Много не е за вярване но, новата Skoda Octavia G-TEC 2018 година, с фабрично вградена метанова уредба, е способна , без напрежение , да измине разстояние от 100 км за под 5 лв. Доказателство за това е, че от София до Бургас стигнах само на метан. Е, вярно е, че карах сравнително бавно, не надминавах повече от 2000 об/мин и често пусках по инерция. С пълен резервоар с бензин и пълна газова бутилка, пробегът е за 1 350 км. Според производителя смесената консумация на дълъг път е на този природен газ е 3.5 кг (5.4 куб.м) на 100 км. Това прави сума от 4.50 лв.. Алтернатива ли е електромобил. Може, но пък електричките са много скъпи. За колко време ще ти се изплати електромобила.. В момента най-добрата инвестиция e за придвижване с метан .Не е намерена засега друга алтернатива на метана. Когато на автосалона в Женева през март 2018 показаха Skoda Octavia G-TEC- комби варианта, малцина му обърнаха подобаващо внимание. Какво е пътното поведение на колата на метан, би попитал всеки заинтересован кандидат -купувач. Без колебание – съвсем нормално. За тнякои е малко тромав двигателя на метан, но с повече каране бързо се свиква на начина за вадене на максималната мощност.
Комбито се задвижва от 4-цилиндров 1.4-литров TSI мотор с мощност 110 к.с.
Чешката компания Skoda попълни гамата на модела Octavia, който е короната в дейността на производителя от Млада Болеслав с нов моделен представител, задвижван от компресиран природен газ (CNG / метан). Агрегатът покрива нормите на Евро 6 и ще бъде наличен единствено в съчетание със задвижване към предния мост. Новата Octavia Combi G-TEC е мечта за всеки , който пътува с хиляди километри и иска да спести от разходи за гориво. Проблемът е, че все още в България няма на много места бензиностанции, и по-скоро метанстанции, които предлагат този вид гориво. Чехите в техническите характеристики уточниха, че двигателят работи със система старт/стоп и при движение на метан отделя в атмосферата само 97 г/км. вредни СО2 емисии. Разходът при движение с това гориво е 3,5 кг на 100 км.
Само на компресиран природен газ автомобилът може да измине спокойно 410 км. Пробегът на бензин е 920 км, а със заредени догоре резервоари автономията достига 1350 км.
За да предприемете изпреварване с комбито , задвижвано с метан е хубаво да сте усетили мощността му и да имате добра видимост пред вас. Все пак нямаме спортен автомобил. Фабрично вградената метанова уредба на Octavia е комбинирана с модерен турбо-двигател и така по нищо не отстъпва на останалите участници в движението на магистрала например.
1.4-литровият бензинов агрегати TSI с турбокомпресор развива мощност от 110 к.с. и висок за малък бензинов мотор въртящ момент от 200 Нм, който се проявява още при 1500 об/мин. От 0 до 100 км/ч. ускорява за 10.9 сек., а максималната скорост е 195 км/ч., Octavia G-TEC предлага нормално ускорение, плавно работещ двигател и съвременна динамика. Предимство е, че колите на метан са много екологични и икономични. Същият автомобил на бензин ми даде разход 6,2 л на 100 км. Процесът на преминаване от метан на газ става неусетно за водача и пътниците, технологията е автоматична и няма придърпване, или замисляне на мотора.
При запалване на автомобила, системата винаги дава предимство на метана и само когато той е изчерпан превключва на бензин.
Цената на Octavia G-TEC 2018 година е с 5400 лв. по-скъпа от версията със същия двигател, който работи само на бензин. Това означава, че ще покриете разликата от по-ниската цена на горивото чак след 100 000 км пробег. Но ако правите на година по 20-22 000 км пробег то сметката ви ще излезе добра за семейните разходи. Трябва да сте наясно, че метановата бутилка взема 130 л от багажника на автомобила , но той и така си е огромен. Газовата бутилка с вместимост от 15 кг метан, е причина да няма и вградена в багажното отделение резервна гума, която по принцип не е необходима при съвременните коли и възможности за комуникации с най-близкия сервиз, или гумаджийно магазинче.
В сравнение с моделната кола 2017 г., новата Octavia предлага доста по-различна визия с разделените си на по две части предни светлини, напомнящи на предишната Е-класа на Mercedes. Те придават кристален ефект, опция са светодиодните светлини в цялото тяло.В купето се предлагат четири нови инфотейнмънт системи, които се ръководят от сензорен екран с много добра чувствителност на допир. В най-високото ниво на оборудване навигационната система е оборудвана с пълноразмерен 9,2-инчов дисплей и рутер за интерент. Octavia въвежда и няколко системи от флагмана Superb като асистента за управление с ремарке на заден ход, асистент за паркиране, асистент за предотвратяване на челен сблъсък, отопление на волана, сгъваеми масички в облегалките на предните седалки и други.