Нарастващият интерес, както и търсенето на хибридни автомобили, проправи пътя за повторното лансиране на Camry в Западна Европа след отсъствие от региона в продължение на 15 години. Осмото поколение на луксозния седан е вече и на българския пазар.
Новият Camry Hybrid залага на мощна самозарядна хибридна система, комфортно пътно поведение и изтънчен дизайн. Всъщност той е разработен буквално от нулата. Осмата генерация е базирана на новата платформа Toyota New Global Architecture, която е ориентирана преди всичко към характеристики, осигуряващи удоволствие от шофирането и поставя изискания стил на едно ниво с високото качество на изработка, надеждност и безопасност.
Едно от основните предимства на новата платформа GA-K е, че тя е дава възможност на Toyota да преоткрие напълно всеки аспект на оформлението и техниката на средния по размери седан.
Това довежда до голяма промяна за гамата на Camry в рамките само на едно моделно поколение, като практически няма пренасяне на компоненти от предшественика по отношение на стайлинг, Human Machine Interface и дизайн на кокпита, двигатели, пътно поведение и управление, както и безопасност.
От самото си създаване новият Camry Hybrid е разработван на базата на два основни стълба. Първият е оптимално представяне като пътно поведение, ниско ниво на шум и вибрации, качество, надеждност, издръжливост, а вторият е интелигентност – високи технологии, комфорт и безопасност.
Осмото поколение на Camry Hybrid има дръзка и отличителна визия, която обединява атлетични акценти и извивки на метала с елегантна, чувствена форма, излъчваща самоувереност и изисканост.
Тънката, широка и дълбока горна решетка подчертава емблемата на Toyota и интегрира тънки предни светлини в краищата си. Фаровете използват LED и имат силно отличителни дневни светлини. Голямата трапецовидна долна решетка се простира по почти цялата широчина на бронята. Остават само страничните ъгли, които сякаш притискат решетката и така се създава визия, наподобяваща корпус на катамаран, която подчертава широката следа и „целеустремената“ стойка на новия Camry.
Формата на хоризонтално подчертаните ъгли в долния ръб на бронята „прелива“ в праговете и подчертава спортния преден спойлер, като допълнително подсилва усещането, че автомобилът е близо до земята.
По-ниската решетка с прецизно изработени хоризонтални ребра подчертават визуалната мощ на дизайн философията Catamaran Under Priority. Благодарение на тях Camry изглежда по-агресивен, по-широк и „по-мускулест“, но и много нисък.
В страничния профил ниският преден капак и ниската линия на покрива се комбинират с ниска позиция на седене, за да създадат усещането, че кокпитът е изместен максимално надолу, като по този начин центърът на тежестта визуално се сваля допълнително.
Раздутите арки на калниците в максимална степен разширяват купето, като допълнително подчертават стабилната и спортна стойка на автомобила.
Купето комбинира удължена линия на покрива, за да осигури комфорт на пътниците, с компактни странични стъкла, които са разположени в зоната на междуосието, за да се създаде уникално стилен спортен вид.
Задната половина на пътническото купе се стеснява навътре, затворено между широките изпъкнали „рамене“ на задните калници.
Интериорът е проектиран, за да предложи внимателно подбрана бленда от функции, стил и майсторска изработка. Чувствените извивки на арматурното табло са комбинирани с ергономичен кокпит, ориентиран към водача, но и с много пространство и комфорт за пътниците. Дебелината на арматурното табло е намалена. Това, в съчетание с ниския преден капак, височината на линията на раменете, тънките А-колони и позицията на външните огледала, осигурява на водача оптимален обзор във всички посоки.
Коженият волан разполага с контролери за мултиинформационния дисплей и асистиращите системи. Воланът се регулира електрически в широк диапазон, като разполага с функция за запаметяване.
Аудиосистемата, контролният панел на климатичната система и 8-инчовият екран на информационно-развлекателната система са напълно интегрирани в широката и висока централна конзола, решена в пиано лак.
HMI интерфейсът на Camry разполага с три лесно „четими“ дисплея за поднасяне на информацията, характеризиращи се с висока видимост и наситени цветове. Това са 10-инчов Head-up дисплей (HUD), 7-инчов мултиинформационен дисплей между уредите на таблото и 8-инчов централен дисплей на конзолата, включващ мултимедийната система Toyota Touch 2 with Go.
Всички бутони са оформени внимателно и са максимално ергономични, като впечатление правят висококачествените копчета в сатиниран металик.
Toyota Touch 2 with Go поддържа Wi-Fi свързаност, позволявайки на потребителите да настроят смартфоните си като Wi-Fi хотспот за връзка с онлайн функциите на системата. Допълнителният достъп на системата до онлайн съдържание и приложения включва информация за цени на горивата, прогноза за времето и местата за паркиране.
Toyota Touch 2 With Go включва три години безплатно обновяване на картите и може лесно да се надгражда с най-новите функции, с актуализирани карти и с най-новите приложения, когато те станат достъпни.
Стандартната аудиосистема на Camry с 6 високоговорителя може да бъде надградена до JBL Premium Sound System с 9 високоговорителя, която е специално проектирана за монтаж в новия седан на Toyota.
Сърцето на системата е 8-канален усилвател JBL клас D, който комбинира висока мощност с намалена консумация на енергия. Усилвателят е свързан с 9-те високоефективни високоговорителя JBL, които включват 25-милиметрови високочестотни, интегрирани в А-колоните и нов 265-милиметров субуфер, разположен под пода на багажника.
Просторният кокпит е изпипан с висококачествена мека текстилна тапицерия, еластична кожа, елегантни вложки, имитация на дърво, или лъскави елементи от сатиниран хром. Налична е нов вид вложка Tiger Eye, която предлага усещане за дълбочина и блясък с променяща се в зависимост от ъгъла визия, подобно на тигрово око.
