Clio: Технологичен французин

-
снимки:Groupe Renault

Петото поколение на Clio бе представено официално на Автомобилното изложение в Женева през март т. г. А в средата на юни се проведоха първите тестове на модела за журналисти от цял свят.

CR-V & HR-V 5Y Service

Clio е типичният съвременен автомобил, който акцентира върху динамиката, управлението, комфорта и високите технологии.

Новият модел надгражда силните страни на всяко от четирите предходни поколения, като залага на по-модерна и атлетична визия.

Петото поколение излъчва изразителност и същевременно запазва елегантния си профил. Отпред, предният капак включва ребра за по-изваяна форма. Радиаторната решетка е по-голяма, а предната броня е по-издадена със силно изразителни централни въздухозаборници, които допринасят за добро охлаждане на двигателя. По отношение на размерите, новото Clio е с 12 мм по-късо (дължина 4050 мм, широчина 1798 мм), но в същото време е по-просторно вътре. Купето (височина 1440 мм) е снижено с от 8 мм до 48 мм в края на спойлера за увеличена аеродинамика и атлетичност, а 17-инчовите джанти подчертават динамичния вид на автомобила. Детайли като антената тип „перка на акула“, Full LED светлините, изравнената с каросерията задна врата и хромираните рамки на страничните стъкла служат за модернизиране на екстериора и подобряват усещането за качество.

Новият Clio е наличен в няколко нови цвята на каросерията, включително Valencia Orange, както и Vison Brown и Celadon Blue.

Моделът е оборудван с въздушни дефлектори на арките на предните колела. Дефлекторите служат за ограничаване на триенето и увеличаване на аеродинамиката, като по този начин намаляват разхода на гориво.

Още с влизането в салона се забелязват фините материали, мекото покритие на арматурното табло, панелите на вратите и кантът на централната конзола, прецизно обработените облицовки и покрития. Ключов компонент на „Интелигентния кокпит“ е 9,3-инчовият мултимедиен дисплей. Вертикалният и леко извит екран, вдъхновен от този на Espace, визуално увеличава арматурното табло, придава на купето по-съвременен вид и подобрява видимостта на екрана.

Арматурното табло е разделено на три части: горен панел с покритие от пяна, централен панел с покритие и възможност за персонализация и долна част, в която са поместени функционални компоненти като жабката. Вълнообразната форма на арматурното табло придава допълнителна визуална широчина на кокпита. Това впечатление се подсилва от хоризонталните форми на централните и страничните въздуховоди. Специално внимание е отделено на ергономичността под централния екран с бутони, тип „клавиши на пиано“, и бутони за управление на климатика с директен достъп за по-лесна употреба.

Централната конзола е с по-къс скоростен лост. Облицовката й може да бъде персонализирана в зависимост от цвета на интериорния дизайн и съдържа специално осветление на външния кант.

Воланът е с по-елегантен и компактен дизайн в сравнение с предходния модел, подобрявайки видимостта на арматурното табло за водача. Той е оборудван с нови бутони за управление със задна подсветка и повече функции и допринася за подобреното усещане за качество със своето покритие от сатиниран хром.

Новото Clio предлага и нивото на оборудване R.S. Line, което е с по-атлетични екстериорни линии и интериорен дизайн в отговор на очакванията на клиентите, които все повече търсят допълнителна диференциация чрез динамичен стил.

Clio предлага богат избор от нови бензинови и дизелови двигатели с мощност, варираща от 65 к.с. до 130 к.с. В допълнение моделът ще бъде наличен и с хибриден задвижващ агрегат E-TECH от 2020 г.

Клиентите могат да избират между девет комбинации двигател/скоростна кутия.

Атмосферният двигател 1,0 SCe с три цилиндъра е с 5-степенна скоростна кутия, мощност от 65 к.с. и 75 к.с., и въртящ момент от 95 Нм.

Технологията Multi-Sense регулира настройките на двигателя, кормилното управление, интериорното осветление и конфигурацията на цифровия екран, който заменя циферблатите. Тя предлага три режима: Eco, за намаляване на разхода на гориво и CO2 емисиите; Sport, за по-голямо удоволствие от шофирането, пъргавина и бързи реакции и My Sense (режим по подразбиране), за персонализиране на изживяването.

