В началото на януари българските специализирани медии имаха възможност да се запознаят отблизо с възможностите на новия модел на Skoda – Karoq, в рамките на двудневен тест по маршрута София-Кюстендил-София. Компактният кросоувър Skoda Karoq e най-новото попълнение във високопроходимата гама на чешката марка, който спокойно можем да оприличим като по-малкия брат на Kodiaq. И като такъв въобще не му отстъпва по темперамент. Той е също толкова здрав и надежден като батко си. Моделът дебютира официално на автомобилното изложение във Франкфурт миналата есен.
Karoq изпъква с динамичния си дизайн и изчистени линии. Правят впечатление острите линии на предните светлини и фаровете за мъгла, разположени на нивото на радиаторната решетка. Малките осветителни тела са изнесени високо, за да не се чупят при излизане извън пътя. Клиновидните задни светлини залагат на познатото С-образно решение, но този път разделено на две части. Моделът може да бъде оборудван с Full LED технологии с изцяло LED предни светлини с AFS и фарове за мъгла. В задната част има LED светлини дори над регистрационния номер. LED светлините, разположени от долната страна на предните врати, оформят на земята лого с надпис Skoda. Обикновените светлоотразители са потопени в задната броня и са предпазени от леки удари. В профил на очи се набиват едрите арки над колелата и масивните странични линии. За придирчивите е наличен и широк панорамен покрив.
Моделът предлага щедро пространство в интериора и типичното за чешката марка огромно багажно отделение. За първи път имаме дигитално табло за управление. От тази година то вече се предлага с възможност за избор на 4 визии – класически, разширен, модерен и базов. Чрез бутона View, разположен на мултифункционалния волан, лесно се сменят визиите на дигиталните уреди за по-лесно разчитане на информацията в зависимост от това в кои часове на деня шофирате. С хармоничното LED осветление в купето можете да постигнете уютна и спокойна атмосфера. Шофьорът може да използва бутон на дисплея в модулната информационно-развлекателна система, за да избере кои дисплеи да се визуализират, в коя част от таблото и в какъв размер. Информация за аудиосистемата, телефона и асистиращите системи, както и за състоянието на автомобила, могат да се зададат централно, вдясно или вляво на таблото.
Специално внимание заслужават възможностите на модерния интерфейс Skoda Connect. Онлайн удобствата ви позволяват в реално време да получавате информация от навигационната система, можете да научите средната скорост, разхода на гориво, изминато разстояние, да ползвате трафик информация, такава за наличие на бензиностанции, хотели, ресторанти и др. Налична е и SOS линия, в случай, че някоя от системите за безопасност се е активизирала. Червен бутон с SOS надпис на тавана ще ви помогне. Приложението MySkoda, налично за Android и iOS, дава информация за работата на различните функции в автомобила, като например активирането на светлинен индикатор, или напомняне за предстоящите срещи в календара ви и др. Phone Box пък е практично отделение за поставяне на мобилния телефон, за по-чиста връзка и за безжичното му зареждане. Със системата Smartlink+, инфоразвлекателната система позволява да използвате безопасно телефона, докато шофирате. Функцията SmartGate позволява да свържете смартфона си към автомобила с WiFi и да получите полезна информация за вашето пътуване, дори и за възможност за сервизно обслужване.
Новата навигационна система Columbus включва 9,2-инчов екран и 3D изглед. Налична е възможност за ползване на високоскоростен LTE интернет. Истинско удоволствие е и да се насладите на озвучителната система Canton.
В салона има много на брой ниши и отделения за вещи. Багажникът е с капацитет 521 л. В комбинация с опционалната система VarioFlex на задните седалки капацитетът за багаж може да варира между 479 и 588 л. При свалени задни седалки товарното пространство нараства до 1630 л. Имаме двоен под, както и система от мрежи за прихващане на подвижни предмети. Със системата VatioFlex може да сгънете поотделно всяка една от трите задни седалки или да ги отстраните напълно от купето.С виртуален педал може да отворите вратата на багажника, когато ръцете ви са заети. Плъзгате крака си отдолу под задната броня и вече можете да ползвате багажника. Тази опция се предлага само при електрическа пета врата и системата Kessy за безключов достъп. Karoq е оборудван със сгъваем електрически теглич, а ключът за него е в багажното отделение.
Karoq се предлага и с подгряване на волана. За безконтактно включване и изключване на двигателя се ползва Старт/Стоп бутонът. Предимство е двузоновият климатик, шофьорската седалка с памет, темпоматът, който сам увеличава или намалява газта при предварително зададена скорост. Имаме и три възможности за персонализация – например настройки за режим на шофиране, климатична система, радио и навигационна система. За безопасността се грижат системата за автоматично превключване на дълги и къси светлини, системата Travel assist за разпознаване на пътните знаци, асистентът за поддържане на правилната лента, паркинг асистентът за самостоятелно паркиране, предупреждението за мъртва точка, асистентът за маневри назад и др. При скорост до 60 км/ч в сила влиза асистент за движение в задръстване и той може да завива, спира и тръгва сам.
Skoda Karoq се предлага с пет двигателя – два бензинови (3 и 4- цилиндров) и три дизелови. Двата бензинови и два от дизеловите са напълно нови в гамата. Те са обем 1.0, 1.5, 1.6 и 2.0 литра, а мощността варира от 115 до 190 к.с. Всички агрегати са с турбокомпресор и директно впръскване, Старт-Стоп технология и система за рекуперация на спирачната енергия. Двигателите се куплират с 6-степенна механична предавателна кутия или 7-степенна автоматична DSG с двоен съединител. Като опция е налично и задвижване 4×4. Дизелите покриват изискването Euro 6.
Благодарение на 4х4 задвижването и Off-Road режима на шофиране, който работи при скорост до 30 км/ч, Karoq се справя и с по-екстремен терен. Режимът е проектиран, така че да настройва характеристиките на двигателя, електронните асистенти и системите за контрол на стабилността и лесно да се адаптира към терена. Активните функции се изобразяват на дисплея на информационно-развлекателната система. Останалите възможни режими на пътуване са: Normal, Comfort (в комбинация само с Адаптивно окачване), Eco, Sport, Individual и Snow, който пък гарантира отлично управление на автомобила, дори върху повърхности с ниско сцепление.