Компаниите в алианса ще използват схемата лидер-последовател за повишаване на ефективността и конкурентоспособността на продуктите и технологиите. Отделните членове на алианса ще станат референтни в регионите, където имат утвърдени позиции, които да подкрепят конкурентоспособността на партньорите. Алиансът ще продължава да сравнява ефективността на продуктите, технологиите и пазарите спрямо най-високите стандарти в индустрията.
Renault, Nissan и Mitsubishi Motors, членове на един от водещите световни автомобилни алианси, обявиха няколко инициативи, които са част от нов бизнес модел за сътрудничество за повишаване на конкурентоспособността и доходността на трите компании. Те предприемат поредната стъпка към стандартизиране на платформите си и ще положат допълнителни усилия за повече общи покупки с цел намаляване на разходите, докато всяка компания се фокусира върху силните си страни.
„Алиансът е уникално стратегическо и оперативно партньорство в автомобилната индустрия и ни дава силно предимство в непрекъснато променящия се световен автомобилен контекст“, споделя Жан-Доминик Сенар, председател на оперативния съвет на алианса.
„Новият бизнес модел ще позволи на алианса да извлече максимума от активите и възможностите на всяка компания, като същевременно надгражда съответните култури и наследства. Трите компании на алианса ще покрият всички автомобилни сегменти и технологии, на всички географски ширини, в полза на всеки клиент, като същевременно увеличават съответната им конкурентоспособност, устойчива рентабилност и социална и екологична отговорност“, допълва Сенар.
Лидерите на трите компании са одобрили принципите на схемата лидер-последовател, в която те ще си сътрудничат. Те ще надграждат стратегията на алианса за стандартизация – от платформи до купета. Ще се фокусират върху един водещ автомобил и ще проектират сестрински автомобили от водещата компания, с подкрепата на екипите на брандовете последователи за всеки продуктов сегмент. Сътрудничеството включва гарантиране на най-конкурентните похвати при производството на автомобили лидери и последователи за всяка марка, включително групиране на производството, когато е подходящо.
Очаква се схемата лидер-последовател да доведе до намаление на инвестициите в даден модел до 40% за автомобилите, които са изцяло в рамките на схемата. Тези ползи ще бъдат допълнение към конвенционалните синергии, които са налице към днешна дата.
Алиансът също така дефинира „референтни региони“ в различни части на света, като всяка компания ще се съсредоточи върху основните си региони с цел да бъде сред най-конкурентните и да служи като ориентир за останалите за повишаване на тяхната конкурентоспособност.
Съгласно тази част от схемата, Nissan ще бъде референтна компания в Китай, Северна Америка и Япония; Renault в Европа, Русия, Южна Америка и Северна Африка; и Mitsubishi Motors в Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН) и Океания.
Превръщайки всяка компания в референтна за съответните региони, възможностите ще се увеличат, за да подобрят максимално споделянето на фиксирани разходи, както и използването на активите на всяка компания.
Обновяването на C-SUV сегмента след 2025 г. ще бъде водено от Nissan, докато бъдещото обновяване на B-SUV сегмента в Европа ще бъде ръководено от Renault.
В Латинска Америка автомобилите от сегмент B ще бъдат рационализирани, като от четири варианта ще се превърнат само в един за Renault и Nissan. Тази платформа ще се използва в два завода, всеки произвеждащ както за Renault, така и за Nissan.
В Югоизточна Азия и Япония, членовете на алианса ще се стремят да изберат възможности по същата схема, като например сътрудничеството между Nissan и Mitsubishi Motors за „кей“ автомобилите.
Благодарение на тези похвати до 2025 г близо 50% от моделите на алианса ще бъдат разработени и произведени по новата схема.
По отношение на технологичната ефективност, компаниите ще капитализират съществуващите активи, за да гарантират, че всяка от тях продължава да споделя инвестициите в платформи, двигатели и технологии. Това споделяне е доказало своята ефективност и даде възможност за успешното стартиране на платформата CMF-B за Renault Clio и Nissan Juke, както и платформата за „кей“ автомобилите за Nissan Dayz и Mitsubishi eK Wagon. Платформите CMF-C/D и CMF-EV ще последват скоро.
Новата схема ще бъде разширена от платформи и двигатели до всички ключови технологии, като ръководството ще бъде разпределено между компаниите в алианса. Nissan ще съсредоточи своите усилия върху автономната мобилност. По отношение на технологиите за свързана мобилност, Renault ще отговаря за платформата, базирана на Android за всички пазари, с изключение на Китай, където думата ще има Nissan. Основната система на електрическата електронна архитектура E-body, както и платформата CMF-A/B ePT (e-двигател) е поверена на Renault. Nissan ще се съсредоточи над платформата CMF-EV ePT. Mitsubishi ще отговаря за плъгин хибридите (PHEV) от сегмент C/D.
Този нов бизнес модел ще даде възможност на компаниите да извлекат максимума от своя опит и конкурентоспособност, за да подкрепят алианса в радикално променящата се глобална автомобилна среда.