Трицилиндровият агрегат 1,0 TCe с турбокомпресор е най-новият мотор, разработен чрез синергиите на Алианса. Той залага на най-новите технологии, включително турбокомпресор с рециркулационен клапан с електрическо управление, изпускателен колектор, частично интегриран в главата на цилиндъра, двойно променливо газоразпределение на всмукателния клапан и спрей покритие на буталата. Със 100 к.с. и 160 Нм въртящ момент двигателят от ново поколение получава допълнителни 10 к.с. и 20 Нм въртящ момент в сравнение с агрегата TCe 90, който заменя, и същевременно може да се похвали с по-ниски разход на гориво и CO2 емисии (100 г/км), в което се убедихме нагледно по време на теста. Двигателят е по-еластичен, предлагайки по-пъргаво ускорение при ниски обороти.

Първоначално TCe 100 ще се предлага с 5-степенна механична скоростна кутия. Впоследствие двигателят ще се съчетава с автоматична скоростна кутия X-TRONIC. Агрегатът включва също функцията D-STEP, която възпроизвежда поведението на многостепенна трансмисия за различни маршрути и по-изразено ускорение. Двигателят TCe 100 ще бъде наличен и във версия с два вида гориво – бензин и LPG.

След като се доказа в Captur, Megane и Kadjar, агрегатът 1,3 TCe GPF дебютира и в Clio. Наличен във версия със 130 к.с. и 240 Нм въртящ момент, той се предлага със 7-степенна автоматична скоростна кутия EDC и заменя TCe 120. Автоматичната скоростната кутия с двоен съединител EDC ни изненада приятно с по-плавната си работа и добро ускорение, както и с оптимизирания разход на гориво и намалените CO2 емисии.

Дизеловата гама включва 1,5 Blue dCi с версии на мощността 85 и 115 к.с.

Новото Clio е с подобрен акустичен комфорт, главно благодарение на шумоизолацията в двигателния отсек. Звуковите нива са с около 1,5 до 2 dB по-ниски при скорост от 0 до 130 км/ч.

Моделът може да се похвали и със EASY DRIVE – всеобхватен набор от системи в помощ на шофьора, който имахме възможност да тестваме в реални условия. Новото Clio е оборудвано с 360-градусова камера и активна система за аварийно спиране със засичане на велосипедисти и пешеходци, система за поддържане на лентата на движение и автоматично спиране и потегляне при натоварено движение, която е и първа стъпка към автономното шофиране.

Системата за поддържане на лентата на движение и автоматично спиране и потегляне при натоварено движение съчетава адаптивен круиз контрол (с функция Stop & Go) и асистент за придържане в лентата. Активна при скорост от 0 до 160 км/ч, системата функционира в автомобили, оборудвани с автоматична скоростна кутия EDC. Тя контролира скоростта на автомобила и поддържа безопасна дистанция до превозните средства отпред, като същевременно придържа автомобила в неговата лента на движение. Особено полезна при тежък трафик, системата стартира автоматично автомобила в рамките на три секунди, ако водачът не реагира. Тя работи благодарение на предна камера и радар по пътища с ясно обозначена пътна маркировка и видими автомобили. По пътища без пътна маркировка системата активира само адаптивния круиз контрол.

Системата Адаптивен круиз контрол (ACC), също достъпна във версиите с автоматична скоростна кутия EDC, е налична от 0 до 170 км/ч, като автоматично поддържа минимална безопасна дистанция до автомобила отпред. Тази дистанция – или по-точно времевият диапазон, може да бъде регулирана от водача (от 2,4 секунди до 1,2 секунди и 2 секунди по подразбиране). Ако няма превозно средство отпред, системата работи като стандартен круиз контрол, поддържайки избраната скорост, включително по наклони.

В задръствания системата може да спре автомобила напълно безопасно и след това да го стартира отново след три секунди, когато колоната от превозни средства започне да се движи. След 3 секунди системата изисква действия от страна на водача, за да се активира отново. След 30 секунди на бездействие системата се дезактивира автоматично.

Активната система за аварийно спиране със засичане на велосипедисти и пешеходци увеличава безопасността, като предупреждава водача за опасни ситуации и може да активира спирачките, ако той не реагира.

Системата за предупреждение за наличие на обект в сляпата точка използва радари вместо сензори. Тя отчита по-точно дистанцията и скоростта на автомобилите, намиращи се в сляпата точка на водача.

Системата за поддържане на лентата на движение работи при шофиране по пътни настилки при скорост над 60 км/ч. Тя предупреждава водачите и коригира траекторията на автомобила, ако предстои да пресече осевата линия без включен мигач. Тя намалява рисковете, особено при дълги пътувания по магистрала, където преминаването от една лента в друга е една от основните причини за пътно-транспортни произшествия.