Renault представи Megane R.S. по 3D симулирана писта, а завоите бяха предварително начертани от фенове на емблематичния модел. Събитието, което се състоя на 19 юни в София, бе гледано от над 500 зрители в реално време в социалните мрежи – Facebook и Instagram, на сайта meganers.renault.bg и 100 гости на живо. Зрителите и гостите на събитието се насладиха на демонстрацията и се включиха в 3D мапинг, като създадоха трасета, по които да премине колата по време на теста.
„Renault Megane R.S. олицетворява колаборацията между екипите на Formula 1 и Renault Sport Cars. Моделът цели да отговори на клиентските очаквания за безопасно и безкомпромисно спортно шофиране в ежедневието. Радвам се, че сме заинтригували зрителите и те се включиха в теста. Благодарение на техните предизвикателства успяхме да покажем най-доброто, на което е способен автомобилът. Пожелавам им съвсем скоро да станат горди собственици на новото Renault Megane R.S,“ заяви Рено Пирел, генерален мениджър на Рено Нисан България.
Новият Megane R.S. е разработен в сътрудничество с екипа на Renault от Formula 1. Това е първият сериен автомобил, който използва новата емблема на Renault Sport. Възможностите за шаси са две – Sport или Cup. Версията Sport е подходяща за ежедневието и позволява да се съчетае динамичния стил на шофиране с комфорта. Cup е по-твърдото от двата вида шаси и логично залага на пистово поведение.
Вдъхновено от света на моторните спортове новото Renault Megane R.S. е оборудвано с по-широка предна и задна броня, спортни прагове и функционален заден дифузьор, както и централно разположен ауспух. Аеродинамична броня отпред насочва въздушния поток, задейства топлообменниците и охлажда двигателя. В задната част на автомобила освен двойния централен ауспух, са добавени странични въздушни отвори на бронята с цел насочване на въздушните потоци и преработен спойлер за балансиране на поведението на пътя.
За първи път в този сегмент автомобили е добавена технологията 4CONTROL, която позволява едновременно завиване на четирите колела. Тя дава и възможност за по-голяма гъвкавост в остри завои и оптимална стабилност във високоскоростни виражи.
Спортното арматурно табло, алуминиевите педали, седалките с интегрирани подглавници за допълнителна опора и волана с пера, както и интериорния дизайн, който е решен в червено и черно, пренасят шофьора в света на високите скорости. Като препратка към автомобилните състезания са и изцяло светодиодни фарове R.S. Vision във формата на кариран флаг, а допълнителните фарове имат четири функции – фарове за мъгла, осветяване на пътя в завой, габаритни и дълги светлини.
Renault Megane R.S. се предлага с 1,8-литров турбо бензинов двигател с директно впръскване на горивото, разработен в тясно сътрудничество с инженерите на Renault Sport.
Агрегатът разполага с мощност от 280 к.с. и максимален въртящ момент 390 Нм. Клиентите могат да избират между две скоростни кутии – 6-степенна механична и 6-степенна автоматична с двоен съединител, при която на разположение на водача са и пера на волана за смяна на предавките.
Мултимедийната система R-LINK 2 позволява лесно и бързо използване на всички функции на автомобила – радио, навигация и други, включително и свързване с R-LINK Store, където могат да бъдат открити приложения, създадени специално за използване в автомобила, като R.S. Monitor, който показва резултатите в реално време на екрана на системата. Разширената версия на приложението ще позволява запис и анализ на пътуванията, както и споделянето им в социалните мрежи.
Безопасността по време на шофиране е осигурена чрез адаптивния круиз контрол, системата за активен спирачен асистент, предупреждението за пресичане на осевата линия и системата за разпознаване на пътни знаци.