Volkswagen и Ford обявиха глобалния си съюз

-
снимки:Ford Motor Company, Volkswagen AG

Volkswagen AG и Ford Motor Company обявиха първото официално споразумение от мащабния съюз, който ще доведе до засилване на конкурентноспособността на двете компании и по-доброто обслужване на клиентите в ерата на бързопроменящата се индустрия.

Изпълнителните директори на Volkswagen д-р Херберт Дийс и на Ford Джим Хакет потвърдиха, че компаниите ще развиват лекотоварните автомобили и средноголемите пикапи за глобалните пазари още от началото на 2022 г. Съюзът ще доведе до значително увеличаване на мащаба и ефективността и ще помогне на двете компании да споделят инвестиции в автомобилната архитектура, което осигурява различни възможности и технологии.

Двата бранда изчисляват, че сътрудничеството за лекотоварните автомобили и пикапите ще осигури подобрени годишни оперативни резултати преди данъчно облагане още през 2023 г.

В допълнение Volkswagen и Ford са подписали меморандум за разбирателство да проучват други възможности за сътрудничество, включително автономни автомобили, мобилни услуги и електрически автомобили и са започнали да изследват възможностите. Двете компании заявиха, че са отворени да обмислят допълнителни възможности и за други коли в бъдеще. Екипите ще продължат да работят върху детайлите в следващите месеци.

Съюзът, който не води до придобиване на взаимна собственост между двете компании, ще се регулира от съвместен комитет. Комитетът ще се ръководи от Хакет и Дийс и ще включва старши мениджърите от двете компании.

И двете компании имат силен бизнес с лекотоварните автомобили и пикапи по света с известни имена, като гамата Ford Transit и Ranger, както и Volkswagen Transporter, Caddy и Amarok. Общият обем лекотоварни автомобили на двете компании от 2018 г. възлиза на приблизително 1,2 милиона бр. по света, което представлява колаборация между най-големия производствен обем в индустрията.

Търсенето на средноразмерни пикапи и ванове се очаква да се увеличи в следващите 5 години. Съюзът ще помогне на компаниите да споделят производствените разходи, да използват съответния си производствен капацитет, да подобрят способностите и конкурентноспособността на техните автомобили и осигурят финансова ефективност, като същевременно запазят отличителните характеристики на всяка от марките.
Чрез съюза Ford ще проектира и произвежда средноразмерни пикапи за двете компании, които се очакват на пазара в началото на 2022 г. Ford възнамерява да проектира и произвежда за двете страни големи лекотоварни автомобили за европейските клиенти, а Volkswagen планира да произвежда градски ван.

„С обявяването на това сътрудничество ние изпращаме важен сигнал към нашите клиенти, служители и инвеститори. Volkswagen, със своите 10,8 милиона продажби в световен мащаб и с водещата технологична платформа MQB, е в много добра позиция като цяло. Сферата, в която ни липсват достатъчно икономии, е пазарният сегмент на леките камиони и средните пикапи. Възможността за споделяне на конструктивни платформи и компоненти с Ford ни осигурява необходимите мащабни икономии в този сегмент. В резултат на това двете компании ще се превърнат заедно в номер 1 в тази област“, коментира д-р Херберт Дийс, председател на УС на Volkswagen AG, относно старта на глобалнoто сътрудничество с Ford.

„Съвместният ни принос в този сегмент не се изчерпва само с технологиите и експертизата на нашите две компании – репутацията на емблематични, признати по целия свят, модели като микробуса на Volkswagen и VW Caddy, пикапите на Ford и Ford Transit са отлична отправна точка за многообещаващо сътрудничество в световен мащаб. Целта е да използваме ефективно съвместните ресурси. Ще постигнем това на основата на ясна и ефективно изградена структура на управление, като в същото време запазим независимостта и идентичността на двата партньора“, допълва Дийс.

„Вярваме, че можем да разкрием и по-нататъшни възможности за сътрудничество именно в областите, които ще бъдат от ключово значение за бъдещите успехи в автомобилната индустрия – електрическата мобилност, автономното движение и мобилните услуги. Вече подписахме меморандум за намерения и разбирателство по този въпрос“, споделя още Дийс.

„Не е тайна, че в момента автомобилната индустрия е подложена на фундаментални промени в резултат на масовата електрификация, все по-строгите регулаторни мерки по отношение на емисиите, цифровизацията, тенденцията на преминаване към автономно движение и не на последно място – на промяната на потребителските нагласи и предпочитания. Затова автомобилните производители по целия свят инвестират милиарди за привеждане на продуктовата гама в съответствие с бъдещите изисквания и за ускоряване на иновационните цикли. В такава среда има смисъл от споделяне на инвестициите, от обединяване на развойните възможности и от оползотворяване на ефектите от мащаб в ясно определени области“, казва Дийс.

„От известно време ние във VW работим именно в тези насоки – например сключвайки стратегическо партньорство с Microsoft за изграждане на нашата цифрова платформа. И именно това цели сътрудничеството ни с Ford. Двете компании са партньори от глобален мащаб, Volkswagen е пазарен лидер в Европа и Китай, а Ford е един от водещите производители на пазара в САЩ“, споделя Дийс.

„Няма друг автомобилен производител с по-стабилен и последователен подход към електрическата мобилност от Volkswagen. Нашият план Roadmap E предвижда до 2025 г. да заемем позицията на глобален №1 в областта на електрическата мобилност. И ние сме готови да споделим това предимство.

Нашите електрически превозни средства ще бъдат достъпни за милиони, а не само за милионери. За да изпълним своите цели в тази насока, ние вече започнахме изграждането в Германия на най-голямата в Европа мрежа от производствени мощности за електрически превозни средства. Едновременно с това правим мащабни инвестиции и в производствен капацитет за електромобили в Китай. От 2022 г. ще внедрим нашата платформа MEB в производствената ни база в Чатануга“, отбелязва Дийс.

Снимка: Сам ВарнХаген

„Проучваме възможностите за ползотворно и за двете страни сътрудничество в сферата на автономното движение – другата голяма иновационна област в нашата индустрия. От гледна точка на Volkswagen има много смисъл в сътрудничеството с американската компания в тази област, тъй като развитието на регулаторната рамка, което е предпоставка за пробива на автономното движение, е в много по-напреднала фаза в САЩ, отколкото в Европа“, допълва Дийс.