Интериорът на новия Camry се предлага в две цветови теми. Първата е бежова кожа, комбинирана с тъмносив мокет и горна част на таблото в два нюанса на бежово. Втората е черна текстилна тапицерия или кожа, към която са добавени нови акценти от сатиниран хром.
Предните седалки са проектирани така, че да дават по-добра опора за телата и да намаляват умората.
Диапазонът за регулиране плъзгането на предната седалка от 260 мм гарантира на водачите оптимална позиция на седене, докато електрическата настройка и отоплението на седалките са налични както за водача, така и за пътника до него.
Задните седалки могат да бъдат поръчани в два варианта – сгъващи се в съотношение 60:40 и в съотношение 40:20:40, с електрическо регулиране наклона на облегалките и широки подлакътници.
Благодарение на използването на окачване с двойни носачи амортисьорите не отнемат толкова място от багажника на Camry Hybrid, като по този начин обемът в товарния отсек е 500 л при автомобили с електрически наклоняващи се задни седалки и 524 л при седалки в съотношение 60:40.
Безжичната система за зареждане позволява на пътниците в автомобила да зареждат мобилните си телефони, като само ги поставят на специалния пад, разположена пред скоростния лост.
Системата може да зарежда всички устройства, отговарящи на стандарта „Qi“ за безжично зареждане на Wireless Power Consortium.
Под капака на Camry Hybrid е монтиран новият 2,5-литров двигател Hybrid Dynamic Force. Комбинирайки повече мощност и по-бързи реакции с ниски емисии и разход на гориво, новият пълен самозаряден хибрид генерира 218 к.с. Благодарение на тях Camry Hybrid ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,3 секунди и достига максимална скорост от 180 км/ч, като същевременно постига CO2 емисии от 98 г/км (по WLTP: 119 г/км) и комбиниран разход на гориво от 4,3 л/100 км.
Двигателят включва множество от най-модерните технологии на Toyota, включително D-4S (Direct injection 4-stroke), система Dual VVT-i с VVT-iE и лазерно обработени легла на клапаните за комбинация от мощност, нисък разход и ниски вредни емисии.
Подобрената хибридната система на Toyota (THS II) е проектирана така, че да осигурява комбинация от динамични характеристики и нисък разход на гориво. Оптимизираната работа на контролния блок за управление Power Control Unit в комбинация с по-добрия синхрон на предавателния механизъм на предавателната кутия и двигателя намаляват енергийните загуби с до 20%.
Хибридната система се характеризира с по-малка и по-лека предавателна кутия, при която новата структура с двойна ос за електрическия мотор и за генератора позволява постигането на по-компактна конструкция с по-малко зъбни колела за по-малко механични загуби. Тази конструкция увеличава скоростта на въртене на двигателя и в същото време намалява размера му.
Предавателното отношение е оптимизирано, за да се постигнат максимално нисък разход и динамични характеристики. Новата структура на зъбните предавки с полирани зъби допълнително намалява шума и резонанса, като прави работата на хибридната система по-тиха.
Новата никел метал-хидридна батерия е усъвършенствана, за да комбинирана върхови характеристики с по-компактни размери и по-ниско тегло. Именно това е позволило батерията да бъде изместена от багажника под задните седалки, като така не само се осигурява повече пространство за товари, но се сваля центърът на тежестта и се подобрява управлението.
Водачът може да избира между три режима на шофиране – Eco, Normal и Sport. Всичките три режима могат да се използват, когато автомобилът работи в активирания отделно електрически режим EV.
В допълнение подобрената самозарядна хибридна система включва и нова технология Sequential Shiftmatic, която позволява на шофьора да „превключва“ от монтирания на конзолата лост. По този начин се имитира бързо секвенциално превключване, като при конвенционална 6-степенна автоматична трансмисия за по-динамично и по-приятно шофиране.
Новата функция Auto Glide Control позволява на Camry Hybrid да намалява скоростта си по-бавно, отколкото при нормално шофиране, например когато се приближавате към червен светофар с вдигнат крак от педала на газта. По този начин AGC допринася за сваляне на разхода, като редуцира необходимостта от повторно ускорение.
Функцията AGC се отменя автоматично при спускане по наклон или при натискане на спирачката, а индикаторът на AGC в мултиинформационния дисплей се активира, за да информира водача, че автомобилът намалява по-бавно от обикновеното.
Ключова роля за по-динамичното пътно поведение на Camry Hybrid и за добрата му возия играе изцяло новoто купе, базирано на платформата GA-K. Неговата лека и много здрава структура предлага висока устойчивост на усукване.
Окачването е тип McPherson отпред и с нова конструкция на двойните носачи отзад.
Новият Camry Hybrid е оборудвана с Toyota Safety Sense, пакет от системи за активна безопасност, предназначени да предотвратят или да смекчат последиците от удар на пътя. Като комбинира камера и радар за постигане на висока ефективност при разпознаване на опасности, системата за безопасност Toyota Safety Sense разполага със система Pre-Collision System (PCS) с разпознаване на пешеходци, адаптивен круиз контрол за всякаква скорост (ACC), система за предупреждение при напускане на пътната лента (LDA), асистент за автоматично превключване между къси и дълги светлини (AHB) и асистент за разпознаване на пътни знаци (RSA).
Camry Hybrid разчита също на система за следене на мъртвата зона (BSM), система за автоматично спиране при напречен трафик (RCTB), система за контрол при потегляне (DSC), интелигентни паркинг сензори (ICS), монитор за движение на заден ход с указания за паркиране и пълен набор от системи за контрол на спирането и сцеплението.